Gå til innhold

Folk som trener for å få store muskler ser latterlig ut.


Sukkertøy

Anbefalte innlegg

Men som person kan de da være bra, det er bare utseende jeg tenker på nå. Og hensikten deres ved å trene er jo for å vise seg frem! Og det er turn off for meg.

 

Kanskje du i så fall bør jobbe litt med formuleringen din, for budskapet som kommer frem i førstepost (og de alle de følgende) er at du hater folk som trener generelt.

 

Grunnen til trening er IKKE for å vise seg frem. De som trener for å vise seg frem blir ikke lenge i sporten. De dropper ut når de ikke lenger føler at de trenger å øke, og ender som regel opp med godpondus etter bare noen mnd.

 

Min grunn til at jeg begynte med trening var

 

1) Bedre selvtillitt; tørre å ta av meg skjorta på sommeren uten å føle at alle dømmer meg; kunne være fornøyd med det jeg ser i speilet. Ansiktet kan man ikke endre så mye på, men det som bærer hodet kan endres på.

 

2) Bli sterkere. Å hjelpe til hjemme kunne være et tiltak i seg selv, spesielt om det innebar bæring av noe som var over gjennomsnittlig tungt. Bæring kunne bli mer skyving enn noe annet, eller så måtte jeg kanskje sette ned gjenstandene flertallige ganger før jeg kom meg fra A til B.

 

3) Bli mer årvåken/få mer energi. Det er ikke uvanlig for vår generasjon å bli bitt av latskapsbasillen, og eneste måten å gjennomarbeide det på er ved å komme seg i form.

 

4) Ha en hobby som får meg ut blandt folk annet enn drikking i helgene, bilkjøring eller kino. Det er få ting som er deiligere enn å spise mat med kompiser etter en god treningsøkt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier det jeg mener og jeg trenger ikke ta meg sammen men fint for deg at du tror du er autoritær nok til å føle deg berettiget til å si det da. Jeg respekter mennesker selvom jeg ikke syns det er noe pent.

 

 

Da skal ingen her få lov til å si at de syns noe er ulekkert da. For da respekterer de ikke mennesker og de må ta seg sammen.

 

Når får faen meg gi dere.

Vi diskuterer jo nå gjør vi ikke det?? Diskusjonsforum.

Jo, det er nettopp det du gjør! At du sier det du mener gir deg ingen rett til å rakke ned på folk!

 

Vi har alle lov til å si at noe er ulekkert, men fylle på i den grad du gjorde går jo ikke bare ut over utsende men og hvordan de oppfører seg, og det er dette jeg reagerer på ihvertfall.

 

Jeg synes ikke det er lekkert med bodybuildere, men jeg respekterer da at de vil brukte tiden sin på det og misunner deres nøyaktighet og evne til å gjennomføre mål de har satt seg.

Lenke til kommentar

1.

Ja hallo... det finnes da grenser for å blir bedre fysisk enn å bole seg opp eller pumpe seg opp og bli en jersey shore look alike...

 

2.

Jeg sier det jeg mener og jeg trenger ikke ta meg sammen men fint for deg at du tror du er autoritær nok til å føle deg berettiget til å si det da. Jeg respekter mennesker selvom jeg ikke syns det er noe pent.

 

3.

Da skal ingen her få lov til å si at de syns noe er ulekkert da. For da respekterer de ikke mennesker og de må ta seg sammen.

 

4.

Når får faen meg gi dere.

Vi diskuterer jo nå gjør vi ikke det?? Diskusjonsforum.

1.

Ja klart det finnest grenser, men dei setter folk selv for når dei føler seg vel.

 

2.

Respekterer du mennesker når du står der og seie uten noko medforståelse at folk gjere ting kun for oppmerksomhet og for å få andre kåte på seg? Det er ingenting repsektabelt bak generalisering ut gruppe uthenging

 

3.

Folk kan godt få lov til å seie kva dei meiner er lekkert eller ikkje. Men eg synest det er ufint å påstå det som eit faktum og få det til å virke som ein einaste rett tenkemåte. Det er nemlig stor forskjell på å opne for forskjellige synspunkter angåande ein sak, og å berre slenge dritt mot spesifike målgrupper som atpå til ikkje er spesielt representert i området (blir litt som å fiske i ein sølepytt). Sjå for deg Jens stå på taler stolen og seie fast bestemt at kvinner sminker seg er oppmerksomhetssjuke og ufine.

 

4.

Ja det er vi, det er nettopp derfor eg lure på kvifor du da når Eloquent drar opp nokre relevante og gode argumenter kva angår trening, blåser det bort som unskyldinger og gjere narr av han. Han prøvde i det minste å diskutere, så kom du og trampet med foten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Selv om at Justin Bieber ikke ser slik ut, som disse.. gjør det ikke stygt selv andre ser slik ut!!

 

 

IKKE FINT:

 

ronnie-magro-jersey-shore.jpg

 

guy-in-the-gym.jpg

 

Fint og HOT og ekte mannfolk:

 

cowboy.jpeg

 

altså, mannfolk som jobber og ikke har tid til å dra ned til PROgym for å stå foran speilet og jåle seg og som blåser langt f i hva de spiser men spiser det kona serverer. Og blir brune fordi de jobber ute i sola, ikke for at de ligger timesvis i solarium innsmurt med en eller annen fjasete kokosnøtt solkrem som skal beskytte deres sarte hud mot solbrenthet... :roll:

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå har jeg fulgt tråden siden oppstart, og to ting er klart for meg. Ta lagde et humoristisk og treffende "rant", men på ingen måte var det så ufint, at all denne butthurt og kollektive motrantingen blir å regne som rettferdig korrigering. Interessant å se utviklingen videre

Lenke til kommentar

Det er bare et par stk her som har forstått hva jeg mener. Resten her vil jeg tro enten har en personlig greie med meg siden vi har vært uenig før og kommer hit for å sutre, og de andre er folk som faktisk står foran speilet og prøver og pumpe seg opp for å se store og tøffe ut.

 

 

Det er ikke noe å legge skjul på. Ja, trening er bra for helsa, men hei og hopp.... Når man veier protein og maten sin og er kjempebevisst på hva man spiser og aktivt bygger muskler, ja da er det for å gjøre inntrykk hos andre.

 

Kan ikke komme med "det gir mer selvtillit for de som sliter med dårlig selvfølelse og bla bla bla"... Den blir for tynn.

 

Det stemmer til en vis grense, men hvorfor akkurat muskelbygging tro?? Hvorfor ikke jogging eller svømming osv? Ja... jeg tror nok jeg vet hvorfor gitt.

Lenke til kommentar

Liten oppsummering av RawNorway sine meninger:

  • Man kan ikke trene styrke hvis man ikke driver med strongman eller fitness(der poenget er å trene for fysikk).
  • Man har ikke lov å trene og må bruke all fritiden på jobb.
  • Man kan ikke ta solarium og må bo i syden for å få lov til å bli brun.
  • Man være cowboy, mekaniker eller snekker.
  • Man se dødskjekk ut uten å måtte jobbe for det da alle som gjør noe er gay.
  • Ikke lov å ha bilde av seg selv på facebook i bar overkropp eller i tskjorte, her må man dekke seg til folkens!
  • Er ikke lov å telle antall gram protein man spiser hver dag, drikke proteinshake eller spise ris og kylling.
  • Man være råveganer, men man har lov å bruke noe så naturlig som en datamaskin så klart.
  • Man være ateist, å tro noe annet er latterlig.
  • Man være i mot giftemål, det er bare tull.
  • Thaidamer er ikke lov, det er overgrep og utnytting.
  • "Blogger" skal ingen få lov til å skrive, men det er lov å skrive blogginnlegg på diskusjon.no. Dette er jo en diskusjon, dummen!

Har du noe mer å legge til?

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er bare et par stk her som har forstått hva jeg mener. Resten her vil jeg tro enten har en personlig greie med meg siden vi har vært uenig før og kommer hit for å sutre, og de andre er folk som faktisk står foran speilet og prøver og pumpe seg opp for å se store og tøffe ut.

 

 

Det er ikke noe å legge skjul på. Ja, trening er bra for helsa, men hei og hopp.... Når man veier protein og maten sin og er kjempebevisst på hva man spiser og aktivt bygger muskler, ja da er det for å gjøre inntrykk hos andre.

 

Kan ikke komme med "det gir mer selvtillit for de som sliter med dårlig selvfølelse og bla bla bla"... Den blir for tynn.

 

Det stemmer til en vis grense, men hvorfor akkurat muskelbygging tro?? Hvorfor ikke jogging eller svømming osv? Ja... jeg tror nok jeg vet hvorfor gitt.

Hvorfor kan vi ikke komme med at det gir mer selvtillit for de som sliter med dårlig selvfølelse og bla bla bla. Du mener altså at eneste grunnen til at folk driver med styrketrening er for å gjøre inntrykk hos andre?

 

Og til det siste visst jeg tolker spørsmålet riktig:

"Hvorfor er det bare muskelbygging som gir bedre selvtillit osv, og ikke jogging eller svømming?"

All trening hjelper, hvem har sagt at jogging eller svømming ikke gir bedre selvtillit? Såklart det gir bedre selvtillit med andre former for trening enn styrketrening! Forskjellen mener jeg er at i styrketrening er det:

1. Mye mer merkbar forandring både på kropp og faktisk relativ, maksimal, eksplosiv eller utholdene styrke.

2. Det er mye mer fristende å være inne, ihvertfall i disse kalde månedene

3. Det er mye mer tilgjengelig enn svømmebasseng

4. Av de som er på treningssenter, er så og si alle der fordi de ihvertfall tror de trener og det hjelper på kroppsbilde. Så da slipper man å løpe rundt i byer eller tettsteder med masse folk som ikke er der du løper for å trene.

 

Tolkning #2 "Hvorfor er det bare muskelbygging som står og speiler seg, veier mat, og skryter av proteiner?"

Fordi det er der det er naturlig. En som driver med styrketrening har mye mer merkbar forandring i kroppsstruktur enn en løper. En løper trenger aldri å være innom et treningssenter engang. Men når joggeren har gått ned 5-10kg på grunn av trening tror du ikke han/hun står og digger seg selv i speilet hjemme? Tror du ikke svømmeren som ser forbedring stopper og digger seg selv litt når han/hun kommer ut av dusjen?

 

Proteiner hjelper på muskelvekst og for å forebygge tap av muskler så det er ikke like aktuelt for en løper å tilberede kylling etter kylling selv om en løper har strengt kosthold også!

For ikke å snakke om svømmere! Et kjapt søk på "Lavrans Solli" og du ser at det er et strengt kosthold hos den gutten.

 

Kan ikke komme med "at de bare gjør de for å gjøre inntrykk!"

Orienter deg utenfor nesetippen din så skjønner du at svømmere og løpere ikke er like mye på PROGym fordi de ikke er hensiktsmessig!

Lenke til kommentar

"Oooh se på oss, vi er så kule og tøffe og skikkelige tøffe muskler med blekktegninger på.. Fordi det er det de kule og tøffe fangene i fengsel har og da blir liksom vi også bad boys hvis vi hermer etter dem! Se så deilig vi er da. Ja vi har brukt halve lønna på å ligge i solarium dah, for å jåle oss for jentene/guttene...

 

 

Vi er SÅ fuckings hardcore as!! Proteinshake for alle penga azz!!!!"

tumblr_lmsp1lgknt1qlplj0o1_500.jpg

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, folk kan ikke få lov til å gjøre som de vil. JEG BESTEMMER!!

 

 

Selvfølgelig kan folk få gjøre hva fader de vil. Det har jeg aldri sagt. Jeg bare sier at jeg liker ikke religion, jeg liker ikke når noen står imot evolusjon og vitenskap og jeg liker ikke gutter som trener og skal jåle seg opp, jeg liker mannfolk som har ekte jobbmuskler.

Endret av Sukkertøy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...