Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se heller på dekk som ligger i "Sports-kategorien" til dekkprodusentene. P Zero faller da inn i den kategorien. Selv kastet jeg på et sett Continental ContiSportContact's på min bil. Meget fornøyd så langt, selv om jeg både leser og hører om litt rask slitasje på Continental.

 

Så forøvrig en rimelig tøff A5 her om dagen med svære felger og mye senk.

Måtte gå bort og se på både felgene og dekkene. Han hadde ekstremt lite gummi rundt felgen.

Kjørte på 20" og 235/30. Må være forferdelig kjørekomfort på norske veier?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er notert Vertical :)

 

Deppss, hahah keen på et par slicks med årene, men tror ikke pappa er det :p

 

Hardboiled: Har du noen formening om hvordan de er i vann? Ingen som bruker bilen som er spesielt keen på vannplaning :p

Lenke til kommentar

Les siste setningen min ;-)

Jeg hadde meget lite hjulspinn med foresteren på våt asfalt. De drenerer også vann sykt godt.

 

267305_10151698060405399_1307563858_n_zp

Da jeg kjøpte bilen stod det Maxxis Victra MA-Z1 dekk på den, de var imponerende gode på regnføre på vålerbanen med det gamle oppsettet, selv om de var ganske slitt.

 

 

Må snart få lagt om merker jeg.. Bare litt moro å kjøre rundt på vinterdekk og terrorisere de :-D

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Les siste setningen min ;-)

Jeg hadde meget lite hjulspinn med foresteren på våt asfalt. De drenerer også vann sykt godt.

 

267305_10151698060405399_1307563858_n_zp

Da jeg kjøpte bilen stod det Maxxis Victra MA-Z1 dekk på den, de var imponerende gode på regnføre på vålerbanen med det gamle oppsettet, selv om de var ganske slitt.

 

 

Må snart få lagt om merker jeg.. Bare litt moro å kjøre rundt på vinterdekk og terrorisere de :-D

Blir fort sånn mot slutten av hver sesong :p

 

Begynt å få til å legge ut imprezan nå :D

 

Skummelt når jeg må satse mye mer enn med rwd, men det deilige er at bilen retter seg opp igjen uansett ♡

 

Vet du når radioatorvoften skal slå inn, btw? I går ble motoren 97 grader uten at den slo seg inn. Lyste ikke rødt i speedoen, though.

 

Snakk om dieselen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Les siste setningen min ;-)

Jeg hadde meget lite hjulspinn med foresteren på våt asfalt. De drenerer også vann sykt godt.

 

267305_10151698060405399_1307563858_n_zp

Da jeg kjøpte bilen stod det Maxxis Victra MA-Z1 dekk på den, de var imponerende gode på regnføre på vålerbanen med det gamle oppsettet, selv om de var ganske slitt.

 

 

Må snart få lagt om merker jeg.. Bare litt moro å kjøre rundt på vinterdekk og terrorisere de :-D

Joda, fikk med meg at de var gode på vått føre, men hva med vannplaning :)

Lenke til kommentar

 

Les siste setningen min ;-)

Jeg hadde meget lite hjulspinn med foresteren på våt asfalt. De drenerer også vann sykt godt.

 

267305_10151698060405399_1307563858_n_zp

Da jeg kjøpte bilen stod det Maxxis Victra MA-Z1 dekk på den, de var imponerende gode på regnføre på vålerbanen med det gamle oppsettet, selv om de var ganske slitt.

 

 

Må snart få lagt om merker jeg.. Bare litt moro å kjøre rundt på vinterdekk og terrorisere de :-D

Joda, fikk med meg at de var gode på vått føre, men hva med vannplaning :)

Ikke opplevd..

 

 

 

 

267305_10151698060405399_1307563858_n_zp

 

 

Alt for lite gummi på en firtrekker!

 

_MG_2345.JPG

Akkurat nok.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Er det sånn du har på GTXen?

Gtx'en? :ph34r:
Ja? Men er jo 2 år siden du sist oppdaterte workloggen din på mogn så kan jo hende den er solgt, eller at du har bytta ut X med R.

Har nok den enda. Men det har vist seg å være et problembarn så jeg har ikke akkurat engasjert livskiten ut av meg når det kommer til den bilen. Særlig når man bruker et halvt århundre på å finne noen som har deler til denne. Nye altså

 

Men nå er det bare opp til mitt eget engasjement, så er så godt som alt under nytt. I tillegg til mye nytt i forbindelse med bremsene.

 

Så en vakker dag i løpet av sommeren er den på veien igjen og kanskje da gidder jeg å oppdatere workloggen min på mogn.

Lenke til kommentar

Har nok den enda. Men det har vist seg å være et problembarn så jeg har ikke akkurat engasjert livskiten ut av meg når det kommer til den bilen. Særlig når man bruker et halvt århundre på å finne noen som har deler til denne. Nye altså

Men nå er det bare opp til mitt eget engasjement, så er så godt som alt under nytt. I tillegg til mye nytt i forbindelse med bremsene.

 

Så en vakker dag i løpet av sommeren er den på veien igjen og kanskje da gidder jeg å oppdatere workloggen min på mogn.

 

Mangler bare GT4 drivlinje nå så er du klar altså?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Hadde litt katt og mus-kjøring med en clio på vei hjem fra fjellet i dag(han i clio og jeg i impreza). Jeg lå foran han og hadde roet meg ned når vi kom inn i fløyfjellstunnelen sørover. da blåser han forbi meg det clioen klarer og BLINK sa det i fotoboksen :D :D jeg kjørte forbi han etterpå med tommelen opp trøkt i sidevinduet :p håper kameraet tar bilde bakover også for det var en L på bilen ^^,

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...