Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig greia med å lure noen inn i feller på den måten?

Her vet man at konsekvensen er at noen straffes alvorlig for en mindre forseelse, i tillegg skrytes det altså av at man bidrar til å få noen i den situasjonen..

Jeg vet inderlig godt at boksen er der. Jeg kjørte forbi han i inngangen og boksen står ca midt i (1.5 km inn). Helt frem til den lå jeg i høyre bak en annen bil i ca 77 :) null provosering fra min side sånn sett.

 

Og ja. Fornuften sier at i spesielt strake tunneler på europaveier skal man kjøre rolig. Han kunne tatt hintet når jeg plutselig kjørte pensjonist

Endret av EspJak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg daffet i ca 77 og han hadde greit flyt forbi så jeg vil tro 15-20 over 80 på speedo. Men 77 på mitt speedo er omtrent 70 gps

 

Du nevnte moren; det satt en 50+ år gammel dame ved siden av :p

 

Merkelig egentlig, jeg fikk aldri sett sjåføren, men han kjørte veldig aggressivt til L å være hele veien.

Endret av EspJak1
Lenke til kommentar

Horribelt strenge straffer? Denne får du nesten utdype litt Snyltern.

I Norge straffes man som storkriminelle ved selv moderate fartsovertredelser, det er horribelt strenge straffer for bagatellmessige forseelser.

 

Vi snakker her om forseelser ingen lider av, noe ingen tar skade av på noen som helst måte..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meg og en kamerat var i Drammen i dag og mappet forester jeg har bygd motor i for en kamerat. 280 hk på navene med mer og hente med en ny boost solenoid..

 

På vei hjem så kommer det en BMW 5 serie, tipper 530d som trør og skal forbi på 2 felten, så sier kameraten min ska æ?

"Ja! "

Så trør han, legger bmwen bak oss også kommer han opp på siden igjen når vi har slakka av, guttungen hans gliser, han gliser og tommel opp, dødsmoro :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge straffes man som storkriminelle ved selv moderate fartsovertredelser, det er horribelt strenge straffer for bagatellmessige forseelser.

Vel når man har et reglemang å følge har man vel bare seg selv å takke om blir tatt i en fotoboks uansett hvor bagatellmessig du mener denne forseelsen er. For etter hva jeg lest skal det alltid være skilt før en fotoboks som indikerer for akkurat dette. Velger man å bryte fartsgrensene bør man og følge med på slike ting for å slippe å bli straffet.

 

Storkriminell vil jeg på ingen måte si at man blir straffet som når man kjører for fort. Snarere tvert i mot. Konsekvensene for å håndtere 1.5-2 tonns tunge stålklumper 20km/t fortere enn hva tillatt fartsgrense er, er i mine øyner alt for lav.

 

Statens vegvesen kunne derimot vært mer aktive på å revurdert fartsgrensene på flere plasser her i landet. Både opp og ned.

 

Vi snakker her om forseelser ingen lider av, noe ingen tar skade av på noen som helst måte..

Vel, jeg kjenner til ekstremt mange tilfeller via min gamle arbeidsgiver hvor forskjellen på liv og død har vært slike bagateller.

Jeg trenger faktisk ikke lenger ut enn rett utenfor gårdsplassen før jeg finner så godt som årlige bevis på at slike "forseelser ingen lider av" faktisk kan ende opp som alvorlige ulykker. Senest i fjor måtte en passasjer i en bil som kjørte ~25km/t for fort fraktes med luftambulansen til Ullevål.

Lenke til kommentar

 

For etter hva jeg lest skal det alltid være skilt før en fotoboks som indikerer for akkurat dette. Velger man å bryte fartsgrensene bør man og følge med på slike ting for å slippe å bli straffet.

 

Jeg mener de bare må skilte strekninger med fotoboks, og de pleier å være rimelig sleipe med skiltingen.

Lenke til kommentar

Storkriminell vil jeg på ingen måte si at man blir straffet som når man kjører for fort. Snarere tvert i mot. Konsekvensene for å håndtere 1.5-2 tonns tunge stålklumper 20km/t fortere enn hva tillatt fartsgrense er, er i mine øyner alt for lav.

Si meg, mener du virkelig dette?

Hva mener du da riktig straff for en slik overtredelse er?

 

 

 

Vi snakker her om forseelser ingen lider av, noe ingen tar skade av på noen som helst måte..

Vel, jeg kjenner til ekstremt mange tilfeller via min gamle arbeidsgiver hvor forskjellen på liv og død har vært slike bagateller.

Jeg trenger faktisk ikke lenger ut enn rett utenfor gårdsplassen før jeg finner så godt som årlige bevis på at slike "forseelser ingen lider av" faktisk kan ende opp som alvorlige ulykker. Senest i fjor måtte en passasjer i en bil som kjørte ~25km/t for fort fraktes med luftambulansen til Ullevål.

 

Så har vi dette med å skille epler og pærer igjen, det er du åpenbart ikke i stand til.

 

Straffereaksjonen ved en inntruffet ulykke er en helt annen sak, og har ikke nødvendigvis noe med hastigheten i seg selv å gjøre.

 

Jeg vet om folk som har måtte fraktes med luftambulansen selv om bilen de satt i kjørte saktere enn tillatt.. Kanskje det var fordi de kjørte for sakte da?

Lenke til kommentar

Si meg, mener du virkelig dette?

Hva mener du da riktig straff for en slik overtredelse er?

Ja faktisk, jeg mener dette. En større økonomisk belastning slik at flere folk ikke har råd til å drive å kjøre som svin.

 

Riktinok kombinert med dette slik at man hadde hatt litt mer oppegående fartsgrenser der det kan kjøres fortere.

Statens vegvesen kunne derimot vært mer aktive på å revurdert fartsgrensene på flere plasser her i landet. Både opp og ned.

Straffereaksjonen ved en inntruffet ulykke er en helt annen sak, og har ikke nødvendigvis noe med hastigheten i seg selv å gjøre.

 

Jeg vet om folk som har måtte fraktes med luftambulansen selv om bilen de satt i kjørte saktere enn tillatt.. Kanskje det var fordi de kjørte for sakte da?

Her var det ikke snakk om straffereaksjon, men et argument mot denne setningen din:

Vi snakker her om forseelser ingen lider av, noe ingen tar skade av på noen som helst måte..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Bare jeg som synes han Lorden er helt pasient? Resten et helt greit :p

 

Har unngått Broom i flere år nå, synes det virket som en Top Gear tip off, men nå er det litt mer Autofil over det.

Lenke til kommentar

@broom: De tester jo bare vw, volvo og tøffer seg noen ganger med merc, auda eller bmw :p

 

Likte varebil-testen deres da. Det var orginalt!:)

 

Synes det er greit at panser tok for seg superbiler, men de har jo null research og det ser ut som de skal kjøre av veien når de drar på.. og er det lov og si Ferarri er best i et bilprogram?

 

Og fra han ene programlederen var det mye "jeg tror, jeg tror". Jeg har sett folk gjøre youtube reviews på dugnad bedre.

Endret av EspJak1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ahh, reagerte skikkelig på faltafeilene i siste episode av Panser. Karen sa Aventador så viste de et bilde av en Gallardo, deretter sa han F12 og de viste et bilde av en FF eller om det var omvendt.

Var noe annet også, men husker det ikke.

 

Men skal jo ikke kritisere for mye, de er tross alt i første sesong. Faktafeilene må de rette opp med en gang, de er et bilprogram. Håper og tror at dynamikken kommer seg. Tror Broom har godt av konkurranse, bare de ikke begynner å teste superduperbiler slik som Top Gear. Top Gear er i stor grad underholdning, mens jeg håper Broom fortsetter med biler i billigere prisklasser.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...