Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg tror aldri dere kommer til å omlakkere eller foliere den bilen. Det er ingen som er så dumme.

 

Bare fordi du vil øvelseskjøre i en bil med litt finere farge. Hvor gammel er du egentlig?

Folk har da opp igjennom tidene pusset opp eldre biler og gjort klar til den dagen de har lappen. Hvorfor kan en ikke gjøre dette med en "nyere" audi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lakken så fin at man får ett bra resultat ved å foliere han hadde det vært mye mer logisk/billigere å gjøre en gjennomført detailing-job på han.

 

Stemmer for detailing, senk, felger og anlegg i første runde, og en ting som ikke kan sies ofte nok er kjøp anlegg brukt! billigere komponenter faller 50%+ i verdi sekundet du tar de ut av eska nytt og dyrere komponenter 30-40%

får du kjøpt brukt til en rimelig penge trenger du ikke nødvendigvis tape noe særlig på anlegget så lenge du ikke ødelegger noe.

Lenke til kommentar

Føler meg veldig alene i å gi totalt blanke i lydanlegg i bil. Eneste jeg trenger og ønsker er AUX-tilkobling. Vil heller spille musikk med et komfortabelt volumnivå en å råne rundt, irritere andre, og spille så jeg får vondt i hodet :p (Mener ikke at alle gjør dette).

 

Post gjerne bilde Banksy. Blått generelt er etter min mening undervurdert. Svart er bare kjedelig.

 

Hva med oss som vil ha god lyd da? Jeg er kresen, og har ikke hørt lyd gjennom aux-kabel på mange år, verken i stua eller i bilen. Og jeg hører somregel på høy musikk, dog ikke mens jeg kjører den lokale råneruta men fra A til B, samtidig som jeg skrur ned lyden når jeg putrer inn i nabolag og generelt der det er mye folk, da jeg synes det er vanvittig harry og være han som blaster musikk..

 

Så for min del er du helt alene ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og lakkere noe så gammelt er penger man aldri får tilbake. Kjører selv like gammel bil (2002) og gidder ikke koste på bilen mer enn nødvendig. Tror jeg får tilbake 35k hvis jeg selger den nå.

 

Når jeg var i attenårsalderen var jeg villig til å bruke litt penger på bil. Etter å ha sett hvor lite man får igjen for pengene i Norge har viljen sunket. Bil er gøy, bare ikke med norske skilter...

Lenke til kommentar

Nå driver pappa og ser på Mercedes-er på Finn. Han ser på C-Klasse C220 CDI, 1999-modell. Fikk nemlig høre at 220 motorene til Mercedes er en av verdens beste, og at de går veldig langt.

 

Hva tenker egentlig dere er best? 2002 Audi A6 1,9 TDI eller 1999 Mercedes-Benz C-Klasse C220 CDI? Stasjonsvogn begge to (Må ha plass til anlegg og hundebur til liten hund). Hvilken ville dere valgt?

Lenke til kommentar

http://www.nordlys.n...icle6728529.ece

 

Huff så kjipt, skjønn ikke hva som går igjennom haugen til noen unger i dag. Det er ikke så lenge siden jeg var barn sjøl, det siste jeg eller alle jeg kjente hadde gjort med en så fin bil er hærverk. Ikke så ofte en finne fine, reine biler her oppe.

 

Synes det forklarer saken litt selv når foreldrene nekter å være behjelpelig med kostnadene for å få bilen reparert igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...