Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakke i telefonen er ikke noe stress. Like distraherende som å snakke med de andre i bilen. Men å bla i menyer, finne kontakter osv er litt verre.

Men det verste jeg har opplevd er da jeg mista gloen fra røyken i fanget og ned mellom låra i hundre på motorveien. Det var gnarly.

Ja rent bortsett fra at for forskning har bevist at det kan sammenlignes med å kjøre med promille.

Lenke til kommentar

Ja rent bortsett fra at for forskning har bevist at det kan sammenlignes med å kjøre med promille.

«Forskning» har «bevist» alt fra at det ikke er farlig å snakke i telefonen til det du påstår. Ser på meg ut som om noen bare ikke burde kjøre bil hvis de ikke klarer å prate med noen, være seg i telefon eller med passasjerer, samtidig som de følger med i trafikken. Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Tillater meg å være uenig, men innser at det kanskje kan være forskjell på hvordan du og jeg tolker loven.

Du leser åpenbart loven som fanden leser bibelen.

 

Hvis det hadde vært som du mene burde politiet hatt sånne fine automater for innsamling av førerkort. Alle gjør noe som KAN ta fokuset vekk fra trafikken, dette på stort sett hver eneste tur.

Lenke til kommentar

Note to self - ikke overtal kameraten til å være privarsjåfør gratis ved å låne bort S8'en når man har drukket noen (ganske mange) glass selv... Står nå 220km på triptelleren og mangler grovt 55 liter bensin... Den var full ved utlevering ???

Tenk så gøy kompisen din har hatt det da? Jeg er kjempefornøyd hvis man kan glede venner.

Lenke til kommentar

Noen hos forsikringsselskapet fucket opp og ga meg høyere bonus enn jeg burde hatt tidligere enn jeg burde fått det, og nå er dette tydeligvis mitt problem???

 

Tror jeg blir å sette bilen på noen eldre fremt til jeg er minst 23, er jo latterlig pris nå.

 

Hva mener du, har de sagt/krevd noe fra deg? Hvilket selskap er det, og hvilken bonus?

 

Jeg er også under 23, og jeg fikk 60% som startbonus på første bil. Kunne hatt 75% bonus nå om noen få måneder om jeg hadde byttet forsikring 2 ganger, men har jo byttet bil og selskap for ofte til at jeg ble sittende fast på 60%.

 

Ellers, noen som tror det er et marked for importbiler? Kan få tak i noen heftige E63 AMG feks fra hjemlandet med lav km, rustfrie osvosv til 100k under markedspris her ferdig registrert med alle engangsavgifter. Og jeg trenger ikke betale disse avgiftene før jeg selger bilen med AutoReg. Kan ha "tomme" skilter på lager som ikke er knyttet til noe bil, og betale engangsavgift og knytte bilen til et skiltsett jeg har på lager når jeg selger bilen på onlineløsning til SVV, så kan ha mange "billige" uregistrerte biler på lager faktisk.

Lenke til kommentar

Hva mener du, har de sagt/krevd noe fra deg? Hvilket selskap er det, og hvilken bonus?

 

Jeg er også under 23, og jeg fikk 60% som startbonus på første bil. Kunne hatt 75% bonus nå om noen få måneder om jeg hadde byttet forsikring 2 ganger, men har jo byttet bil og selskap for ofte til at jeg ble sittende fast på 60%.

Fikk random SMS med at de hadde satt meg ned til 50% bonus, ringte dem, de innrømte at det måtte være de som hadde gjort noe feil, men ville ikke gjøre noe med det... Gjensidige, gikk opp fra 50% til 60% bonus da jeg byttet til dem nå nylig.

 

Vil forøvrig anta at det kan være mer å hente i eldre biler som er rustfrie enn relativt nye. (Aller helst veteraner, da slipper du mesteparten av avgiftene.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...