Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fra Vestfold/Tønsbergområdet her? Masse vann og stengte veier her, flom nesten over alt... var dog spennende å kjøre forbi sperret vei pga flom og vasse med Foresteren i 40cm vann på natta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lå bak en Touran med senk, store hjul og - get this - camber.

Upcuhq1.jpg

Alltid lett å kjenne igjen de med tankegangen "hvis jeg først må ha en traust bil, skal jeg hvertfall gjøre den fetest mulig!".

Skrevet

Testet idag at jeg faktisk kan få opp Foresteren i hele 200km/t, hadde nok klart å presse den til 215 etter hvert. Ifølge specs skal den ikke klare mer enn i underkant av 180

Skrevet (endret)

Ikke hatt mer enn 175ish med m3'n. Tør ikke kjøre fort på samme måte som før lenger. Tenker konsekvenser så fort jeg passerer 130. Kjørte fra meg det meste i 18-23 års alderen, heldigvis.

Endret av Kjetil_90
Skrevet

Testet idag at jeg faktisk kan få opp Foresteren i hele 200km/t, hadde nok klart å presse den til 215 etter hvert. Ifølge specs skal den ikke klare mer enn i underkant av 180

Og måler du med gps, så klarer den nok ikke 200 likevel :-P

Utrolig hvor feil speedometeret blir i stor fart...

• Liker 2
Skrevet

Ikke uvanlig med 5-10% feilvisning fra fabrikk, pluss eventuell rullediameterendring, så aner du egentlig ikke farta uten å sjekke med GPS(ikke at jeg vet om det var det du gjorde, poenget er bare at speedos(eller menn iført dem) ikke kan stoles på)

Skrevet

Er det noe  diskutere? Alle viser feil i større eller mindre grad..

Jeg har en lett huskeregler i de bilene jeg kjører:

30 - 50 sone = 30-50kmt

60 sone = 70kmt

70 sone = 80kmt

80 sone = 90kmt

90 sone = 100kmt

100 sone = 120kmt

110 sone = 130kmt

120 sone = fri fart

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det funker fint det der H.A.M. Man vil heller aldri få bot om man følger de huskereglene der. Hverken i laser eller fotobokser. Man har 10% å gå på før det blinker.

Selv kjører jeg alltid med GPS.

Endret av Kjetil_90
Skrevet

Den evige speedofeil diskusjonen, det enkleste er å forholde seg til det som står på speedo. Da er det sånn ca likt for alle.

Nei, for nå forutsetter du at alle har sånn ca lik misvisning.

Merca har en misvisning på ca 2km/t ved 100km/t indikert hastighet.

Skrevet (endret)

Hvordan høres 1690kr ut for en firehjulskontroll med måling, justering og sjekk av understell? Dette var hos Snap Drive.

Endret av Gavekort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...