Gå til innhold

Gjør deg klar til supersalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget viktig artikkel for anledningen:

 

http://arstechnica.com/gadgets/2013/11/how-to-talk-your-family-out-of-bad-consumer-electronics-purchases/

 

Selv har jeg aldri hatt noe særlig til overs for tilbud, i alle fall ikke slike fenomener vi importerer fra utlandet helt uten mening, kun for å øke handelen. For hvert tilbud øker prisene resten av året. Man kjøper ting man ellers ikke ville ha kjøpt, man kjøper dritt som allerede er utdatert eller ikke varer. Klart, noen opplyste folk her inne kan nok gjøre noen gode kjøp, men folk flest går rett i fella og kjøper ting de ikke har bruk for eller ikke hadde tenkt å kjøpe uansett. Dette er ikke noe butikkene gjør for å være snille heller...

Stort sett lite opplyste folk som går i butikker for å kjøpe elektronikk, de aller fleste blir lurt av betjeningen til å kjøpe noe dyrere som butikken tjener mer på.

Ellers er jeg litt enig, selv er jeg glad i gode tilbud og liker generelt og følge med på ting innen bransjen. Dog er det få ting som faktisk er verdt å vente på til det kommer på tilbud. Det er nesten alltid bedre å gjøre et veloverveid kjøp til fullpris enn et impulskjøp til tilbudspris.

Lenke til kommentar

Fikk mail fra Platekompaniet i dag. De har 30% rabatt på alle varer (untatt 95% av de det er aktuelt å kjøpe)* på Black Friday (og lørdag)

 

 

* dvs. alle varer unntatt de som er en del av kampanjer, tilbud, eller multibuy. Gjelder heller ikke bøker utgitt i 2013 eller spillkonsoller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at tilbudene ofte består av det som skal ut av lager, for å få plass til nyheter ? Og det er jo vel og bra , men på tilbud ville produktene komme uansett - for ut skal de, black friday eller ikke. Altså bare et annet navn på "lagertømming av årets produkter". Hverken særlig amerikansk eller orginalt - det er butikk.

Lenke til kommentar

 

 

BlackFriday er jo genialt vist du er på jakt etter noe nytt, eller som nå kjøpe billigere julegaver.

 

BlackFriday er bare vinn vinn. :)

 

NEI SALG ER TÅPELIG, OG ER BARE MENT TIL Å FÅ FOLK TIL Å KJØPE TING!!

Ja, tenk så totalt idiotisk å spare penger !! Noe så teit....

Nei, man tjener ingenting på å kjøpe noe man ikke trenger i utganspunktet selv om man sparer noen få kr vist man i utganspunktet skulle kjøpe akuratt dette. ;-)

 

Boikott blackfridag ;-)

Lenke til kommentar

Har gått igenom de flesta som de har postat och jag ser ju att de har något att lära sig när det gäller Black Friday här. Det är ju knappt tilbud. Black Friday är inte en tilbudsdag, det är en ren idiotdag i butikerna. Folk köar i en natt för att få tag på ett ex av 20 i butikerna. Såg några hundralappar på en bärbar eller tre.

 

Hittils är inte min plånbok hotad i alla fall. Kul med tilbud, ja, och är inte gärna negativ, men detta var piss och sopor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...