Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Meget mulig, men den vil nok ligge langt over de annonserte prisene den første tiden. Mi 5 gjorde iallfall det i flere måneder.

Skal følge med på dette.

 

4G: FDD-LTE B1/B3/B5/B7/B8;TD-LTE B38/B39/B40/B41

 

Betyr dette at Mi 6 ikke støtter 4G 800MHz?

 

 

Ja, som forgjengeren mangler den Lte 20 som er 800Mhz er nok pga den ikke er laget spesifikt for det Nordiske nettet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Noen som har erfaringer med å bruke/importere Sharp telefoner i Norge? Synes de nye rammeløse telefonene deres er svært interessante.

 

Jeg har gjort det ved flere anledninger. Problemet er at de kommer ofte låst til spesifike operatører i Japan, og det er ikke bare bare å få dem låst opp. Jeg har kjøpt flere Japanske telefoner i Japan og fått operatøren til å låse dem opp. Men det krever dessverre ofte fysisk tilstedeværelse i butikken deres i Japan.

Jeg skal til japan om 5 dager, så om du trenger hjelp, kan jeg kanskje bistå.

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaringer med å bruke/importere Sharp telefoner i Norge? Synes de nye rammeløse telefonene deres er svært interessante.

 

Jeg har gjort det ved flere anledninger. Problemet er at de kommer ofte låst til spesifike operatører i Japan, og det er ikke bare bare å få dem låst opp. Jeg har kjøpt flere Japanske telefoner i Japan og fått operatøren til å låse dem opp. Men det krever dessverre ofte fysisk tilstedeværelse i butikken deres i Japan.

Jeg skal til japan om 5 dager, så om du trenger hjelp, kan jeg kanskje bistå.

 

Ble akkurat tipset om Kyoex - som selger ulåste japantelefoner. Men regner med disse telefonen typisk sett ikke støtter alle de norske 4G båndene? Hva med sim-kort?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

http://www.dx.com/p/doogee-mix-5-5inch-android-7-0-4g-phone-6gb-ram-64gb-rom-black-852468536?utm_source=dx&utm_medium=bottomProduct&utm_campaign=sku852468536#.WVoYxIiGOUk

 

Tror dette er en knall telefon fra kina. Ville nok prøvd en slik selv hadde det bare vært høyere oppløsning på skjermen.

Har lest litt reviews, og det er ikke noe særlig å klage på ellers.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Noen som har erfaringer med å bruke/importere Sharp telefoner i Norge? Synes de nye rammeløse telefonene deres er svært interessante.

 

Jeg har gjort det ved flere anledninger. Problemet er at de kommer ofte låst til spesifike operatører i Japan, og det er ikke bare bare å få dem låst opp. Jeg har kjøpt flere Japanske telefoner i Japan og fått operatøren til å låse dem opp. Men det krever dessverre ofte fysisk tilstedeværelse i butikken deres i Japan.

Jeg skal til japan om 5 dager, så om du trenger hjelp, kan jeg kanskje bistå.

 

Ble akkurat tipset om Kyoex - som selger ulåste japantelefoner. Men regner med disse telefonen typisk sett ikke støtter alle de norske 4G båndene? Hva med sim-kort?

 

 

Alle telefonene hos Kyoex er listet opp med de diverse frekvensene de støtter, så du trenger ikke kjøpe noe du ikke er sikker på. Kyoex er også kjent for suveren service. De bruker for øvrig hel samme type simkort som i Norge.

 

Har kjøpt telefoner som er tilpasset NTT Docomo og de har alle funket helt perfekt her i Norge. De som er tilpasset Softbank eller Au by KDDI er det dessverre verre med.

 

Kyoex er derimot veldig dyr. Selv pleier jeg å gå i butikkene i Akihabara i Tokyo og finne tilbud der. Så får jeg Docomo til å låse den opp mot et gebyr på ca 200 kr.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som kan oppsummere litt og trekke noen linjer?

Blir lansert nye "Kinatelefoner" over en lav sko og til hyggelige priser.

Mange ser bra ut både utvendig og innvendig.

 

Men hvordan er byggekvalitet og software?

Brands som kjører ren android, hvem er flinke til å oppdatere, noen som sliter med mye bugs?

Lenke til kommentar

http://www.dx.com/p/doogee-mix-5-5inch-android-7-0-4g-phone-6gb-ram-64gb-rom-black-852468536?utm_source=dx&utm_medium=bottomProduct&utm_campaign=sku852468536#.WVoYxIiGOUk

 

Tror dette er en knall telefon fra kina. Ville nok prøvd en slik selv hadde det bare vært høyere oppløsning på skjermen.

Har lest litt reviews, og det er ikke noe særlig å klage på ellers.

 

Jeg har også sett på denne som reservetelefon, ser jo ganske bra ut til prisen.

Lenke til kommentar

Sett på Umidigi z pro da? Nå har jeg ikke gått de så nøye i sømmene sånn spec messing, men sånn umiddelbart så syns jeg de to ligna veldig på hverandre..

 

 

Edit . Tek.No kjørte forøvrig en test av UMIdigi Z Pro for ikke lenge siden.

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

http://www.dx.com/p/doogee-mix-5-5inch-android-7-0-4g-phone-6gb-ram-64gb-rom-black-852468536?utm_source=dx&utm_medium=bottomProduct&utm_campaign=sku852468536#.WVoYxIiGOUk

 

Tror dette er en knall telefon fra kina. Ville nok prøvd en slik selv hadde det bare vært høyere oppløsning på skjermen.

Har lest litt reviews, og det er ikke noe særlig å klage på ellers.

 

 Så en review på youtube og der bemerket de at telefonen irl ikke er lik promobildene, det er en ganske tydelig kant/bezel.

Lenke til kommentar

 

http://www.dx.com/p/doogee-mix-5-5inch-android-7-0-4g-phone-6gb-ram-64gb-rom-black-852468536?utm_source=dx&utm_medium=bottomProduct&utm_campaign=sku852468536#.WVoYxIiGOUk

 

Tror dette er en knall telefon fra kina. Ville nok prøvd en slik selv hadde det bare vært høyere oppløsning på skjermen.

Har lest litt reviews, og det er ikke noe særlig å klage på ellers.

 

 Så en review på youtube og der bemerket de at telefonen irl ikke er lik promobildene, det er en ganske tydelig kant/bezel.

 

 

Sant, er litt mere ramme en dem reklamerer med. Men det virker å være slik på alle disse.

Her er "samme" telefonen bare med en 1080p IPS skjerm og en lavere pris:

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_647663.html?wid=11

 

Er nok mye telefon for pengene selv om den har litt ramme.

Denne har forøvrig usb c istede for micro usb og.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...