Gå til innhold

TV2s OL 2014 satsing


Wheeljack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk kreditert 2 uker etter siste PL fadese på Sumo.

Ble lovet bot og bedring i samme mailen, at de skulle oppgradere "heftig" før OL.

 

Så får tiden vise da.

 

Synd at appen deres ikke fungerer på roota telefoner. Blir vanskelig å snik se OL på jobb da.

Selv fikk jeg 112kr som erstatting. Sjokkerer meg ikke om Sumo fucker opp Arsenal kampen etterpå...

Lenke til kommentar

 

 

Sumo har jeg bare dårlige erfaringer med, så det bruker jeg aldri mer penger på. Om jeg skal se noe fra OL, satser jeg på BBC nett-tv i stedet, som ikke koster en krone(bortsett fra VPN).

Har ingen erfaringer med BBC og vintersport, men veit du om de dekker "alt"? Alternativet du skisserer er høyst aktuelt for meg og.

 

 

http://www.bbc.com/sport/winter-olympics/2014/schedule/2014-02-08

 

Ville nok uansett gått for Tv2. Sier seg selv at dekningen på typiske "norske" idretter er bedre dekket på norsk TV.

 

 

Blir nok å kjøre TV2 i tillegg ja, men greit å ha alternativer. Har vært Sumo-kunde tidligere, og er ikke akkurat imponert over den tjenesten.

 

Apropos Sumo: Stemmer det at det holder med "Basis" for å kunne se alt av OL?

 

Edit: Nevermind, det virker slik. Etter sigende, så skal TV2 i tillegg kjøre i gang en OL-kampanje til uka.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har vært så nervøs foran et mesterskap noensinne mtp mediadekning.

  • Jeg gruer meg til å høre kommentatorene
  • Jeg gruer meg til buffer- og kollapsmarerittet som TV2 Sumo kan komme til å å støte borti. Vet ikke helt om TV2 er klar over pågangen og belastningen streamingtjenesten kan komme til å få. Det er tross alt snakk om Vinter-OL som foregår på dagtid, hvor mange befinner seg på jobb og ikke har tigang til TV'en i stua si.Og vi veit jo alle hvor gale Nordmenn er etter skisport...
  • Jeg gruer meg til reklamepausene og når dem finner på å måtte bryte inn med dem

Når det er sagt; jeg er vill motstander av at ikke NRK skal ha dette i år. Jeg er villig til å gi TV2 the benefit of the doubt, men dersom tjenesten tumler overende i det Bardal har forlatt hoppkanten, Northug har 100 meter igjen før mål, Hagle har fire blink nede eller i det Svindal leder med 20 hundredeler på andre mellomtid så blir jeg mildt sagt forbanna.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Jeg sitter og ser kvalifiseringen i slopestyle nå, og savner allerede et reklamefritt OL. Det kan bli et langt mesterskap :/

 

Jeg må si at det minker med argumenter for NRKs videre eksistens og grunnlag for en stigende lisens. Slik jeg forstår er "mesterskap (sport) til folket" et viktig argument, men de mister jo rettighetene til det ene etter det andre.

Endret av oddsigve
Lenke til kommentar

Kommer nok til å bli ganske lei reklamen, ja. Men utover det har jeg troen på at TV2 kommer til å gjennomføre dette bra.

 

Litt rart å høre Wikestad kommentere snowboard, dog.. :p

 

 

Men det er helt sant at det er en skandale at NRK ikke har tatt seg råd til rettigheter som dette. Alle må betale lisens, men sendingene deres appellerer ikke til alle. Hvor er rettferdigheten i det? Akkurat OL er det noe de fleste er interesserte i, og burde vært noe de skulle tatt seg råd til.

Lenke til kommentar

Men det er helt sant at det er en skandale at NRK ikke har tatt seg råd til rettigheter som dette. Alle må betale lisens, men sendingene deres appellerer ikke til alle. Hvor er rettferdigheten i det? Akkurat OL er det noe de fleste er interesserte i, og burde vært noe de skulle tatt seg råd til.

 

På ingen måte skandale nei, NRK bør bruke lisenspengene sine på det IKKE alle er interessert i. De må lage det kommersielle TV-kanaler ikke finner et stort nok marked for.

 

Å dekke OL er noe markedet bør klare selv.

Lenke til kommentar

 

Men det er helt sant at det er en skandale at NRK ikke har tatt seg råd til rettigheter som dette. Alle må betale lisens, men sendingene deres appellerer ikke til alle. Hvor er rettferdigheten i det? Akkurat OL er det noe de fleste er interesserte i, og burde vært noe de skulle tatt seg råd til.

 

På ingen måte skandale nei, NRK bør bruke lisenspengene sine på det IKKE alle er interessert i. De må lage det kommersielle TV-kanaler ikke finner et stort nok marked for.

 

Å dekke OL er noe markedet bør klare selv.

 

Og dette er en logikk de som ser på Nrk har.

 

Nå som nrk ikke engang har OL, er det faktisk ingenting på den kanalen hele vinteren jeg kommer til å se på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt på slopestyle kvaliken i dag tidlig. 10 minutter ut i sendingen var det tid for reklame.

 

Sa ikke TV2 at de ville overraske med formidlingen av reklame under OL? Noen som kan forklare meg som er forskjellen på reklameformidlingen de gjør nå, kontra det de gjorde før OL?

 

Noe jeg ikke kan fatte er hvorfor de må bryte en direkte sending for å vise reklame. Hvorfor ikke gjøre dette parallelt. F.eks vis reklamen i en litt større rute enn direktesendingen, og balanser lyden tilsvarende. På tide å tenke nytt!

 

Ser med skrekk fram til når langrennssprinten starter. Da blir det vel en sending som ser slik ut:

Reklame - vignett - kvart.finale 1 kvinner - vignett - reklame - vignett - kvart.finale 2 kvinner - vignett - reklame - vignett - kvart.finale 3 kvinner - vignett - reklame ... etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...