Gå til innhold

TV2s OL 2014 satsing


Wheeljack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, litt (les: ikke mye) reklame under femmila kan jeg godta.

 

Men jeg frykter det verste. Alle husker vel TV2's fadese under 2012-utgaven(?) av Paris-Roubaix hvor de kuttet til reklame i det sekundet syklistene entret Arenberg-skogen og kom ikke tilbake før halvparten var ute på veien igjen.

 

"Tom Hilde leder hoppkonkurransen, nå er det klart for Schlierenzxhchauar!"

"Ja, nå setter han utfor unnarennet, men først litt reklame".

*5 minutter med Lano for liten*

"Velkommen tilbake! Herregud, det er forferdelig, kroppsdeler overalt! Halve byen er lagt i ruiner, slike grufulle scener får vi aldri vise i reprise!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

regelverket som bestemmer når en kan ha pause og hvor mange pauser en kan ha iløpet av en periode er endret. Det er maksimalt tilatt 12 minutter reklame for hver time. Når en ønsker å sende reklamen er opptil kanalen selv, før måtte en sende reklame hver ca 20 minutt.

 

Så tiden med Arenberg bruddet er over :)

Endret av slipten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva mener vi om det her?

Må si jeg stiller meg skeptisk.

 

Skiskyting:
K: Harald Bredeli
EK: Ole Kristian Stoltenberg
E: Raphael Poiree
E: Kjell Ove Oftedal

Langrenn:
K:Christian Paasche
EK: Svein Tore Samdal
E: Odd-Bjørn Hjelmeseth
E: Fredrik Aukland

Hopp/Kombinert:
K: Jørn Sundby
EK: Kjetil Strandbråten

Alpint:
K: Øyvind Alsaker

Freestyle/Snowboard:
K: Kasper Wikestad
EK freestyle/kulekjøring: Kari Traa
EK freestyle/hopp: Hilde Synnøve Lid
EK snowboard: Jonas Greve

Ishockey:
Programleder: Knut Skeie Solberg
K: Morten Langli
EK: Bjørn Erevik
E: Ole Eskild Dahlstrøm
E: Geir Hoff

Skøyter:
K: Asbjørn Myhre
E: Mikael Flygind Larsen

Curling:
K: Jørgen Klem
E: Sander Rølvåg

Kunstløp:
K: Dorthe Skappel
E: Christer Tornell

Kortbane skøyter:
K: Eirik Koren

Bob, skeleton, aking:
K: Mads Kaggestad

Programleder langrenn/skiskytingsstudio:
Davy Wathne

Programledere OL-studio:
Carsten Skjelbreid
Arill Riise
Annemarta Giske
Julie Strømsvåg

Studioekspert:
Johan Kaggestad

 

 

Kilde: Dagbladet

 

Nå er ikke jeg den som ser mest kunstløp men altså... Dorthe Skappel?

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Den utfordragelige brøleapen Wathne i studio *grøss*

 

Og brøleape nr. 2 Kasper Wikestad på snowboard, herregud; mannen kommer til å miste stemmen etter at førstemann i OL har gjort to hopp i halfpipen.

 

Resten så bra ut, men jeg vet ikke hva Alsaker egentlig har å bidra med uansett idrett. God kommentator er han jo, men han burde nok hatt noen med seg.

 

Langrenn hadde vært vidunderlig med Paasche og Kaggis 1 og 2.

Desverre er Johan satt til studioekspert (i hva?) og Mads til bob, skeleton og aking? Hva faen?

Lenke til kommentar

Skuffet over at Kaggestad ikke kommenterer sammen med Pasche. De to klarer faen meg å få skøyter til å bli spennende. Hadde gledet meg til å høre "I 1932 så kom det en kjent kunstner opp åsen her og begynte å male". I tillegg kunne vel Dag O2 kommet med "Kaggis, den bakken hadde ikke du klart å gå opp".

Lenke til kommentar

regelverket som bestemmer når en kan ha pause og hvor mange pauser en kan ha iløpet av en periode er endret. Det er maksimalt tilatt 12 minutter reklame for hver time. Når en ønsker å sende reklamen er opptil kanalen selv, før måtte en sende reklame hver ca 20 minutt.

 

Så tiden med Arenberg bruddet er over :)

 

Men betyr dette at TV2 vil sende øvelser uavbrutt, for så å samle opp reklamene i ei "dåse" til slutt, etter at øvelsen er ferdig? Jeg ser for meg at svaret er "Nei", og selv om jeg i utgangspunktet ser lyst på TV2 sin OL-dekning etter en slik oppmykning, så er det slik i sport at man ikke kan forutse når dramatikken kommer. Jeg ser for eksempel ikke for meg at TV2 sender stafettene i langrenn uten reklame, og selv om man kan vurdere når det er mest gunstig å ta reklamepause, så løper fortsatt risikoen for å ikke få sendt et avgjørende øyeblikk direkte.

 

Uansett. Skal ikke klage for mye. Ser ut til at lineupen deres er ok. Hvorfor Kaggestad absolutt skal være i studio, og ikke ute i "felten" er noe jeg, som mange andre, stusser på. Ser fram til mange gullkorn fra Bredeli under skiskytingen.

Lenke til kommentar

Når reklame blir sendt spiller en del rolle... de som betaler for reklamen godtar nok ikke at TV2 bestemmer når den blir sendt. Selvsagt vil reklame under populære øvelser være dyrere å betale enn under de mindre populære. Hadde man fått inn reklame for eksempel like før innspurten på fellesstarter eller stafetter hadde nok disse blitt kostbare.

 

Mulig TV2 ordner dette med direkte redigering hvis det skjer noe spennende... da kommer det kanskje i opptak mens man kutter bort en sekvens her og en sekvens der til man er direkte igjen.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...