Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja, for meg er det ikke så problematisk å leve meg inn i "min versjon av Gerhalt" , gjøres dette på en ryddig måte i F4 så vil jeg heller ikke ha noe problem der , det viktigste er dog at man kan spille som både kvinne og mann.

 

Med tanke på at Bethesda er noen luringer så tipper jeg vi kommer til å bli grundig overrasket , som vanlig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, for meg er det ikke så problematisk å leve meg inn i "min versjon av Gerhalt" , gjøres dette på en ryddig måte i F4 så vil jeg heller ikke ha noe problem der , det viktigste er dog at man kan spille som både kvinne og mann.

 

Med tanke på at Bethesda er noen luringer så tipper jeg vi kommer til å bli grundig overrasket , som vanlig :p

 

Det er generelt sett ikke noe galt i å lage spill med klart definerte spillerkarakterer, men det er ikke forenelig med den typen hardcore rollespill Fallout opprinnelig var før Bethesda fikk kloa i rettighetene, og som Fallout-universet er som skapt for. Jeg kan ikke komme på et eneste spillunivers som er bedre egnet for å spille som akkurat den karakteren du selv ønsker til minste detalj, noe både Fallout 1 og Fallout 2 var gode eksempler på. Det er allerede helt soleklart at Bethesda kommer til å vanne ut rollespillopplevelsen fra de opprinnelige Fallout-spillene nok en gang, og det fortjener de kritikk for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er generelt sett ikke noe galt i å lage spill med klart definerte spillerkarakterer, men det er ikke forenelig med den typen hardcore rollespill Fallout opprinnelig var før Bethesda fikk kloa i rettighetene, og som Fallout-universet er som skapt for. Jeg kan ikke komme på et eneste spillunivers som er bedre egnet for å spille som akkurat den karakteren du selv ønsker til minste detalj, noe både Fallout 1 og Fallout 2 var gode eksempler på. Det er allerede helt soleklart at Bethesda kommer til å vanne ut rollespillopplevelsen fra de opprinnelige Fallout-spillene nok en gang, og det fortjener de kritikk for.

Kan hende de fortjener kritikk, eller jeg mener ikke det, men andre gjør. Det endrer dog ikke faktum at spillet blir som Bethesda vil at det skal bli. Alle Fallout spill har jo hatt en satt bakgrunn som du må rollespille i. Det mest frie spillet var forsåvidt New Vegas, selv om OWB og Lonesome road ødela litt. Ser ikke noe problem med at FO4 skal ha både en solid bakgrunn og stemmeskuespillere, mener det er på tide at alle RPG'er kjører det. Jeg er lei av og være stum i et spill.

 

Nyvinning trenger heller ikke og bli ansett som utvanning. Selv om et system blir lettere og forstå, men fortsatt gjør det samme, så er ikke det utvanning eller og dumme ned. Skyrim valgte og gå bort fra de kvalmenes attribute poengene fra Morrowind og Oblivion, erstattet de med perks og spillet var bedre for det.

 

Det vi vet om Fallout 4 så langt er at skill system gjør sin retur, men det vil mest sannsynlig være perk basert. Du velger heller en skill-perk per lvl enn poeng, deler de opp i 4 lvler  per kategori. 25/50/75/100 systemet. Så det er der, du bare ser det ikke på samme måte, betyr ikke utvanning. Hva annet føler du blir utvannet? 

 

Beklager hvis jeg går litt hardt på, men det har vært så utrolig mye snobbete "hardcore" nostalgi rollespill fanatikere rundt omrking på forum i det siste (ikke deg). Har nesten nådd bristepunktet mitt. Keyboard Warrior!

Endret av Akrabra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Beklager hvis jeg går litt hardt på, men det har vært så utrolig mye snobbete "hardcore" nostalgi rollespill fanatikere rundt omrking på forum i det siste (ikke deg). Har nesten nådd bristepunktet mitt. Keyboard Warrior!

 

 

Du trenger ikke å beklage, sammenliknet med de fleste gamer.no-lesere er jeg nok definitivt en snobbete hardcore-fanatiker.  ;)

 

Grunnene til at de originale Fallout-spillene er så mye bedre enn Bethesdas "nyvinninger" er mange, og selv om ting som dialoghjul og skuespill fra spillerkarakteren er idiotisk, er de bare smådetaljer. Det at Bethesda fullstendig har droppet den viktigste essensen i de gamle Fallout-spillene er det mest tragiske. I første gjennomspilling av Fallout 2 husker jeg at jeg måtte planlegge nøye hvordan jeg skulle løse neste oppgave, blant annet fordi spillet bare ga meg vage hint om hva jeg måtte gjøre, og fordi utfordringene til tider virket uoverkommelige. Hvilke karakterer jeg ble venner eller fiender med var en kjempetøff avgjørelse, fordi det ofte betydde forskjellen på liv og død. Og hver gang jeg for eksempel klarte å få tak i en stimpak føltes som en seier, fordi de var svindyre og veldig sjeldne. I Fallout 3 bruker man stimpaks som drops, og de ligger rundt hvert hjørne. I tillegg forteller spillet deg nøyaktig hvor du skal gå til enhver tid.

 

De originale Fallout-spillene gir deg en enorm frihet samtidig som de tvinger deg til å gjøre tøffe valg, rett og slett fordi du MÅ være pragmatisk for å overleve. Bethesda har utvannet spillene ved å i mye større grad lede deg i riktig retning, samtidig som valgene er mye enklere fordi du sannsynligvis overlever enkelt uansett. Det er selvsagt en nyvinning i den forstand at de når et mye større publikum, men de lager langt dårligere rollespill enn de kunne ha gjort.

Endret av Husam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, for meg er det ikke så problematisk å leve meg inn i "min versjon av Gerhalt" , gjøres dette på en ryddig måte i F4 så vil jeg heller ikke ha noe problem der , det viktigste er dog at man kan spille som både kvinne og mann.

 

Med tanke på at Bethesda er noen luringer så tipper jeg vi kommer til å bli grundig overrasket , som vanlig :p

 

Ja, jeg klarer også å leve meg inn første gangen jeg spiller. Men for meg var Witcher 3 mer som en lang interaktiv film enn et rollespill, og det er totalt uaktuelt for meg å spille gjennom det på nytt bare for å ta litt andre valg på noen områder.

 

I rollespill liker jeg å kunne lage flere characters som er helt forskjellige fra hverandre, og det blir veldig rart for meg om en spinkel vitenskapsmann som skyr vold skal ha samme stemme og personlighet som en brawler som denger monstre ihjel med knyttnevene og spiser dem rå.

 

Utenom dette med voice acting synes jeg ikke at Bethesda "ødelegger" Falloutserien. Fallout 1 og 2 er knallbra spill, men man trenger ikke å se på Fallout 3 som en direkte oppfølger. Det blir mer som en Fallout-utgave av TES-serien.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig det kommer flere pip-boy edition til butikkene. 

Jeg hadde en reservert i handlekurven på cdon.no dagen den ble lagt ut. 

 

Men ettersom de ikke hadde oppdatert adresselistene sine etter folkeregisteret så fikk jeg ikke bestilt. og når de først fikk rettet opp i dette dagen etter, så var de utsolgt  :cry:

 

Det finnes en underskrifts kampanie om at de må lage flere pip-boy,  jeg vet ikke om jeg har lov til å legge ut linken her. Men det er bare å google det.  kan jo hende det hjelper :) 

Lenke til kommentar

Glad jeg fikk lagt inn en bestilling på cdon. Hvis den er så sjelden og folk har veldig lyst på den kan den sikkert bli enda dyrere enn de 1399,- jeg betalte for den. Pip-Boyen virker jo også mer eksklusiv enn det som vanligvis følger med i samlerversjoner.

 

Den er jo utsolgt verden over. Så jeg tror nok de kommer til å skru opp prisen betraktelig når de først får den på lager.  

 

Og etter release så kan man jo legge den ut på finn for en blod pris. sikkert mange som har kjøpt flere av den kun for å gjøre dette.

 

 

Edit:  Kjenner jeg ble veldig missunelig på at du fikk kjøpt den.  Men gratulerer :)

Endret av Stampy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja. tror pipboy'en gikk ekstremt kjapt. Jeg la inn min ordre før kl 11 den 15, og når kompisen min ville bestille sin på kvelden var den alt forsvunnet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er sikkert en steelbook, og nei, er tvilsomt om det kommer så mange fler, poenget med samlerutgave er at de skal være sjeldne, og blir det produsert et volum tilsvarende det Ubi spyr ut av AC CE så ender det bare opp som hyllevare på GS. Jeg er fan av de sjeldne CE utgavene, Age of Conan sin CE kom jo ut i nummerert opplag, 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...