Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å begrense PC-utgaven til 1080p/30FPS ville jo rent bissnissmessig være som å først skyte seg i foten, deretter begå seppuku og til slutt kutte sin egen strupe.  Forestill dere det unisone, høylytte klagekoret på alle verdens fansites og fora.  Ærlig talt, Howard er jo ikke helt tett i hue.

 

Og hva skulle grunnen være bak en slik begrensning på PC?

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Av og til savner jeg tidene hvor fps ikke var så viktig :) Men vi får vel snart servert en uttalelse på hvorvidt vi er låst til 30 på pc eller ikke.

Lenke til kommentar

Ifølge masser av kommentarer for noen år siden trenger man ikke mer enn 30 fps i noe spill. . . øyet klarer ikke å oppfatte mer osv. osv. 

De samme argumentene kom merkelig nok opp igjen i Android vs iOS diskusjoner.

 

Uansett merkelig om det låses til 30fps, men det skal ikke hindre meg fra å spille det alt jeg klarer :)

Lenke til kommentar

Syns det er mer flyt i 60 fps, spesielt med tanke på animasjoner osv. Det er en ting med 24 i film, fordi det er en visuell opplevelse du ikke har interaksjon med. Spill derimot skal respondere til hva vi gjør og da er høyere fps bedre for flyt. Bare mine tanker om det. Blir nok 60 uansett.

Lenke til kommentar

Ifølge masser av kommentarer for noen år siden trenger man ikke mer enn 30 fps i noe spill. . . øyet klarer ikke å oppfatte mer osv. osv. 

 

Det er ihvertfall bare tullball.. Jeg spiller et (forholdsvis twitchy) multiplayer spill for tida som varierer mye i fps og ofte detter ned i 30. Det er overhodet ikke vanskelig å oppfatte forskjellen på dette og feks 50-60 fps, og når fiender beveger seg raskt kan det utgjøre forskjellen på å få en kill eller ikke.. Huet klarer ikke å følge hakkete bevegelser like bra og "gjetter feil".

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ser absolutt problemet når det er varierende fps, men hvis det er en konstant fps på 30 uansett hva som skjer på skjermen er det ikke like merkbart. Kjøpte Dead Rising 3 nå under steam salget, og der er spillet låst til 30fps, og jeg merker ikke stort til det. Det er mer merkbart når man spiller med 60-70-80 og det lagger slik at man får merkbart fps fall. Men det er min mening og opplevelse av det :) Om de låser spillet til 30 for endelig få has på fysikkmotoren så er det hjertelig velkommen, finnes ikke noe mer irriterende i Skyrim enn å ha lite liv også tråkke på noen beinrester som flagrer veggemellom og dreper deg :p

Lenke til kommentar

Noen andre som er litt skeptiske til at hovedpersonen er voice acted? For meg begrenses replay value og innlevelse av at noen andre snakker for characteren min. Det blir litt som i Witcher 3. Man spiller kun som Geralt of Rivia og sier kun ting som han ville sagt. De forskjellige alternativene tilhører riktignok litt forskjellige utgaver av ham, men det er fortsatt samme personen, og ikke en character jeg har vært med på å lage. Jeg kommer aldri til å spille gjennom Witcher 3 mer enn én gang.

 

Samtidig har vi "dialoghjulet" som kan skape misforståelser siden du ikke vet på forhånd nøyaktig hva du kommer til å si. Som demonstrert i dette eksempelet: http://i.imgur.com/sbxDfoZ.png

Endret av Bastard Bobo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...