Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvordan bygger man to like generatorer? Prøver å få i gang radioen i The Castle men får ikke lov til å lage to 5'er generatorer.

Du må ha nok ressurser til å bygge begge, når du står i bygge menyen så får du opp hvor mange du kan bygge av hver ting som en parantes bak navnet. Hvis du mangler ressurser så kan du trykke på tag, også vil de tingene som inneholder de ressursene lyse opp mens du farter rundt. 

 

 

Er det som er så rart for jeg har nok til no. Men allikevel forsvinner muligheten til å bygge nr 2 når jeg har bygd en. 

 

Har du bygget mye annet allerede? Det er begrensinger på hvor mange ting man kan bygge i hvert settlement, så kanskje det er fult der. Det kan du se på streken oppe til høyre.

 

Ellers så høres det egentlig ut som du ikke har nok materialer til å lage to stk. Som jeg nevnte for noen andre, så trenger noen ting så mange forskjellige materialer at man må scrolle ned for å se alt, og der er det kanskje noe du mangler.

 

 

Jeg har opplevd at noen ganger får jeg ikke bygget eller reparert en ting selv om jeg har akkurat nok materialer. Det har da vist seg at jeg må ha akkurat nok + 1 av hvert material for å kunne lage den. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ah, er det noe man låser opp? Jeg får ikke gjøre noe med minutemen-frakken min nå jaffal.

Ja, ifølge wikien der, og en annen side jeg var innom, så trenger man bare å gjøre "noen få oppdrag" for Railroad før en person der lærer bort hvordan man oppgraderer klær. Og det er ikke bare den hatten som ble nevnt. Det er en laaaang liste med klær som kan oppgraderes.

 

hvordan får man bonus perken fra Companions?

 

 

Har hatt med meg en fyr i evigheter nå, og "MacCready likes that" dukker opp stadig vekk, men har enda ikke fått perken.

Ja, han hadde en lengre dialog om livet sitt.

Bare fortsett med det du gjør. Min erfaring er at kompanjonger vil holde lengre samtaler en eller to ganger, også får du kanskje et unikt oppdrag du må gjøre får perken blir låst opp.

 

 

 

Kan ikke force noen samtale ut av han.....

 

Finnes det noen console command eller no der jeg kan sjekke hvor godt han liker meg, og hvor mye som trengs før man får perken?

Lenke til kommentar

Setter opp et lite eksempel på combat VS leather+metal.

 

Hvis vi først ser på left og right leg, heavy polymer combat armor, ultra-light build:

Protection ballistic/energy = 19/19 + 19/19 = 38/38. 

Total vekt = 14,6 kg

 

Sammenligner så dette med heavy polished metal right leg og heavy studded leather left leg, ultra-light build:

Protection ballistic/energy = 28/17 + 17/26 =  45/43

Total vekt = 16,1 kg

 

Polymer, polished og studded henvises da altså til "høyeste" nivå av de ulike. Potensielt rundt 17% høyere beskyttelse og 10% mer vekt ved å gå kombinasjon metal/leather. Alle delene kan få 10 i radiation beskyttelse, da blir muligens vekt-regnestykket annerledes. Tror jeg må bytte ut Combat Armor igjen :p Må jo ha max protection.

 

Men ja, ballstic weave må dere ha. Betyr mer den! Er på 346/341 nå, det er faktisk høyere energy resist enn i enkelte power armors.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

hvordan får man bonus perken fra Companions?

 

 

Har hatt med meg en fyr i evigheter nå, og "MacCready likes that" dukker opp stadig vekk, men har enda ikke fått perken.

Ja, han hadde en lengre dialog om livet sitt.

Man må holde på med dem helt til de trigger en eller flere quests. Du kan forsøke å snakke med dem å se om det skjer fortere da.

 

 

 

Holder på med MacCready selv nå. Han er seig å få til, fordi han er egentlig en drittsekk. Så han hater når jeg hjelper Minutemen osv, eller er høflig osv. Etter hvert så vil han "gjøre opp med" Gunners (som snakka med han når du fant han) og etter det så skal du videre til et sykehus. 

 

 

 

Det  jeg lurer på er om perk'n forsvinner når man bytter companion?  :hmm: Eller kan man stacke disse også?

Lenke til kommentar

 

hvordan får man bonus perken fra Companions?

 

 

Har hatt med meg en fyr i evigheter nå, og "MacCready likes that" dukker opp stadig vekk, men har enda ikke fått perken.

Ja, han hadde en lengre dialog om livet sitt.

Man må holde på med dem helt til de trigger en eller flere quests. Du kan forsøke å snakke med dem å se om det skjer fortere da.

 

 

 

Holder på med MacCready selv nå. Han er seig å få til, fordi han er egentlig en drittsekk. Så han hater når jeg hjelper Minutemen osv, eller er høflig osv. Etter hvert så vil han "gjøre opp med" Gunners (som snakka med han når du fant han) og etter det så skal du videre til et sykehus. 

 

 

 

Det  jeg lurer på er om perk'n forsvinner når man bytter companion?  :hmm: Eller kan man stacke disse også?

 

 

 

MacCready

 

 

 

 

Jeg har gjørt gunner questen, ikke trigget noe mere fra han.

Nå sier han, "I never got to thank you properly for helping me deal with raider 1 &2"

 

 

 

 

Hva trigger han på? Vet han liker stjeling, og noenganger når jeg svarer sarcastic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

For de som har fullført spillet på pc, og ikke gidder å lete rundt etter matrialer/ammo hele tiden, eller bare ikke gidder å lete i det hele tatt


Lagre dette i et tekst dokument i Fallout 4 mappen, åpne konsollen ø og skriv bat "navnet på tekstfilen du laget"  og få 1000/10000 byggematrialer/ammo

Byggematerialet:
 

player.additem 001BF72D 1000; Acid
player.additem 001BF72E 1000; Adhesive
player.additem 0006907A 1000; Aluminum
player.additem 001BF72F 1000; Antiseptic
player.additem 000AEC5C 1000; Asbestos
player.additem 000AEC5B 1000; Ballistic Fiber
player.additem 000AEC5D 1000; Bone
player.additem 000AEC5E 1000; Ceramic
player.additem 0006907B 1000; Circuitry
player.additem 000AEC5F 1000; Cloth
player.additem 00106D99 1000; Concrete
player.additem 0006907C 1000; Copper
player.additem 000AEC60 1000; Cork
player.additem 0006907D 1000; Crystal
player.additem 001BF730 1000; Fertilizer
player.additem 00069087 1000; Fiber Optics
player.additem 000AEC61 1000; Fiberglass
player.additem 0006907E 1000; Gears
player.additem 00069085 1000; Glass
player.additem 000AEC62 1000; Gold
player.additem 000AEC63 1000; Lead
player.additem 000AEC64 1000; Leather
player.additem 00069086 1000; Nuclear Material
player.additem 001BF732 1000; Oil
player.additem 0006907F 1000; Plastic
player.additem 00106D98 1000; Rubber
player.additem 00069081 1000; Screw
player.additem 000AEC66 1000; Silver
player.additem 00069082 1000; Spring
player.additem 000731A4 1000; Steel
player.additem 000731A3 1000; Wood

Ammo:

#Guns
player.additem 0001f66b 10000; .308 Round
player.additem 0004ce87 10000; .38 Round
player.additem 0009221c 10000; .44 Round
player.additem 0001f66a 10000; .45 Round
player.additem 0001f279 10000; .50 caliber Round
player.additem 0001f276 10000; .10mm Round
player.additem 0001f66c 10000; .5mm Round
player.additem 0001f278 10000; .5.56mm Round
player.additem 0001f673 10000; Shotgun shell
player.additem 000fe269 10000; Railway spike
#Explosives
player.additem 000e6b2e 10000; Fat Man
player.additem 000caba3 10000; Missile
#Energy
player.additem 0018abe2 10000; Cyro Cell
player.additem 000c1897 10000; Energy Cell
player.additem 0001dbb7 10000; Plasma Catridge
player.additem 00075fe4 10000; Fusion Core
player.additem 000c1897 10000; Fusion Cell
player.additem 0018abdf 10000; 2mm EC
player.additem 000df279 10000; Gamma Round
player.additem 001025aa 10000; Alien Blaster Round
#Other
player.additem 001025ae 10000; Flare
player.additem 000e942c 10000; Junk
player.additem 000fd11c 10000; Cannonball

 

Lenke til kommentar

Ah, ok. Jeg tror jeg fant ut av det. Skal gjøre slik han her sier, også kan jeg komme tilbake og bekrefte, eller avkrefte om dette funker.

 

Noen spoilere i linken.

 

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3u4jen/ballistic_weave_quests_explained/

 

 

Cool CBill, tenkte jeg skulle prøve samme greia i kveld for å få denne mod'en så det er kjekt å høre hvordan det funket for deg :)

 

Har alltid stusset på hvorfor disse Gunners/Gunmen (husker ikke i farta) i penklær er så seige men da har vi kanskje svaret :p.

Får det ikke til. Hvis man leser kommentarene på siden der, så kommer det frem at det ikke skal være nødvendig å måtte gjøre mange oppdrag. Jeg føler jeg har gjort et tonn, men det låser seg ikke opp.

 

Det er antagelig en bug her, for jeg får høre av flere at Tom holder på med noe spesielt, og Drummer Boy sier til og med at jeg bare MÅ snakke med Tom om DIA-cachen, som skal inneholde ballistic weave. Når jeg da går å snakker med tom, så skjer det ingenting utenom det vanlige.

Lenke til kommentar

Jeg har lest at hvis man er for dypt involvert i andre factions (f.eks BoS) så får man ikke dette.

 

Edit: Og har man gjort alt som egentlig skal til, men en glitch eller noe annet idiotisk gjør at man ikke får det, ja så må man nesten si at det er lov med en console command?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

Ah, ok. Jeg tror jeg fant ut av det. Skal gjøre slik han her sier, også kan jeg komme tilbake og bekrefte, eller avkrefte om dette funker.

 

Noen spoilere i linken.

 

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3u4jen/ballistic_weave_quests_explained/

 

 

Cool CBill, tenkte jeg skulle prøve samme greia i kveld for å få denne mod'en så det er kjekt å høre hvordan det funket for deg :)

 

Har alltid stusset på hvorfor disse Gunners/Gunmen (husker ikke i farta) i penklær er så seige men da har vi kanskje svaret :p.

Får det ikke til. Hvis man leser kommentarene på siden der, så kommer det frem at det ikke skal være nødvendig å måtte gjøre mange oppdrag. Jeg føler jeg har gjort et tonn, men det låser seg ikke opp.

 

Det er antagelig en bug her, for jeg får høre av flere at Tom holder på med noe spesielt, og Drummer Boy sier til og med at jeg bare MÅ snakke med Tom om DIA-cachen, som skal inneholde ballistic weave. Når jeg da går å snakker med tom, så skjer det ingenting utenom det vanlige.

 

 

 

Tror ikke det er noe du skal låse opp, dette skal være unlocked etter den første DIA jackpot missionen. Bare ta et plagg som kan moddes til crafting benken og se om du kan legge til ballistic weave. Om Tinker Tom selger klær med det har du det, du får ingen egen beskjed om det.

 

 

http://fallout.wikia.com/wiki/Ballistic_weave

 

Om det er en bug eller det ikke virker, kan det unlockes med console command, se wiki siden.

Endret av bubba477
Lenke til kommentar

 

Tror ikke det er noe du skal låse opp, dette skal være unlocked etter den første DIA jackpot missionen. Bare ta et plagg som kan moddes til crafting benken og se om du kan legge til ballistic weave. Om Tinker Tom selger klær med det har du det, du får ingen egen beskjed om det.

 

 

http://fallout.wikia.com/wiki/Ballistic_weave

 

Om det er en bug eller det ikke virker, kan det unlockes med console command, se wiki siden.

 

Hvis det ikke er tilgjengelig fra starten av spillet, så vil jeg påstå at det er riktig å si at det må låses opp. I dette tilfellet er det første DIA-oppdraget "låsen."

 

Jeg har spillet til PS4, så får ikke fikset det selv. Må bare vente og håpe på at det blir fikset i den første oppdateringen. Det er ikke noe stort problem å spille uten å kunne modde klær, for karakteren min er litt OP allerede. Men jeg hadde jo håpet på å kunne bruke noe annet enn Silver Shroud-kostymet. Begynner å bli mektig lei det.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt litt (men ikke kommet særlig mye lengre enn Sanctuary) er jeg helt enig i den praten om Deathclaws og molerats for litt siden. Nå har jeg bare møtt en deathclaw, men det eneste fæle med de er at de spiser ammunisjon fort. Radroaches og bloatfly derimot hater jeg som pesten. Seriøst, en av de mer irriterende (og ekle for oss med insektsfobi!) fiender jeg har møtt fordi de er nesten umulig å treffe. 

Lenke til kommentar

Alle fiender er "lette" hvis man kan gjemme seg eller bruke vinkler til sin fordel. Er det midt i wasteland og man ikke kan navigere så sliter man litt mer når man ikke dreper fort nok. Gjorde et oppdrag for PAM og det var det 2 leg bots (de med rakettkaster og gatling) med dødningehode og full pakke midt i ingenting. Det var rett og slett skikkelig vanskelig. Alt avhengig av vanskelighetsgrad og din damage output seff

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...