Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå inn i bygge modus (v), se på en settler og trykk på q (for pc). Velg så hvor du vil sende han/henne. Du må ha de rette perksa først da .. local leader eller noe sånn.

 

Edit:

Supply Lines ser jeg det heter i spillet .. 

Her ser du mine, bare et rot av streker på pip-boyen (men du kan heldigvis toggle dem av/på :p).

Screen_Shot29.png
Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil alltids være noen die-hard fans som mener at det ikke er skikkelig RPG. Jeg bryr meg ikke så mye om sjangeren, selv om jeg kan forstå dette er viktig for enkelte. Jeg bryr meg mer om at jeg har det gøy .. uansett hva slags spill det er snakk om.

Altså, jeg mener absolutt det er ett bra spill. Men det når bare ikke helt opp med Falloutnavnet. De gjort litt for mange endringer til at det falt helt smak for min del.

Lenke til kommentar

 

En interessant video som ser på RPG-elementene (eller mangelen på sådan) i Fallout 4:

 

Urk, så lei av den type video om Fallout 4 nå. Hvem bestemmer hva et RPG er? Han forsvarte heldigvis spillet litt mer. 

 

 

Han forklarte jo veldig tydelig hva han mente er klassiske elementer i RPGs. At du er lei av argumentene får stå på deg, men det var en godt laget video med saklige argumenter.

 

Slenger ved et bilde av dogmeat fra Nexus som jeg likte:

 

f04Y4VD.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Det vil alltids være noen die-hard fans som mener at det ikke er skikkelig RPG. Jeg bryr meg ikke så mye om sjangeren, selv om jeg kan forstå dette er viktig for enkelte. Jeg bryr meg mer om at jeg har det gøy .. uansett hva slags spill det er snakk om.

 

Jeg er enig i at det er viktigere at et spill er gøy enn at det er komplekst. Men jeg håper ikke det bare er die hard fans som synes det er dumt at de fleste valg blir forenklet og strømlinjeformet (kan ikke være ond, kan ikke velge egenskaper med negative sider, kan ikke velge bakgrunn, kan ikke velge side i en konflikt, kan ikke velge å løse konflikter på flere måter, kan ikke velge mer enn én stat som påvirker samtaler, enkle karakterer uten dybde), og kan ikke se hvordan litt mer dybde og valg kan gjøre spillet dårligere. Hadde de fjernet muligheten til å spille som begge kjønn ville jeg synes det også var dumt, men spillet hadde sikkert vært gøy likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil alltids være noen die-hard fans som mener at det ikke er skikkelig RPG. Jeg bryr meg ikke så mye om sjangeren, selv om jeg kan forstå dette er viktig for enkelte. Jeg bryr meg mer om at jeg har det gøy .. uansett hva slags spill det er snakk om.

Jeg er enig i at det er viktigere at et spill er gøy enn at det er komplekst. Men jeg håper ikke det bare er die hard fans som synes det er dumt at de fleste valg blir forenklet og strømlinjeformet (kan ikke være ond, kan ikke velge egenskaper med negative sider, kan ikke velge bakgrunn, kan ikke velge side i en konflikt, kan ikke velge å løse konflikter på flere måter, kan ikke velge mer enn én stat som påvirker samtaler, enkle karakterer uten dybde), og kan ikke se hvordan litt mer dybde og valg kan gjøre spillet dårligere. Hadde de fjernet muligheten til å spille som begge kjønn ville jeg synes det også var dumt, men spillet hadde sikkert vært gøy likevel.

Syns de som forsnakker seg om dialog systemet og hva enn som skjer i spillet ikke har opplevd nok til og ha en mening om det. Syns også at spillet fokuserer mer på grå nyanser enn det å være direkte god eller ond, noe som jeg syntes er vanskeligere å skrive som forfatter enn noe annet. Absolutt ikke negativt i det hele tatt. Men det kommer an på hva man foretrekker og om man vil at det skal følge den gamle Fallout oppskriften, for min del er det ikke nødvendig her. Bethesda lager Fallout på en annen måte enn Black Isle/Obsidian. 

 

Igjen dette har blitt et stort samtaleemne på de fleste forum der ute, og jeg skjønner hvorfor det er en sak. Jeg ser heller dialog systemet som noe du ville ha funnet i et Bioware spill, færre valg, men flere konsekvenser og variabler når du tar dialog valg. Systemet trenger absolutt en overhaling og finpuss for å virkelig bli bra. Tror og nærmest vet at vi kommer til å se store forbedringer på det allerede i DLC til Fallout 4. Igjen jeg hadde håpet at denne diskusjonen skulle holde seg unna tråden, den pleier som oftest og bringe frem hat og ikke glede, dessverre. Liker godt tråden her, folk er positive og digger spillet. Godt at det finnes et forum hvor det er slik, for resten jeg har vært borti er så giftige at jeg ikke orker mer. Vel det var det jeg hadde å si. Peace out. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det vil alltids være noen die-hard fans som mener at det ikke er skikkelig RPG. Jeg bryr meg ikke så mye om sjangeren, selv om jeg kan forstå dette er viktig for enkelte. Jeg bryr meg mer om at jeg har det gøy .. uansett hva slags spill det er snakk om.

Jeg er enig i at det er viktigere at et spill er gøy enn at det er komplekst. Men jeg håper ikke det bare er die hard fans som synes det er dumt at de fleste valg blir forenklet og strømlinjeformet (kan ikke være ond, kan ikke velge egenskaper med negative sider, kan ikke velge bakgrunn, kan ikke velge side i en konflikt, kan ikke velge å løse konflikter på flere måter, kan ikke velge mer enn én stat som påvirker samtaler, enkle karakterer uten dybde), og kan ikke se hvordan litt mer dybde og valg kan gjøre spillet dårligere. Hadde de fjernet muligheten til å spille som begge kjønn ville jeg synes det også var dumt, men spillet hadde sikkert vært gøy likevel.

Syns de som forsnakker seg om dialog systemet og hva enn som skjer i spillet ikke har opplevd nok til og ha en mening om det. Syns også at spillet fokuserer mer på grå nyanser enn det å være direkte god eller ond, noe som jeg syntes er vanskeligere å skrive som forfatter enn noe annet. Absolutt ikke negativt i det hele tatt. Men det kommer an på hva man foretrekker og om man vil at det skal følge den gamle Fallout oppskriften, for min del er det ikke nødvendig her. Bethesda lager Fallout på en annen måte enn Black Isle/Obsidian. 

 

Igjen dette har blitt et stort samtaleemne på de fleste forum der ute, og jeg skjønner hvorfor det er en sak. Jeg ser heller dialog systemet som noe du ville ha funnet i et Bioware spill, færre valg, men flere konsekvenser og variabler når du tar dialog valg. Systemet trenger absolutt en overhaling og finpuss for å virkelig bli bra. Tror og nærmest vet at vi kommer til å se store forbedringer på det allerede i DLC til Fallout 4. Igjen jeg hadde håpet at denne diskusjonen skulle holde seg unna tråden, den pleier som oftest og bringe frem hat og ikke glede, dessverre. Liker godt tråden her, folk er positive og digger spillet. Godt at det finnes et forum hvor det er slik, for resten jeg har vært borti er så giftige at jeg ikke orker mer. Vel det var det jeg hadde å si. Peace out. 

 

Fallout 4 er stort, hadde stor fan base fra tidligere, mange nye. Veldig mange meninger, synsing ~ personlige preferanser. Noen tåler forandringer, noen hater det. Hadde det vært vice versa har det også vært en problemstilling -> "Bethesda står på stede hvil", "utnytter fan`s lojalitet", "mer av det samme" osv.

Folk elsker å elske fallout og noen elsker å hate fallout, selvfølgelig som med mye annet.

Personlig har jeg tatt imot fallout 4 med åpne armer, klar over at der er negativer og positiver (sliter med å se negativene :D). Forandring krever nytenkning og man må være mottakelig for det. Jeg synes bethesda har tatt vare på universet veldig godt, jeg lever meg inn. Fra små historier / dokumentasjon fra overlevende til de sinnsyke handlingene av en verden i stå, ja og selvfølgelig bethesda`s twist på ting ;). Liker at "gunplay" er blitt bedre til det nye V.A.T.S systemet. Settlements er jo en kjempe ide, suger til seg timer med gameplay, ikke minst en LEVENDE verden. Det er jo en kombi av hva vi ville ha og til å "friste" eventuelle nye kunder fra andre spill sjangrer. Må være lov å prøve seg.

Die-hard RPG eller ikke, kunne ikke brydd meg mindre. Klart noen må bry seg, kritikere er gode å ha, reflektering er ingen fiende. 

Uansett hva nå folk mener er det viktigste å ha sin egen mening og ikke følge strømmen bare "fordi, derfor og nu skal du høre".

Skjønner at en del ikke har økonomi til å kjøpe alle spill der ute og hører på anmeldelser med hard kritikk og god, bare husk å være kritisk til kritikeren.

 

Personlig er fallout sannsynlig GOTY 2015 - 2016 - 2017 - 2018. Men jeg er en "DIE-HARD" fan av fallout universet.

Lenke til kommentar

Jeg syntes også dialogsystemet er alt for dårlig. Og jeg er enig i at charisma har for lite å si for dialogene, samt at det er for vanskelig å lage en skikkelig drittsekk-karakter (eller en eller anna spesifikk karakter for den saks skyld).

 

Og så savner jeg de spesial-utgavene av våpen/armor som fantes i Fallout 3. Hvor mange her var vel ikke å skaffet seg Xuanlong assault rifle lissom? Nå er det litt for mye crap som dropper av legendary enemies, jeg har flere hundre leg items, og mange av dem er prikk like. 

 

Samtidig liker jeg at VATS er mindre viktig, man kan spille mer normalt. I tillegg er det jo enormt mye mer customization av alt mulig, og det er jo kult. Basebygging osv er gøy, men ikke så veldig spennende i lengden for min del. Fordeling av arbeidsoppgaver i settlements'a er for rotete og det er vanskelig å vite hva de egentlig vil ha for å bli skikkelig fornøyd (80++). Spillet virker også mer balansert enn F3. Jeg er lvl50+ nå, med over 400 HP og 350/350 protection uten PA, allikevel kommer jeg borti fiender som one-hitter meg (stealth assault drone) på very hard/survival. Videre (pga balanseringen) virker det for meg som det er mulig i F4 å kjøre melee mye mer enn i F3. Dette kan være subjektivt da, kanskje det lot seg gjøre i F3 også men jeg fikk det aldri skikkelig til.

 

I tillegg er jo F4 mye bedre grafisk. Velkommen med ny spillmotor, ikke glem at F3 kom med en aldrende motor og når New Vegas kom med samme dritten så skjønte ikke folk det helt.

 

I sum: Det er ikke samme spillet. Det mangler noe men har samtidig fått noe annet. Ja takk, jeg liker det selv om det er litt annerledes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, når det kommer til GOTY så står FO4 ganske så likestilt med MGS V: PP. Men om det er noen trøst for Akrabra så har det også noen elemter jeg ikke liker :p Det viktigste er at spillet er morsomt, noe FO4 er, spillet har noen elementer som jeg har skrevet om før som jeg ikke er så glad i, men den følsen av å gå rundt og oppdage ting er kanskje den viktigste i et slikt spill, og den er absolutt til stede her. Jeg er spent på å se når og hva vi får i vår første dlc, Når GECK sammen med workshop blir lansert ut på nyåret så blir det jo et enda bedre spill :)

Lenke til kommentar

 

Gå inn i bygge modus (v), se på en settler og trykk på q (for pc). Velg så hvor du vil sende han/henne. Du må ha de rette perksa først da .. local leader eller noe sånn.

 

Edit:

Supply Lines ser jeg det heter i spillet .. 

Her ser du mine, bare et rot av streker på pip-boyen (men du kan heldigvis toggle dem av/på :p).

Screen_Shot29.png

 

 

Er det noen fordel i å ha alle forbundet med alle, slik du har det? Jeg har jo like mange settlements som deg - men bare 1% av strekene - selv om alle er linket sammen.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har lest denne og mange andre spill-tråder lenge, men dette er første gang jeg kommenterer selv..

Jeg har nå kommet til punktet hvor jeg skal få "Courser"-chipen analysert. Dette kan gjøres hos enten minutemen, railroad eller BOS. Vil det påvirke resten av spillet hvem jeg velger nå?

 

Jeg har og kommet dit, har antatt det samme som deg.

 

men....jeg har ikke peiling på hvorfor jeg ska velge en av de.

Hva er pro/cons med de 3 factions?

 

Ta gjerne svar i spoiler!

Lenke til kommentar

Har ikke satt opp noen supply lines selv - går utvekslingen raskere hvis de to linkede stedene er nært hverandre, eller er det likegyldig? Ser for meg at både en kjeding av steder (hvert sted koblet til de to nabostedene) og et felles "nav-sted"/hovedbase (alle steder koblet til ett sted) bør funke, men hva som er best avhenger jo av hvordan denne utvekslingen er programmert i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...