Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har lest denne og mange andre spill-tråder lenge, men dette er første gang jeg kommenterer selv..

Jeg har nå kommet til punktet hvor jeg skal få "Courser"-chipen analysert. Dette kan gjøres hos enten minutemen, railroad eller BOS. Vil det påvirke resten av spillet hvem jeg velger nå?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har lest denne og mange andre spill-tråder lenge, men dette er første gang jeg kommenterer selv..

Jeg har nå kommet til punktet hvor jeg skal få "Courser"-chipen analysert. Dette kan gjøres hos enten minutemen, railroad eller BOS. Vil det påvirke resten av spillet hvem jeg velger nå?

(Vet ikke hvordan jeg bruker "spoiler"...

Lenke til kommentar

Har aldri spilt noen av Fallout-spillene før og er LANGT ifra noen Fallout-guru, men har forelsket meg litt i base building. 

 

Fortsatt mye som mangler da. Har nesten ikke gjort noen quest, har bare samlet en haug med ting og bygget base. Har kanskje sett 30% av kartet hittil og har brukt 40 timer allerede.  :laugh:

 

Screenshots av basen min. Red Rocket Truck Stop:

 

fundx3.jpg

 

qq39s1.jpg

 

adkq34.jpg

 

25gbfoy.jpg

 

29old3o.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har lest denne og mange andre spill-tråder lenge, men dette er første gang jeg kommenterer selv..

Jeg har nå kommet til punktet hvor jeg skal få "Courser"-chipen analysert. Dette kan gjøres hos enten minutemen, railroad eller BOS. Vil det påvirke resten av spillet hvem jeg velger nå?

Yes. Du skriver [spoiler ] tekst her

Ta vekk mellomrommet der jeg satt ett. 

Lenke til kommentar

Jeg spiller på PS4 og eneste negative jeg har å si som spillet er at jeg synes det er litt lang loading-tid når jeg fast travel og går inn og ut av bygninger. Har begynt å ha mobilen ved siden av meg slik at jeg kan spille litt Farm Hero Saga eller annet mens jeg venter.  :tease:

En av årsakene til at jeg kjøpte på PC fremfor PS4. Tar under 10 sekunder på all loading med rask SSD og borderless windowed. Det med 2.5K, Ultra og en haug kosmetiske mods.

 

7 år gammel PC, 6 år gammel X58 i7 CPU (gått 24/7/365/6), 2 eldgamle Intel SSDer i SW-Raid0 (gir ca. 480 read) og et GTX970 kjøpt brukt. Ja, så den 5-6 år gamle U2711 2.5K skjermen som også er koblet til PS4.

 

Tilstandsrapport på den gamle krigeren:

----------------------------------------------------------------------------

- Skjermen er på siste verset og må snart byttes ut, kjent komponentsvakhet som siste 12 måneder har forårsaket flimring på ene halvsiden men løses med et velplassert slag på toppen.

 

- Et par minnebrikker av de 6stk 7 år gamle 12GB er haltende og noen ganger booter maskinen med kun 8GB. Når den booter med 12GB hender det at jeg får BSOD på minnefeil. 

 

- Ellers et par HW-Raid5 arrays som halter litt og ikke alltid kommer opp. Tvinges online så er de i gang.

 

- Det 7 år gamle Coolermaster Cosmos S (maxi) kabinettet kom med et touchpanel av tilsynelatende ræva kvalitet som gikk i stykker for mange år siden. For å slå maskinen av og på har jeg siste 5 år hatt 2 løse ledninger hengende utenfor som kortsluttes for å signalisere start og stopp til PSUen.

 

Selv om den er i tilstand lik en 30 år gammel russisk Lada gir den meg fortsatt en bedre spillopplevelse i FO4 enn PS4 *kremt*

Men man kan ikke anklage meg for å drive med "bruk og kast" i stor grad.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg spiller på PS4 og eneste negative jeg har å si som spillet er at jeg synes det er litt lang loading-tid når jeg fast travel og går inn og ut av bygninger. Har begynt å ha mobilen ved siden av meg slik at jeg kan spille litt Farm Hero Saga eller annet mens jeg venter. :tease:

En av årsakene til at jeg kjøpte på PC fremfor PS4. Tar under 10 sekunder på all loading med rask SSD og borderless windowed. Det med 2.5K, Ultra og en haug kosmetiske mods.

 

(7 år gammel PC, 6 år gammel X58 i7 CPU, 2 eldgamle Intel SSDer i SW-Raid0 og et GTX970 kjøpt brukt.) Ja, så den 5-6 år gamle U2711 2.5K skjermen som også er koblet til PS4.

SSD gjør susen ang loading.:) det som imponerer meg aller mest er hvor dønn stabilt F4 er. Selv med mange 4k textur modder og ENB. Har hatt 2 krasj (106 timer), oppdaget at problemet var at jeg kjørte pc i balanced performance. Etter pc ble satt til konstant mhz på cpu har jeg ikke hatt et eneste krasj. Endret av SHITBENDER
Lenke til kommentar

Har ikke hatt så mange kræsj, bare 1 skikkelig tror jeg. Det har vært en del bugs da. F.eks så er det ganske ofte våpenet "forsvinner" fra hånda, så det blir litt vanskelig å sikte. Jeg må da ta opp ei rifle med scope, sikte inn og så kommer våpnene frem igjen. Litt plagsomt i combat. Jeg har også noen ganger blitt stuck (hopper opp på en benk eller noe og kommer ikke løs fra taket). Og så var det en plass, en gang, at hele bakken var kritt hvit, akkurat som man gikk gjennom en hvitt lag med snærk. Så helt snålt ut.

 

Denne var også ganske fin. MacCready fant ut han ville svømme gjennom et oppdrag. Sånn holdt han på i gode 10 minutt, til jeg fast traveled.

Screen_Shot24.png

 

Lenke til kommentar

Har ikke hatt så mange kræsj, bare 1 skikkelig tror jeg. Det har vært en del bugs da. F.eks så er det ganske ofte våpenet "forsvinner" fra hånda, så det blir litt vanskelig å sikte. Jeg må da ta opp ei rifle med scope, sikte inn og så kommer våpnene frem igjen. Litt plagsomt i combat. Jeg har også noen ganger blitt stuck (hopper opp på en benk eller noe og kommer ikke løs fra taket). Og så var det en plass, en gang, at hele bakken var kritt hvit, akkurat som man gikk gjennom en hvitt lag med snærk. Så helt snålt ut.

 

Denne var også ganske fin. MacCready fant ut han ville svømme gjennom et oppdrag. Sånn holdt han på i gode 10 minutt, til jeg fast traveled.

Screen_Shot24.png

Ang "forsvinnende" våpen, prøv å trykk 'V' eller scroll på musen. Ved å gå tredje person å tilbake løser jeg usynlig våpen buggen.
Lenke til kommentar

 

 

Jeg spiller på PS4 og eneste negative jeg har å si som spillet er at jeg synes det er litt lang loading-tid når jeg fast travel og går inn og ut av bygninger. Har begynt å ha mobilen ved siden av meg slik at jeg kan spille litt Farm Hero Saga eller annet mens jeg venter. :tease:

En av årsakene til at jeg kjøpte på PC fremfor PS4. Tar under 10 sekunder på all loading med rask SSD og borderless windowed. Det med 2.5K, Ultra og en haug kosmetiske mods.

 

(7 år gammel PC, 6 år gammel X58 i7 CPU, 2 eldgamle Intel SSDer i SW-Raid0 og et GTX970 kjøpt brukt.) Ja, så den 5-6 år gamle U2711 2.5K skjermen som også er koblet til PS4.

SSD gjør susen ang loading. :) det som imponerer meg aller mest er hvor dønn stabilt F4 er. Selv med mange 4k textur modder og ENB. Har hatt 2 krasj (106 timer), oppdaget at problemet var at jeg kjørte pc i balanced performance. Etter pc ble satt til konstant mhz på cpu har jeg ikke hatt et eneste krasj.

 

 

Spiller på Xbone Elite med SSD kombidisk og har loading tid til bygninger på ca 5-8 sek og rundt 10-15 sek på forflytting på kartet.

Lenke til kommentar

Er ganske tilfredstillende å etablere supply lines og få til et bra opplegg med forsyninger og forsvar. Er herlig å se noen Super Mutanter prøve seg på settlementsen og bli blåst i fillebiter - mens man bare står og ser på.

 

Ja det er litt morro. Det er helt kaos i leirene når det angripes, settlers over alt som skyter og Brahim's som løper som tusseladder i alle retninger. Ser forøvrig Brahim's som løper som gale på random plasser i wasteland, dette er vel karavaner som er under angrep. Jeg ser også at settlers kan lvl'e og de plukker opp våpen på bakken. 

 

Mye folk i sving her :) Bildene er dårlige, det flyr egentlig mye mer skudd og missiler i lufta.

 

Screen_Shot25.png

 

Screen_Shot26.png

Lenke til kommentar

En av årsakene til at jeg kjøpte på PC fremfor PS4. Tar under 10 sekunder på all loading med rask SSD og borderless windowed. Det med 2.5K, Ultra og en haug kosmetiske mods.

 

7 år gammel PC, 6 år gammel X58 i7 CPU (gått 24/7/365/6), 2 eldgamle Intel SSDer i SW-Raid0 (gir ca. 480 read) og et GTX970 kjøpt brukt. Ja, så den 5-6 år gamle U2711 2.5K skjermen som også er koblet til PS4.

 

Tilstandsrapport på den gamle krigeren:

 

 

----------------------------------------------------------------------------

- Skjermen er på siste verset og må snart byttes ut, kjent komponentsvakhet som siste 12 måneder har forårsaket flimring på ene halvsiden men løses med et velplassert slag på toppen.

 

- Et par minnebrikker av de 6stk 7 år gamle 12GB er haltende og noen ganger booter maskinen med kun 8GB. Når den booter med 12GB hender det at jeg får BSOD på minnefeil. 

 

- Ellers et par HW-Raid5 arrays som halter litt og ikke alltid kommer opp. Tvinges online så er de i gang.

 

- Det 7 år gamle Coolermaster Cosmos S (maxi) kabinettet kom med et touchpanel av tilsynelatende ræva kvalitet som gikk i stykker for mange år siden. For å slå maskinen av og på har jeg siste 5 år hatt 2 løse ledninger hengende utenfor som kortsluttes for å signalisere start og stopp til PSUen.

 

Selv om den er i tilstand lik en 30 år gammel russisk Lada gir den meg fortsatt en bedre spillopplevelse i FO4 enn PS4 *kremt*

Men man kan ikke anklage meg for å drive med "bruk og kast" i stor grad.

 

 

Sånn kan det gå når en kjører maskinen på 24/7/365 i 6 år.

 

Jeg har en stasjonær PC fra januar 2010, med følgende originale komponenter: Gigabyte X58A-UD7 R1, Intel Core I7-975 Extreme Edition, 12GB DDR3 RAM fra Corsair, 750W PSU også fra Corsair, Antec kabinett P183 V1, og 24" Benq skjerm.

 

Eneste som er blitt oppgradert er lagring og skjermkort.

 

Av lagringen er den gamle 1,5 TB HDD (Western Digital Green) og 128GB SSD (Kingston SSDNow) oppgradert til 2stk 500GB SSD (Samsung 850 EVO) i 2014 og 1 stk WD VelociRaptor 1TB (10.000 RPM) ble lagt til i 2015.

 

Skjermkortet var opprinnelig HIS Radeon 5970 2GB, som senere ble oppgradert til Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC" i 2014, og igjen oppgradert til XFX Radeon R9 295X2 8GB GDDR5 i 2015 for GTA V.

 

Denne maskinen har aldri hatt problemer med komponentsvikt og de fleste komponenter er originale fra januar 2010 når maskinen var ny. Det har veldig mye å si hvor mye maskinen står på, denne PCen er vell gjennomsnittlig på 8 timer om dagen i de siste 6 årene. Maskinen er ikke overklokket.

 

Likevel kjører denne PCen Fallout 4 knirkefritt med alle innstillinger på maksimum uten en eneste krasj i løpet av de 70-80 timene jeg har spilt.

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...