Gå til innhold

Her er de første bildene av spillmaskinen Valve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og en fyr lenger oppe her sa at dette kun var visjoner og at Valve faktisk ikke kom til å lage en fysisk Steambox. Det er jo litt skuffende, fordi det var kreative kabinettdesign.

 

For å ha separate luftlommer må en ha et såpass rektangulært flatpakket kabinett. Hvordan de har festet skjermkortet til hovedkortet vet jeg ikke engang.

 

Det er kanskje meg du sikter til? Jeg har gode nyheter, CAD-filen skal offentliggjøres, så hvis du er litt fingernem kan du lage en identisk maskin selv :dremel: Da kan du også fjerne de usb-portene forran hvis du vile ha et renere utseende.

 

Når det gjelder overgang skjermkort/hovedkort så vil jeg tro det bare er noe slikt.

 

*snip*

 

Det brevet der er like ekte som de 15-tommer lange kjønsorganene du finner på diverse nettsider som spruter litervis med noe som etterligner reproduktiv væske. Det er skrevet av en eller annen svett nerd og har ingen ting med virkeligheten eller Lord Gabens egne meninger å gjøre.

Endret av Hiss
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg valgt AMD R9 280X. GTX 780 yter 15% bedre, men koster også 1700 kroner mer. Titan yter 22% bedre, og 280X koster kun 30% av det den gjør. o_O

 

Nå har disse nye AMD kortene høyere varmeutvikling og støynivå for ytelsen, det er jo ikke ideelt i kompakte systemer som dette her som gjerne skal stå i stereobenken. Her er det begrenset med kjøleevne, du skal helst ikke få hele stereobenken til å nå kokepunktet og støynivået er også ytterst relevant for de fleste da de ikke ønsker en boks som produserer for mye støy i stua.

 

Sånn sett så vil jeg si at kort som GTX 770, 780 og kommende 780 Ti er vell verdt det om du spør meg, men GTX Titan begynner å gi fint lite mening iforhold til prisen per dags dato.

Lenke til kommentar

I stedet for denne, kunne de ha laget HL3 klar til julerelease...

 

Er det virkelig plass til en aktør til i konsollmarkedet?

Hvorfor vil du ha HL3? Fordi du likte de forrige og vil se hva som skjer, right? Og da håper og regner du med at HL3 blir kjempebra, sant? Alle som har mast om HL3, innser dere ikke at et forhastet arbeid vil gjøre HL3 til en skuffelse? Hvorfor skal utviklerene pøse ut spillet før de er ferdig og føler seg trygg på tittelen?

 

La dem ta tiden til spille og for all del ikke gjøre slik som andre utviklere/utgivere som bryr seg mer om penger og lener seg på tidligere titlers suksess for nye lanseringer isteden for å faktisk lage et bra spill. Jeg regner ikke med at du setter et brett med boller i ovnen og tar dem ut etter noen sekunder? Bollene blir ikke gode da vet du. ;)

 

Og ja, det er plass til enda en aktør, men denne aktøren hører ikke til i konsollmarkedet. Dette er ingen konsoll. Det er en PC, som du kan skru opp, oppgradere, overklokke, installere Windows, bruke som filserver, what ever. Det er en PC som faktisk er laget for spilling, er liten og forhåpentligvis ikke støyer så mye. Du kan, imotsetning til de fleste OEM-maskiner faktisk gjøre noe fornuftig med maskinvaren. Dette er bra for PC-markedet, det er bra for spillmarkedet. Det er bare bra, rett og slett.

 

 

-IMG-

So true, so true. Hadde falt av stolen om Gabe hadde sagt noe sånn (kanskje han tenker det).

 

 

Rimelig tåpelig å harselere med Origin-only når Half-Life var det første «single-player-spillet» som introduserte «online-aktivering».

 

 

Tar en også med at Half-Life 2 var spillet som dro i gang hele Steam-butikken, så kan en vel definitivt spørre seg om det er økonomiske motiver som driver Half-Life utviklingen. Nå som Steam-butikken nærmer seg monopol-tilstander på PC-spill siden, så er kanskje det ikke å store motiver for å utvikle en oppfølger? Er i det minste mye mindre risiko å bare selge videre andres spill?

 

Om en følger denne tankerekken skjønner en også hvorfor de vil lage et alternativ til konsoller og et alternativ OS til PC. De ser en ny generasjon med konsoller komme ut som i en periode vil ha meget bra ytelse/kr og dermed være attraktiv for spillere. Samtidig ser det at både Microsoft og Apple prøver å lukke sine OS med egne applikasjons-butikker, og dermed potensiellt skvise ut Steam (Valve).

 

Vil ikke bli overrasket om Half-Life 3 kommer med «Steam-OS only» en gang om de ser at for få bytter til dette operativsystemet.

Ja, bare at Origin er noe dritt og at EA faktisk pøser ut samme møkka år etter år. EA har mange gode titler bak seg, men utenom det så er det bare et drittselskap som forurenser resten av industrien. De har ikke all skyld alene dog. Steam er i forhold til hva det er, meget bra. Det har gjort mye for PC-verdenen, vi hadde neppe vært her hadde det ikke vært for Steam. Vi har ikke noe valg, fysisk salg er ikke istand til å holde spillene kommende og de vet vi alle her.

 

Du misforstår hele greia. At HL3 bare vil komme til Steambox skjer aldri, ta mitt ord for det og se at jeg har rett når den tid kommer. Og bare så det er sagt, Steam-OS er Linux i en fin innpakning. Imotsetning til MS og Apple, så er "Valves OS" 100 % åpent og fritt. Til og med loven hindrer dem å ta penger for det.

 

Ser ikke hvordan Apple i det hele tatt konkurrerer med Valve, isåfall har Valve allerede vunnet mange år siden.

 

 

Bare meg som synes den hadde sett enda bedre ut, for ikke si fortreffelig, *uten* de usb tilkoblingene i front ?

Jeg synes det så litt kult ut jeg. :wee: Dessuten er et viktigere å ha to ekstra USB-tilkoblinger enn å bare ha noen par bak. Men de kunne ha skjult dem (luke) slik at når du pluggen kabelen i så åpners det en luke som på magisk vis tryller frem to USB-kontakter uten at du ser det en gang. Sett noen slike gode patenter før, er som om kontaktene ikke er der en gang når de ikke er tilkoblet.

 

 

Håper dog at den lysringen kan endres farge og intensitet på, helt ned til avslått... Den kan gjerne være på store deler av dagen, men må ha mulighet til å slå av for filmkosen...

Det kommer helt an på hva produsentene gjør når den tid kommer. Mange av dem vil nok ikke se like bra ut som denne prototypen. Men Valve har nok ikke patentert designen.

 

 

hvis det blir sånn at man må ha valve sin konsoll for å spille HL3 så blir jeg rimelig skuffet. er på PC plattformen de skikkelige spillene skal spilles..end of story

Skjer ikke. Punktum. ;)

 

Til og med Steam Box er åpen slik at du kan installere Windows på den, eller endre komponentene. Valve har fra starten av sagt at du kan gjøre hva enn du vil med maskinen. Uansett om Valve hadde hatt et ønske om å begrense alle til Linux, så hadde det ikke vært et stort nok marked for det. Not gonna happen.

 

 

OT EDIT: Hvorfor redigerer forumet meldingen min og fucker opp alt?! RANT... La ordene være slik jeg skrev dem, så får vi ikke problemet med at alt jeg skriver kommer i en annens quote... -_- Dusteforumkode... Problemet er flere år gammelt og blir bare verre...

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

 

 

Steambox er en PC.

ja, men hvis det blir linux på den og hl3 vil være linux ekslusivt så er det kjipt. men er vel heller tvilsomt heldigvis

Så fremt de kjører i Open GL på linux så er det ikke mye arbeidet å få dem til å kjøre på windows eller mac for den del. Ellers så hadde det vert håpløst av dem å lage eksklusive titler til et OS, de t kommer i all sannsynlighet derimot til å være eksklusive ovenfor steam. Jeg er for øvrig litt overasket over at folk ikke ser ironien i å lage eksklusive spill til linux, spill har jo mer eller mindre vert eksklusive til Windows i en årrekke nå ved bruk av DirectX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...