Gå til innhold

Test: Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser fremdeles ingen som klarer å komme med et godt argument for å oppdatere til Win8.

 

Snek meg til en liten titt på testen mellom XP, win7 og win8 i Ekstra artikkelen. Der var det bare sekunders forskjell mellom programmene i de forskjellige testene.

Og win7 & 8 fikk "rundjuling" av XP i noen av resultatene, noe som viser at nye versjoner av operativsystemer er mer kosmetikk og bløff enn noen egentlig nyvinning.

 

Tror jeg lener meg rolig tilbake å venter å ser om Win9 har noe å tilby som er attraktiv, som f.eks. at Microsoft dropper det utrolig stygge Tiles/Metro designet. (ja jeg vet jeg kan slå det av, men allikevel..........."stygt som juling".)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Startknappen er endelig tilbake, og ved å høyreklikke på den får du opp flere nye alternativer". - er vel stort sett det samme som du fikk opp med win+x.

 

Win 8(.1) er supert det, men man må sortere og fjerne ubrukelige tiles, blir da bra å bruke, slik man gjør med start knappen på en fersk install av win7, samt man må lære seg å bruke win- tasten.

Lenke til kommentar

Ser fremdeles ingen som klarer å komme med et godt argument for å oppdatere til Win8.

 

Snek meg til en liten titt på testen mellom XP, win7 og win8 i Ekstra artikkelen. Der var det bare sekunders forskjell mellom programmene i de forskjellige testene.

Og win7 & 8 fikk "rundjuling" av XP i noen av resultatene, noe som viser at nye versjoner av operativsystemer er mer kosmetikk og bløff enn noen egentlig nyvinning.

 

Tror jeg lener meg rolig tilbake å venter å ser om Win9 har noe å tilby som er attraktiv, som f.eks. at Microsoft dropper det utrolig stygge Tiles/Metro designet. (ja jeg vet jeg kan slå det av, men allikevel..........."stygt som juling".)

 

er i grunnen glad jeg kjøpte fullversjon av Windows 7 Ultimate . . . .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overhalingen av Windows Store var sårt etterlengtet. Den har blitt mye mer oversiktlig og innbydende enn før. Håper bare utviklerne etterhvert oppdaterer appene sine til å støtte det nye store flisformatet. Akkurat nå virker det som det hovedsaklig er MS sine egne apps som lar seg blåse opp til den største størrelsen.

 

Alt i alt ganske fornøyd med W8.1. Håper at vi får muligheten til å bestemme bakgrunnsfargen på tiles og definere antallet linjer på startskjermen neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har merket meg at språkbarriere mellom engelsk og norsk, inkludert en porsjon internett og IP-adresse dilemma har gjort brukeropplevelsen i Windows 7 plagsom.

 

Nå er jo ikke Windows 8 særlig mindre ivrig på å hente inn norsk språkdrakt på ymse ting om man er uheldig å ha engelsk Windows i et norsk land.

 

Så:

 

post-30484-0-97332700-1382276181.jpg

 

Jeg lurte på om:

 

"Let Windows and apps request my location from the Windows Location Platform" (av eller på) får noen som helst betydning for dette med språkopplevelser i bruken av Windows?

Lenke til kommentar

"Startknappen er endelig tilbake, og ved å høyreklikke på den får du opp flere nye alternativer". - er vel stort sett det samme som du fikk opp med win+x.

 

 

Du fikk det også opp om du høyreklikket på metro boksen som kom opp når du dro musen ned i venstre hjørne (altså akkurat samme sted som startknappen er nå), om du ser bort fra "skru av".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaudå, dei har gjort mykje bra frå 8.0 til 8.1, men fortsatt skivebomm på den startmen/knapp saken.... einaste fordelen med den nappen er når eg køyrer win8(.1)/server2013(R2) i vindauga virtuellet eller over rdp, det går nå endeleg an å treffe det forbaska hjørna for å få opp høgreklikk menyen (eller om enn må krype til korset... det monsteret av ein fullskjerm "meny" jungel).

Smaken er som baken som eg plar seie til kolegaen min som høgt prise windows 8.x for alt det er verdt... han likar det, eg hatar det... :-) Godt eg kan bruke både *BSD, div. linux distros og windows 7 lenge enda til det meste (bortsett frå om eg treng remote administaion tools som kan kople seg til server 2012 (R2) frå MS...).

kanskje me vert heldige og får att ein halvvegs brukande startmeny att i windows 10 eller 12, etterfulgt av ein forferdeleg ein og så ein som er nesten perfekt att (win7 menyen? *kaster brannfakkler...* :-P ).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser fremdeles ingen som klarer å komme med et godt argument for å oppdatere til Win8.

 

Snek meg til en liten titt på testen mellom XP, win7 og win8 i Ekstra artikkelen. Der var det bare sekunders forskjell mellom programmene i de forskjellige testene.

Og win7 & 8 fikk "rundjuling" av XP i noen av resultatene, noe som viser at nye versjoner av operativsystemer er mer kosmetikk og bløff enn noen egentlig nyvinning.

 

Tror jeg lener meg rolig tilbake å venter å ser om Win9 har noe å tilby som er attraktiv, som f.eks. at Microsoft dropper det utrolig stygge Tiles/Metro designet. (ja jeg vet jeg kan slå det av, men allikevel..........."stygt som juling".)

 

Slipper like mange 3. partsprogrammer for samme funksjonalitet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...