Gå til innhold

Nei, det er ikke dette som er Hardware-lesernes favorittoppsett


Anbefalte innlegg

Linux har jo nesten doblet seg (+88%) fra 6,34% til 11,89% på bare det siste året, takket være Linux-baserte Android. :)

 

Legg også merke til at mobile OS nesten dobler seg (+98%) fra 9,56% til 18,91% på bekostning av desktop-OS.

 

Ser vi på desktop isolert så øker Linux sin andel fra 3,22% til 3,3%. Litt skuffende fremgang på bare 2,5%, men det er i hvert fall riktig vei. :)

 

Ser vi på mobile plattformer isolert så øker Linux sin andel fra 35,98% til 48,81%. Mer enn 35% økning fra i fjor.

 

Det handler om å lese tallene skikkelig. :thumbup:

Du å vet godt jeg mener kun desktop. Jeg bruker også Android på mobilen. Det vil ikke si jeg kommer til å bruke noen av de håpløse OS-versjonene til min PC. Det er jo to helt forskjellige brukergrupper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du å vet godt jeg mener kun desktop. Jeg bruker også Android på mobilen. Det vil ikke si jeg kommer til å bruke noen av de håpløse OS-versjonene til min PC. Det er jo to helt forskjellige brukergrupper.

Linux er ikke håpløst, du trenger bare bruke 20-50 timer på å bli vandt med systemet så du kan spare 800 kr på å kjøpe fra multicom eller selvbygd PC som ikke skal brukes til spill :wee:

Jepp, jeg insinuerer at fritida di må være verdt mindre enn 40 kr/time for at Linux skal lønne seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Linux er ikke håpløst, du trenger bare bruke 20-50 timer på å bli vandt med systemet så du kan spare 800 kr på å kjøpe fra multicom eller selvbygd PC som ikke skal brukes til spill :wee:

Jepp, jeg insinuerer at fritida di må være verdt mindre enn 40 kr/time for at Linux skal lønne seg.

Og det finnes nok av videoer på Youtube som gir råd, tips og kunnskap om Linux (kjekkere måte å lære på). Vil påstå at det vil kreve mindre enn 20-50 "effektive" opplæringstimer for å bli kjent med Linux. Mens en bruker OS-et blir alt man har lært klistret fast etter hvert, og ting man kunne i Windows som man ikke finner i Linux søker man opp etter hvert. Dvs., jeg er enig.

 

 

OT: Forresten, har snart tatt deg igjen på FAH (-3960P) ser jeg. :D

Lenke til kommentar

Linux er ikke håpløst, du trenger bare bruke 20-50 timer på å bli vandt med systemet så du kan spare 800 kr på å kjøpe fra multicom eller selvbygd PC som ikke skal brukes til spill :wee:

Jepp, jeg insinuerer at fritida di må være verdt mindre enn 40 kr/time for at Linux skal lønne seg.

 

Jeg som bruker PC til masse spilling gidder ikke engang se på Linux. Ser ingen vits om jeg ikke hadde spilt eller da Windows 7 som jeg bruker for tiden er 99% perfekt. Det er ingenting med Linux som er bedre enn Windows for en gjennomsnitlig bruker, så hvorfor skal jeg i det hele tatt bytte?

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen er nok at en større grupper menr at linux tillater deg flere justeringer en windows.

Det er sikker lit avhengig hvilken utgave man bruker

 

Generelt sett er nok linux brukere mere nerder en andre hjemmebrukere og det preges systemet av

 

i windows var det slik at man slapp å justere det til eget bruk før man kunne ta det i bruk

Når windows8 komet virker det som den regelen ikke gjelder lengre

 

og en Linux bruker er jo også kjent for justere systemet før han tar det i bruk

 

Hvorfor lager man ikke lengre systemer som virker med en gang etter installeringene ?

Det hadde jo fungert bra om man fikk noen spørmål med alternative valg om hvordan man ville ha systemet og etter å ha svar på disse så justerte systemet seg selv

Lenke til kommentar

Synes multi-skjerm opplegg er bare tull. Great at man har "surround-følelse", men betyr også som den tragikomisk illustrasjonen i artikkelen viser; skjermkanter, og er ikke minst midt i synsfeltet (man kan faktisk se deler av siktekorset, som ble kappet i to). Så lenge skjermkantene finnes, eller så lenge det ikke finnes fornuftige, bøyde vidvinkel skermer blir dette bare "moro", og mye penger brukt på noe som kunne brukes på andre ting - bla.a. bedre skjermkort. Hvis man skal ha BÅDE mange skjermer og kjøre i denn oppløsningen de tillater må man ha et helvetes klenodium av GPUer som skal drive alt dette her, uten å falle for lavt i FPS.

Dette er forresten det største mysteriet - hva slags spill man man kjøre på slike oppsett i full eye candy modus uten an man har for lav fps? CS? COD? Stalker og Farcry 3 vil i alle fall ikke la seg kjøre uten for lav FPS.

 

Og til sjuende og sist - en mye bedre løsning i form av Occuus Rift er på vei nå, en som ikke sløser dyr oppløsning på sidesyn man knapt bruker, og en som faktisk gir "surround" og skikkelig stereoskopisk 3d alt i ett.

Lenke til kommentar

Synes multi-skjerm opplegg er bare tull.

 

Studier viser at produktiviteten går kraftig opp med å gå fra en til to skjermer, og noe videre opp med å gå opp til tre skjermer. Selv føler jeg meg kraftig hemmet med liten arbeidsflate.

 

Ja, jeg er en av de som registrerer som 5760*1200 når jeg har Eyefinity slått på. Usikker på om jeg kommer som det eller 1920*1200 når Eyefinity er slått av, men jeg bruker i alle fall hele skjermflaten min.

 

 

 

 

Great at man har "surround-følelse", men betyr også som den tragikomisk illustrasjonen i artikkelen viser; skjermkanter, og er ikke minst midt i synsfeltet (man kan faktisk se deler av siktekorset, som ble kappet i to). Så lenge skjermkantene finnes, eller så lenge det ikke finnes fornuftige, bøyde vidvinkel skermer blir dette bare "moro", og mye penger brukt på noe som kunne brukes på andre ting - bla.a. bedre skjermkort.

 

Jeg har "skjermkanter" i bilen min også, og jeg synes ikke det er tragikomisk at jeg kan se ut sidevinduene mine for utvidet perspektiv. Faktisk er det vinduer bak meg også.

 

 

 

Hvis du ikke vil ha siktekorset kappet i to, bør du ikke bruke 2x1 skjermer, 3x2 skjermer og spesielt ikke 2x2 skjermer. Har du derimot 3x1 skjermer, er siktekorset akkurat der du er vant til, bare at du får se ting i sidesynet ditt også i stedet for å se ut gjennom en smal glugge. 3x3 skjermer er relativt umulig å drive med dagens hardware. :B

 

 

Dette er forresten det største mysteriet - hva slags spill man man kjøre på slike oppsett i full eye candy modus uten an man har for lav fps? CS? COD? Stalker og Farcry 3 vil i alle fall ikke la seg kjøre ute

 

Oh, I know this one; I know this one! Svaret er "Skyrim". Det er i alle fall stort sett det eneste spillet jeg tar meg tid til å spille for tiden, og det kjører jeg på tre skjermer. Selv om det er alt for mye pes å få det til å virke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bruker Chrome da IE får min rimelige bærbare pc til å knele under surfing på nettet. At Microsoft ikke klarer å gi ut en god nettleser er ikke bra.

 

På min lille AMD E350 maskin under TVen går det mest i firefox, men flash kveler maskinen med firefox og chrome, så der bruker jeg faktisk IE når jeg skal f.eks se på youtube.

Ikke at jeg bruker det mye, men IE har faktisk blitt en ganske grei nettleser.

 

Bruker også IE når jeg sitter på nettbrettet.

 

Men det er stor forskjell på nyere og gammel IE....

Lenke til kommentar
Studier viser at produktiviteten går kraftig opp med å gå fra en til to skjermer, og noe videre opp med å gå opp til tre skjermer. Selv føler jeg meg kraftig hemmet med liten arbeidsflate.

 

Spørs hva slags jobb det er snakk om, men siden dette er spill kan man kaste "produktivitet" ut av vinduet.

Samtidig kan det stilles stort spørsmålstegn ang folks sidesyn og spill, for hjernen "låser ut" unødvendig informasjon og man får et slags tunnellsyn hvis man er veldig, veldig engasjert.

Jeg har "skjermkanter" i bilen min også, og jeg synes ikke det er tragikomisk at jeg kan se ut sidevinduene mine for utvidet perspektiv. Faktisk er det vinduer bak meg også.

 

Bilene i fortiden, samt cockpitene i fly (spesielt rett for og etter 2 vk) hadde kanter de stedene du ville ikke trodd, men trenden er slik - få de vekk, og i flere fly idag er det "bubble canopy" som er det dessidert beste, i vårt sammenheng kan noe slik fåes til kun med VR briller.

Og i alle fall hvis man skal lage multiskjerm system ikke ha kanter der de kan forstyrre mest, slik som bildet i artikkelen viser, og ja den er tragikomisk og mulig at han som har bygget dette er enten en fullstendig noob eller så var dette bare "på gøy". Kan ikke tenke meg at noen kan leve med skjermkant som skjærer tvers gjennom midten.

 

Oh, I know this one; I know this one! Svaret er "Skyrim".

 

Tror nok konseptet er ment til flere spill enn Skyrim, med hakket bedre grafikk og mye mer kompatibilitet mellom spill/gameplay type og oppsett.

 

Så spørsmålet er egentlig ganske enkelt, gitt man skal spille flere typer spill: investere i en god skjerm og god grafikkort (eller flere), eller kjøre multiskjerm og slite med kronisk lav FPS/lave grafikkinstillinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes det er vel overdrevent å bruke 4 - 6 skjermer for å spille.. Må en ikke ha et vanvittig kraftig skjermkort i tillegg for å game med så mange skjermer? :huh:

Har selv 2 skjermer, hvorav en brukes til spilling, og den andre brukes til multitasking.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hei. Det kan være meg? Jeg bruker dog MorphOS og OWB daglig. OWB er en webkit/HTML nettleser for MorphOS og fungerer utmerket.

 

Ellers så avholdes AmiWest i USA 18 til 20 oktober, dvs denne helga. En event som har blitt avholdt 14 ganger i Sacramento.

 

Amiga overlever, mens mye annet klarer seg ikke. Lever i en økonomisk underverden som mange ikke kjenner til. Spennende. Dessuten får man unik programvare som man ikke finner for OSX eller Windows. Kos å bruke også, og ikke minst kjapt! Skriver dette på min PowerBook G4 og MorphOS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Det kan være meg? Jeg bruker dog MorphOS og OWB daglig. OWB er en webkit/HTML nettleser for MorphOS og fungerer utmerket.

 

Ellers så avholdes AmiWest i USA 18 til 20 oktober, dvs denne helga. En event som har blitt avholdt 14 ganger i Sacramento.

 

Amiga overlever, mens mye annet klarer seg ikke. Lever i en økonomisk underverden som mange ikke kjenner til. Spennende. Dessuten får man unik programvare som man ikke finner for OSX eller Windows. Kos å bruke også, og ikke minst kjapt! Skriver dette på min og MorphOS.

 

Kult.

Selv trives jeg bedre i en økonomisk overklasse der amiga en gang var kult, men blodfersk HW og SW er mye mere digg, og lar bygones be bygones.

 

Tviler ikke på at du finner unik programvare som ikke finnes på windows/osx, men da igjen, jeg kan nok også påstå at det finnes enda flere "unike" programmer på windows.

 

Og jeg ser heller ikke hvorfor det skal ligne mest mulig på amiga (foruten visuell nostalgi) når det uansett ikke er kompatibelt med amiga spill og programmer. Men mulig det er jeg som er sær. :p

Lenke til kommentar

Jeg synes at MorphOS er:

 

... raskere enn Windows og OSX

... bedre å bruke enn Windows og OSX

... krem de la krem innen multitasking

... mer responsivt og intuitivt enn Windows og OSX

... forvandler PPC Mac maskiner til arbeidshester

... Ambient/Workbench er så utrolig mye bedre enn Finder og Explorer til sammen

... enklere i bruk enn Linux

... Kun 200MB i størrelse! Fungerer utmerket på alt fra Amiga 1200 med PPC 603 til PowerMac G5

... perfekt OS til å teste hardware og tynne det ut fullt ut

 

Min mening. Så får andre stå for sine meningner. Dette er noen av grunnene til at jeg fortsatt holder på med Amiga. Og jeg liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...