Gå til innhold

Nei, det er ikke dette som er Hardware-lesernes favorittoppsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går mest i Opera 12.16 her også. Når den etterhvert blir usupportert med kjente sikkerhetshull, er det nok Chrome som tar over hos meg. Ser foreløpig ingen grunn til å bruke en Blink-klone selv om den er laget av noen som brukte å ha en fantasisk nettleser. Ingen av de funksjonene som gjør at jeg bruker Opera 12 finnes i Opera 18.

 

Men på min Surface Pro bruker jeg Firefox Aurora, siden hverken Chrome eller Opera kan levere klar tekst på 125% zoom.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Ja, jeg er en av de som registrerer som 5760*1200 når jeg har Eyefinity slått på. Usikker på om jeg kommer som det eller 1920*1200 når Eyefinity er slått av, men jeg bruker i alle fall hele skjermflaten min.

 

Et ganske godt spørsmål, som jeg vurderte å stille selv.

 

Er dog rimelig sikker på at du måles ut fra den skjermen du bruker nettleseren på, da jeg tviler sterkt på at du får den utvidet til å bruke begge/alle skjermene uten å ha aktivert Eyefinity (eller tilsvarende), og da klarer heller ikke nettleseren skille ut annet enn tallet for den aktive skjermen.

Lenke til kommentar

Hadde selv 3x24" skjermer oppsett men det plaget meg sånn at rammene var så tykk så jeg venter til rammene på skjermene blir mye tynnene.

Enkel løsning: velg skjermer med tynnere kant. Dell Ultrasharp både 24" og 27" (2013 utgavene) har tynne skjermrammer. Om man i tillegg bruker "takstein" teknikken og stiller inn overlapp i forhold til hvor man vanligvis sitte er resultatet absolutt ikke ille.

 

Linux er ikke håpløst, du trenger bare bruke 20-50 timer på å bli vandt med systemet så du kan spare 800 kr på å kjøpe fra multicom eller selvbygd PC som ikke skal brukes til spill :wee:

Jepp, jeg insinuerer at fritida di må være verdt mindre enn 40 kr/time for at Linux skal lønne seg.

Det forutsetter også at man ikke ser noen verdi i å lære seg et nytt OS, som ikke vil være tilfelle for alle :)

 

Synes multi-skjerm opplegg er bare tull. Great at man har "surround-følelse", men betyr også som den tragikomisk illustrasjonen i artikkelen viser; skjermkanter, og er ikke minst midt i synsfeltet (man kan faktisk se deler av siktekorset, som ble kappet i to). Så lenge skjermkantene finnes, eller så lenge det ikke finnes fornuftige, bøyde vidvinkel skermer blir dette bare "moro", og mye penger brukt på noe som kunne brukes på andre ting - bla.a. bedre skjermkort. Hvis man skal ha BÅDE mange skjermer og kjøre i denn oppløsningen de tillater må man ha et helvetes klenodium av GPUer som skal drive alt dette her, uten å falle for lavt i FPS.

Dette er forresten det største mysteriet - hva slags spill man man kjøre på slike oppsett i full eye candy modus uten an man har for lav fps? CS? COD? Stalker og Farcry 3 vil i alle fall ikke la seg kjøre uten for lav FPS.

 

Og til sjuende og sist - en mye bedre løsning i form av Occuus Rift er på vei nå, en som ikke sløser dyr oppløsning på sidesyn man knapt bruker, og en som faktisk gir "surround" og skikkelig stereoskopisk 3d alt i ett.

Om du synes det er tull har du misforstått bruken, eller blitt forsøkt overbevist av noen som har gjort det. Noen ting har mer nytte av større FOV, annet aspect ratio, eller større skjermflate både i tommer og piksler enn andre.

Tommyb svarer greit:

 

 

Studier viser at produktiviteten går kraftig opp med å gå fra en til to skjermer, og noe videre opp med å gå opp til tre skjermer. Selv føler jeg meg kraftig hemmet med liten arbeidsflate.

 

Ja, jeg er en av de som registrerer som 5760*1200 når jeg har Eyefinity slått på. Usikker på om jeg kommer som det eller 1920*1200 når Eyefinity er slått av, men jeg bruker i alle fall hele skjermflaten min.

Jeg har "skjermkanter" i bilen min også, og jeg synes ikke det er tragikomisk at jeg kan se ut sidevinduene mine for utvidet perspektiv. Faktisk er det vinduer bak meg også.

 

Hvis du ikke vil ha siktekorset kappet i to, bør du ikke bruke 2x1 skjermer, 3x2 skjermer og spesielt ikke 2x2 skjermer. Har du derimot 3x1 skjermer, er siktekorset akkurat der du er vant til, bare at du får se ting i sidesynet ditt også i stedet for å se ut gjennom en smal glugge. 3x3 skjermer er relativt umulig å drive med dagens hardware. :B

 

Oh, I know this one; I know this one! Svaret er "Skyrim". Det er i alle fall stort sett det eneste spillet jeg tar meg tid til å spille for tiden, og det kjører jeg på tre skjermer. Selv om det er alt for mye pes å få det til å virke.

 

Selv bruker jeg 1200x1920 + 2560x1440 + 1440x2560 (ja; portrett, landskap, portrett av 24" + 27" + 27"), og synes det er nydelig for produktivitet.

Tidligere i høst kjøpte jeg meg ny laptop med 1920x1080 display, og det er akkurat stort nok til at jeg ikke lenger får digital klaustrofobi av å bruke laptop. Jeg hadde lett gitt 1000kr mer for 1920x1200, eller 2000kr mer for 2560x1440 på laptoppen (men da også en tomme eller to større skjerm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...