Gå til innhold

Så hva synes dere om GTA V?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser The Escapist har trukket spillet en god del pga. at karakterene er usympatisk onde, uten forsonende egenskaper. De gjør onde ting uten noen annen motivasjon enn penger. Manuset var ikke bra nok skrevet mtp. karakterene.

 

Har dette plaget noen av dere, eller er han en overfølsom tulling? Hva ville dere gitt spillet som karakter på en skala fra 1 til 10?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Veldig bra spill men det er en del ting som iriterer:

- I steden for at man kan save gjennom menyen må man fram og tilbake til huset sitt for å få savet

- Kun Franklin kan kjøpe eiendom av en eller annen grunn

- Man må ofte rette opp på dårlige kameravinkler. Spesielt når man går eller kjører hellikopter

- Uklare instrukser på en del av oppdragene

- Bruksanvisningen sier ingenting om hvordan man spiller spillet

Lenke til kommentar

Veldig bra spill men det er en del ting som iriterer:

- I steden for at man kan save gjennom menyen må man fram og tilbake til huset sitt for å få savet

- Kun Franklin kan kjøpe eiendom av en eller annen grunn

- Man må ofte rette opp på dårlige kameravinkler. Spesielt når man går eller kjører hellikopter

- Uklare instrukser på en del av oppdragene

- Bruksanvisningen sier ingenting om hvordan man spiller spillet

 

Har ikke spilt nok til å kunne uttale meg så mye om det meste, men angående lagring ("save"), så har du en hurtiglagringsmeny på telefonen din. Bring opp telefonen og velg sky-ikonet, skal være quicksave med 5 - 15 slots (husker ikke eksakt tall desverre).

Lenke til kommentar

Veldig bra spill men det er en del ting som iriterer:

- I steden for at man kan save gjennom menyen må man fram og tilbake til huset sitt for å få savet

- Kun Franklin kan kjøpe eiendom av en eller annen grunn

- Man må ofte rette opp på dårlige kameravinkler. Spesielt når man går eller kjører hellikopter

- Uklare instrukser på en del av oppdragene

- Bruksanvisningen sier ingenting om hvordan man spiller spillet

Alle karakterer kan kjøpe eiendom

Lenke til kommentar

Veldig bra spill men det er en del ting som iriterer:

- I steden for at man kan save gjennom menyen må man fram og tilbake til huset sitt for å få savet

- Kun Franklin kan kjøpe eiendom av en eller annen grunn

- Man må ofte rette opp på dårlige kameravinkler. Spesielt når man går eller kjører hellikopter

- Uklare instrukser på en del av oppdragene

- Bruksanvisningen sier ingenting om hvordan man spiller spillet

- Du kan save på mobilen din.

- Alle kan kjøpe eiendommer, men visse typer eiendommer kan bare kjøpes av visse karakterer.

- Du kan stille inn "default" kamera på menyen, om den skal følge nærme, langt unna etc.

Lenke til kommentar

Jeg går å venter på spillet fortsatt, og kan derfor ikke uttale meg om kvaliteten. Men i forhold til diskusjonen her inne ang. framerate og lignende, så synes jeg folk skal roe seg litt ned for å være ærlig.

 

Og, uten å si noe om hvordan GTAV konkret oppleves, så synes jeg at det er feil utgangspunktet mange her inne har. At spillet kjører bra "i forhold til hardwaren" er etter min mening ikke et argument som taler til fordel for et spill. Det avgjørende er jo den standen spillet faktisk er i, og hvordan opplevelsen er slik den blir levert av utvikleren.

 

Så får det være en annen ting at utviklerne til tross av dårlig hardware har klart å lage spillet. Det kan man være imponert av, men etter min mening gjør det ikke spillet bedre.

 

Så gjenstår det å se for min egen del hvem jeg er enig med. Tror nok jeg skal klare å se forbi en god del tekniske begrensninger når spillet i seg selv virker så utrolig bra.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Fenomenalt spill. Minner mye om den massive responsen som da SA tok over for Vice City.

 

Hvis jeg må pirke litt, synes jeg at kjøreopplevelsen er dummet ned siden GTAIV.

Har aldri vært noe fan av arcade-stilen, men det er bare en smakssak.

 

Så merker jeg fps-drop irriterende ofte. For meg blir nok opplevelsen enda bedre når det kommer til PC.

Lenke til kommentar

Og, uten å si noe om hvordan GTAV konkret oppleves, så synes jeg at det er feil utgangspunktet mange her inne har. At spillet kjører bra "i forhold til hardwaren" er etter min mening ikke et argument som taler til fordel for et spill. Det avgjørende er jo den standen spillet faktisk er i, og hvordan opplevelsen er slik den blir levert av utvikleren.

 

 

Sammenligninger med hardwaren er mest av teknisk interesse for de fleste her. Realiteten er at GTA V kjører med jevn framerate mellom 20 og 30 fps på både PS3 og Xbox 360. Den kan i noen sjeldne tilfeller dyppe ned til rundt 16, men stort sett ligger den nærmere 30. For folk flest er dette mer enn godt nok.

 

På den andre siden har du entusiaster som føler at alt under 60 (eller til og med 120 hvis du heter TotalBiscuit) fps er nesten uspillbart. Disse vil aldri være fornøyde med et open world-spill på denne generasjonen konsoller. Det er greit å høre fra dem om meningen deres, men de aller fleste personer som eier disse konsollene bør ikke la dette påvirke kjøpsvalget deres.

Lenke til kommentar

 

Sammenligninger med hardwaren er mest av teknisk interesse for de fleste her. Realiteten er at GTA V kjører med jevn framerate mellom 20 og 30 fps på både PS3 og Xbox 360. Den kan i noen sjeldne tilfeller dyppe ned til rundt 16, men stort sett ligger den nærmere 30. For folk flest er dette mer enn godt nok.

 

På den andre siden har du entusiaster som føler at alt under 60 (eller til og med 120 hvis du heter TotalBiscuit) fps er nesten uspillbart. Disse vil aldri være fornøyde med et open world-spill på denne generasjonen konsoller. Det er greit å høre fra dem om meningen deres, men de aller fleste personer som eier disse konsollene bør ikke la dette påvirke kjøpsvalget deres.

 

I COD4 som jeg spiller en god del i clan-matcher og lignende, er 60-120 fps dag og natt.

Og er litt som du skriver "uspillbart" for meg hvis jeg sitter på en kamerats maskin.

 

Men i et open-world spill som GTA kan man ikke forvente dette. 30 fps er helt klart godt nok og langt ifra uspillbart. Ihvertfall på 7th gen. consoller.

Lenke til kommentar

Ser The Escapist har trukket spillet en god del pga. at karakterene er usympatisk onde, uten forsonende egenskaper. De gjør onde ting uten noen annen motivasjon enn penger. Manuset var ikke bra nok skrevet mtp. karakterene.

 

Har dette plaget noen av dere, eller er han en overfølsom tulling? Hva ville dere gitt spillet som karakter på en skala fra 1 til 10?

 

Jeg leste anmeldelsen og skjønner ikke det helt. De har da gode egenskaper alle tre. (hvertfall Franklin og Michael)

Og spillet portretterer tross alt tre kriminelle, så jeg skjønner ikke helt hvor anmelderen vil hen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde jeg kløpe dette spillet på ps3 nå eller vente til det kommer på pc? Pc'n min er litt svak nå og jeg skal få meg en ny i mai så da er spørsmålet: Vente 8 måneder på GTA på pc eller kjøpe det nå på ps3?

 

Begge deler. Opplevelsen blir ikke ødelagt av konsollenes hw, selv om det er litt irriterende med fps drop til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...