Gå til innhold

Så hva synes dere om GTA V?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra spill men det er en del ting som iriterer:

- I steden for at man kan save gjennom menyen må man fram og tilbake til huset sitt for å få savet

- Kun Franklin kan kjøpe eiendom av en eller annen grunn

- Man må ofte rette opp på dårlige kameravinkler. Spesielt når man går eller kjører hellikopter

- Uklare instrukser på en del av oppdragene

- Bruksanvisningen sier ingenting om hvordan man spiller spillet

 

 

Bolig du tenker på eller?

 

Har iallefall kjøpt en bar med Trevor.

Lenke til kommentar

 

 

Da må det være stor forskjell fra konsol til konsol, for når jeg kjører bil etc i litt hastigheter, er det ikke snakk om "så det nesten ikke lagger", det er framerate drop så det er vanskelig å svinge osv. Det er frustrerende til tider, men jeg syntes fortsatt det er ett konge kult spill.

 

edit: jeg har det forøvrig på xbox360, mulig det går bedre på ps3.

+1 på denne....

Jeg har prøvd det på mine 2 PS3 konsoller, og det flyter dårlig på begge, på kanten til frustrerende å kjøre bil i byen på dagtid...!

Men jeg ser det er mange som *ikke* har det problemet, så jeg skulle likt å finne ut hva jeg kan gjøre for å få mine til å kjøre det glatt. (er 1st gen og 2nd gen PS3)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uinteressant historie jeg ikke kan relatere meg til, dårlig kontroll som med alle andre spill i samme sjanger på konsoll. La det på is etter en halvtime.

 

Gamle GTA1 og 2 på PC, DE var spillbare de! Sykt mye morsommere enn dette serieproduserte oppgulpet. Gamle GTA i multiplayer... fytterakker'n!

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Men er det bedre enn GTA 4? Spillet frister, men er det like stusselig som 4'ern, så veit jeg ikke om jeg gidder.

 

Kan jo ikke garantere at du synes det samme, men selv liker jeg GTA V mye bedre enn GTA IV. Spilt i rundt 36 timer, (.. ca. 9 timer om dagen *host*) ferdig med mainstoryen for lengst og surrer nå rundt med "Strangers and Freaks", aksjemarkedet og happenings. Langt i fra lei, og frem til nå har jeg heller ikke følt noe behov for å finne frem cheats, noe som jeg tideligere har laget egen save for veldig tidlig i spillet. Så det lover godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart en av de bedre spillene på lenge i mine øyne, har vel egentlig ikke noe negativt å si om spillet så langt. Det som imponerer meg mest er alle de små detaljene, forfølg vanlig folk på gaten og de vil etterhvert løpe av redsel, de random situasjonene man havner i når man bytter mellom karakterene osv... Og for en stemning spillet greier å skape, opplevde tordenvær i spillet her igår var det vel, og det var rett og slett rått, når lynet kom ned fra himmelen, det så utrolig tøft ut.

 

Også har du de 3 hovedkarakterene, og her er det Trevor som skiller seg mest ut for min del, en mer brutal og syk person skal man lete lenge etter tror jeg :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått spillet, og prøvd det såvidt. (Må legge det vekk en uke på grunn av skolearbeid)

 

Førsteinntrykket er litt delt. Stemningen i spillet liker jeg utrolig godt, og karakterene og historien virker svært spennende. Men jeg forstår veldig godt de som klager på det tekniske aspektet av spillet. Bildeoppdateringsfrekvensen er helt horribel, og teksturer og kanter er utrolig skarpe og grumsete på en og samme tid.

 

Forhåpentligvis vil jeg venne meg til den tekniske delen etterhvert, for akkurat nå er det litt vanskelig å virkelig nyte utforskningen av byen og atmosfæren.

 

Dette er etter 15 minutter med spillet, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Spilt rundt 40 timer på PS3 og bilkjøringen har nesten ikke hakket en eneste gang.
Det er imidlertid forskjell på bluray-spillerne, harddiskene, fragmenteringsnivå og til og med bluray-diskene.

Jeg tipper det for det meste er snakk om en kombinasjon av slitne bluray-spillere og fragmenterte harddisker.

 

Teknisk sett så ser det ut som ethvert annet PS3-spill... maskinvaren er ikke bedre,
og det er sånn alle spill ser ut som ikke er veldig linære eller i 2D.

 

For øvrig er GTA V fantastisk.

Endret av aabxx
Lenke til kommentar

Er veldig imponert over GTA V. Har hatt kanskje 2-3 ganger hatt problemer med fps dropp. Dette er etter 24 timer så har på ingen måte noe imot det. Uansett bedre enn GTA IV sin dritt fps uansett hva jeg gjorde :p

Skulle på en måte ønske det hadde enda mere av det GTA SA hadde, men jeg kan ikke si jeg er skuffet.

Beste spillet jeg har spilt, og det kommer til å være et spill jeg kommer til å spille mye, siden jeg liker å leve meg inn i rollene til hver karakter å leve det livet sivilt.

Lenke til kommentar

Problemet generelt sett er at spillet er laget for de kommende konsollene/PC, og versjonen vi ser sannsynligvis er en strippet versjon (grafisk sett).

 

Og når spillet ikke hovedsakelig lages for de eldrende konsollene så blir optimalisetingen dårligere. Dette betyr nok at de er redde for å senke grafikknivået for mye, og legger den opp under akkurat hva som er minimum FPS-messig.

 

Problemet er derfor mest på GPU-siden og noe på CPU. Bugs med HDD er mer å regne som ren programmeringsfeil, og bør ikke å ha noe å si for FPSen. Men kan jo skape disse buggy effektene.

Lenke til kommentar

Se mitt siste innlegg.

 

Ingenting med gta å gjøre? Har ikke det problemet med noe annet spill. Særdeles lav fps er ubehagelig å se på.

 

Unntaket er kanskje om du er vant til å voldta øynene dine.

 

Spiller til vanligt på 120hz med 120 fps, så 30 var veldi uvant, men eg blei fort vant med det. Og det er enkelt og ofre litt FPS drops for eit av årets desidert beste spill.

Lenke til kommentar

Har eit par negative ting å komme med.

 

 

- Kor faen kom disse aliensene fra? Perfekt spel, men ailiensene kan dei ha i andre spel, samme med klovnene.

- Skyting fra bil var jo direkte dårlig mekka. Samme knapp for å få fram siktet som man skyter.

Kvifor i alle dager jynger helikopteret slik?

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...