Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Får det samme på min S4 etter jeg la inn GE/Vanilla Android 4.4.2 på den, også i Spotify. Virker litt som lyden henger seg opp et lite øyeblikk, skjer ikke veldig ofte. Har riktig nok ikke testet bytte mellom dalvik og art, så tror ikke det har noen sammenheng, også sett flere har sånne problemer etter KitKat kom ut.

 

Edit: Litt sånn lyd som når en PC som spiller musikk henger seg opp, bare at det bare er et lite øyeblikk, ikke sant? :wee:

Ja. Kommer en rar lyd. Nesten som digital støy.

 

Burde vel snart komme en oppdatering som fikser småproblemer snart synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Litt ideologisk men imo så blir alt bedre med CyanogenMod :love:

Frister å legge det inn, men styret med å oppdatere er så slitsomt.

 

Eller har det blitt enklere?

 

Det spørs, nårtid sist prøvde du CM?

Installer SDK

Root

Installer CM

Og er du totalt missfornøyd så returnerer du bare til stock Android.

 

Jeg kjører siste Nightly og har INGEN problemer i det hele tatt. Hvis ikke så benytter du deg av Snapshot/Milestone builds.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Launcheren som ikke støtter det sikkert, prøv f.eks Nova launcher (må kanskje rote litt i settings). Hvis det ikke fungerer så får vi vel feilsøke :)

 

Vil forresten fraråde deg å bruke CM Installeren da du sitter der hjelpesløs om noe ikke fungerer som det skal. Hvis du ønsker å lære litt som du muligens kan tjene på så vil jeg anbefale deg å følge den guiden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507905

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Launcheren som ikke støtter det sikkert, prøv f.eks Nova launcher (må kanskje rote litt i settings). Hvis det ikke fungerer så får vi vel feilsøke :)

 

Vil forresten fraråde deg å bruke CM Installeren da du sitter der hjelpesløs om noe ikke fungerer som det skal. Hvis du ønsker å lære litt som du muligens kan tjene på så vil jeg anbefale deg å følge den guiden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507905

Okei. Gjort er gjort, og det meste funker, men jeg blir bedt om å pålogge meg på nettet hele tiden. Både wifi og nettverk.

 

Alt funker, men irriterende å få den beskjeden hele tiden. Noen som vet hva dette er?

Lenke til kommentar

Hvad er jeres mening om Nexus 5's knapper? Jeg har returneret to telefoner nu, hvor den ene havde gode knapper der sad stramt, mens den anden havde en virkelig løs power knap. Begge havde dårlig lyd under telefonsamtaler, hvor det lød som om den anden part talte i en walkie talkie.

 

Jeg savner dog den store skærm, den blinkende notifikations-led, gummibeklædningen og den hurtige hardware.

 

Læser man på XDA forummet, er der efterhånden "mange" problemer med Nexus 5.

 

Hvad er jeres oplevelse?

Lenke til kommentar

Tenkte kjøpe Nexus 5 selv nå men så ser jeg LG G2 er samme pris, ca 3500kr.

Litt større skjerm og bedre kamera, bedre batteri, men liker ikke knappene bak.

 

Blir nok og roote og innstalere Cyanogenmod om det blir G2.

 

Hva mener dere, er jo ikke vits og velge N5 lengre pga at den er billigere versjon av G2 ?

 

Men Nexus 5 ser så mye finere og enklere ut, knappene der dem skal ver osv.

Lenke til kommentar

Hvad er jeres mening om Nexus 5's knapper? Jeg har returneret to telefoner nu, hvor den ene havde gode knapper der sad stramt, mens den anden havde en virkelig løs power knap. Begge havde dårlig lyd under telefonsamtaler, hvor det lød som om den anden part talte i en walkie talkie.

Nå kjøerer jeg CM og ikke stock Android men kvinnfolket lånte telefonen i går og hun var sterkt overrasket over hvor godt lyden var. Hva CyanogenMod har gjort kontra lyd og telefonsamtaler vet jeg ikke men jeg tipper en del mer en hva Google har gjort siden 4.4.2.

Knappene er litt løse men ellers helt kurant for min del.

 

Jeg savner dog den store skærm, den blinkende notifikations-led, gummibeklædningen og den hurtige hardware.

Blinkende LED kan du fikse med software, da LightFlow http://goo.gl/aZ4WB eller benytte deg av CM som har dette innebygget.

 

Tenkte kjøpe Nexus 5 selv nå men så ser jeg LG G2 er samme pris, ca 3500kr.Litt større skjerm og bedre kamera, bedre batteri, men liker ikke knappene bak.

 

Blir nok og roote og innstalere Cyanogenmod om det blir G2.

 

Hva mener dere, er jo ikke vits og velge N5 lengre pga at den er billigere versjon av G2 ?

Men Nexus 5 ser så mye finere og enklere ut, knappene der dem skal ver osv.

Knappene på G2 er horrible, hvem i allverden vil ha knapper bak på telefonen?

Jeg ville ikke ha vurdert G2 i det hele tatt,

Så kan du vurdere hvordan det er å låse opp telefonen, bootloader fra G2 kontra N5.

 

Og, kuker man det alt for mye til stiller Google selv med oppskriften og firmware for å tilbakestille telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå hatt Nexus 5 et par uker og er storfornøyd. Det var ikke aktuelt for meg å kjøpe 16GB versjon, så det ble kjøp på eBay. Fant en leverandør i Kina og det var i tillegg en D821 med 32GB. Den ble levert med DHL og kom frem på 3 dager. Det beste kjøpet jeg har gjort på eBay. Totaltkostnad inkl norsk mva ca 4300,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bytte ut min Samsung Galaxy S II med en ny mobil, og Nexus 5 er absolutt noe jeg vurderer. Men det jeg lurer på er hva dere synes om kvaliteten på kamera/video på denne telefonen og hvordan er batterilevetiden sånn generelt? Og hva med kvaliteten på lyd? Er den bra som "walkman"?

 

Jeg bruker mobilen sånn midt på treet til vanlig, noen samtaler, noen sms, litt surfing, litt spill og litt video. Batteriet på min S2 (2000 mAh fra Clasærn) varer i ca 1 døgn med mitt bruk. Jeg bruker nå CM 11 nightlies og har tenkt å bruke det på en event. Nexus 5 også. Har luktet litt på Xperia Z1, men jeg er ikke helt klar for å bruke nesten 5000,- på en mobil... Per dags dato kan jeg få kjøpt en Nexus 5 16GB til 3290,- (+frakt) og det er akkurat passe for min lommebok.

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bruker N5 som avspiller når jeg trener, det funker helt greit for min del. Noen synes maks volum er litt lavt (jeg bruker Phillips Fidelio S2 plugger om det har noe å si).

 

Batteritiden er ok'ish, lading en gang om dagen for meg. Hverken bedre eller værre enn andre smart-mobiler jeg har vært innom. Det er ei stund sia en kunne nøye seg med å lade en gang i uka, gitt.

 

Kameraet bruker jeg knapt så har ikke allverden å mene om det.

Lenke til kommentar

Noen andre her som har opplevd at telefonen ikke ringer? Har flere ganger fått "Tapte anrop"-meldinger fra Chess som jeg ikke finner i loggen, og samtidig får jeg av og til notifikasjoner om tapte anrop når jeg slår telefonen av og på. Andre har også sagt til meg at de har prøvd å få tak i meg, men at jeg ikke har svart...

 

Har blitt kjempeglad i den nå, så det hadde vært synd om jeg må returnere den.

 

Jeg forventet software-bugs og diverse andre småfeil som "beta-tester" for Google, men slike feil er ikke til å leve med.

For alt jeg vet kan det være en feil med selve telefonen, og da finnes det selvfølgelig ikke håp. Da er det rett i retur.

Endret av Raxzer
Lenke til kommentar

Jeg har Chess og har aldri opplevd det du sier med noen av mine mobiler. Høres ut som et dekningsproblem, evt. SIM-kort. Verdt å forsøke med nytt hvis du har et gammelt SIM-kort. Mener det er gratis fram til 1. mars (pga. BankID). Du bestiller på minside.chess.no.

 

Og som vanlig er siste utvei en fabrikknullstilling før du sender den inn. Det er alltid verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...