Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Last ned og plasser under androidsdk/sdk/platform-tools/

Åpne terminal og:

adb reboot bootloader
fastboot devices
fastboot oem unlock
adb reboot bootloader
fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-6.0.4.5-hammerhead.img
fastboot boot recovery-clockwork-touch-6.0.4.5-hammerhead.img

Så flytter du over filene du ønsker.

Hvis det er bare root så blir det:

adb push UPDATE-SuperSU-v1.91.zip /sdcard/0/

Benytt ClockworkMod recovery for å installere filen som da skal ligge under /sdcard/0/

Ønsker du enda mer frihet og kos så forsetter du med å flytte over resten:

adb push cm-11-20140103-SNAPSHOT-M2-hammerhead.zip
adb push gapps-kk-20140105-signed.zip

Gjør en Factory-reset før du installerer:

Benytt ClockworkMod recovery for å installere filene som da skal ligge under /sdcard/0/

Tar deg toppen 10 min og gud så kos det er.

 

Samtidig så har du lært deg hva bootloader er, fastboot og hvordan du kan tilbakestille telefonen uten noe pes :love:

 

 

Edit: Tilbake til Stock Android: https://developers.google.com/android/nexus/images#hammerhead

Last ned til androidsdk/sdk/platfom-tools/

 

Fyr opp en terminal:

og pakk ut:

tar -xvzf hammerhead-kot49h-factory-02006b99.tgz
cd hammerhead-kot49h/
./flash-all.sh

Vips så er du tilbake til 100% stock Android.

 

 

 

 

Gi meg forsatt en gang grunn for å benytte rootkits? PLEASE.

start kommandoen med CD for å endre directory til /androidsdk/sdk/platform-tools/ :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

start kommandoen med CD for å endre directory til /androidsdk/sdk/platform-tools/ :p

For å sitere meg selv:

Working in some magic in .bashrc

 

To make things a little easier we update the file ~/.bashrc with the following:

#AndroidDev
PATHexport PATH=${PATH}:~/android-sdk/toolsexport
PATH=${PATH}:~/android-sdk/platform-tools
To edit .bashrc you either open your favorite terminal editor, mine is nano so I modify it by the command nano ~/.bashrc

If you want to use a GUI to modify the file you can open the file manager and hit CTRL+H in your home-folder.

This will make all the hidden files visible which .barshrc is due to the . in front of the file.

 

The advantage of making this change is that you dont have to be in the android-sdk-linux/sdk/platfom-tools folder to execute the command ./adb, you simply open a terminal (CTRL+ALT+T) and type any Android SDK-command you wish.

The other great thing about this is that you dont have to place ./ in front of every command that you type.

Hvis du er stuck med Windows så må du helt CD deg hele veien til /<androidsdk>/sdk/platform-tools.

Linux fixes that shit right.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit du elsker Linux, men har selv lagt til path til sdk på Windows. Og Command line fungerer fint, så det er jo ikke akkurat ett argument i Linux vs Windows diskusjonen.

Da missforstår du meg, jeg aner ikke hvordan Windows situasjonen er og hvordan bruk av Windows vil være, ikke brukt windows annet en bistand av venner og bekjente siden 2007 (Vista) så det fungere nok helt sikkert helt fint med cmd(?) :)
Lenke til kommentar

Har etterhvert fått lest en del om Nexus 5, og kommet fram til at batteritiden er noenlunde à la iPhone 5s. Har selv iPhone 5, og batteritiden på den kan jeg fint leve med. Bruker å ha avslått pushmeldinger, men wi-fi og Bluetooth er på. Mobildekningen på jobb er ikke bra, men regner med at Nexus 5 ikke er noe dårligere enn iPhone 5 til å fange opp mobilsignaler. Når det gjelder wi-fi-antenne, er de fleste androidmobiler jeg har hatt, klart bedre enn på iPhone 5. De viser klart flere wi-fi-nett i nærheten enn iPhone klarer.

 

I tillegg er kameraet blitt forbedret via oppdateringer til Nexus 5.

 

I likhet med iPhone, er det mulig å få oppdateringer av OS-et i lange tider, noe som er meget positivt.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Ang. original Nexus QI lader: Hvordan er rimeligste måten å få fatt i denne på?

 

Er magneten i denne god nok til å holde en telefon på plass i en bil:

2013_tesla_model-s_cc_lt_51613_600.jpg

 

Evt. vil kanskje en slik gjøre bedre nytte (denne har en svak magnet + antiskliunderlag):

http://www.ebay.com/itm/QI-Wireless-Power-Charging-Charger-Orb-Inductive-for-Google-Nexus-4-iPhone-New-/281215353401?pt=US_Cell_Phone_PDA_Cables_Adapters&hash=item4179bdc239

 

Evt. er det andre ladere som kunne gjort denne jobben?

 

Ka dykk tru?

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Takk for svar. Men, jeg er ikke så glad i slike fastmonterte ting. I tillegg må jeg jo ha en lang kabel frem til holderen.

 

Tanken var at en QI-lader ville være praktisk siden den kan ligge i den åpne plassen mellom forsetene (ref bildet i forrige post) og forhåpentligvis ville holde mobilen på plass ved normal kjøring.

Lenke til kommentar

Ang. original Nexus QI lader: Hvordan er rimeligste måten å få fatt i denne på?

 

Er magneten i denne god nok til å holde en telefon på plass i en bil:

http://media.ed.edmunds-media.com/tesla/model-s/2013/lt/2013_tesla_model-s_cc_lt_51613_600.jpg

 

Evt. vil kanskje en slik gjøre bedre nytte (denne har en svak magnet + antiskliunderlag):

http://www.ebay.com/itm/QI-Wireless-Power-Charging-Charger-Orb-Inductive-for-Google-Nexus-4-iPhone-New-/281215353401?pt=US_Cell_Phone_PDA_Cables_Adapters&hash=item4179bdc239

 

Evt. er det andre ladere som kunne gjort denne jobben?

 

Ka dykk tru?

Den forrige QI er nok ikke særlig duglig. Nå vet jeg ikke helt hvor sterk N4-QI-laderen er men jeg ville ikke ha gått for den i det hele tatt.

 

Er det sånn at den originale Qi-Laderen ikke er til salgs i norge? Er det noen som har ett alternativ å anbefale? Må ikke være billigst i gata, helst noe som er formet som en slags plate og kan lade flere ting ved at du legger de på den.

 

AtW

Så vidt meg bekjent er den ikke til salgs i Norge nei.

 

Jeg bestilte ifra Google Play store, med en VPN-oppkobling og en fake amerikansk konto (bruker den for å betale for bøker ol og andre ting ifra Google Play og frakt via https://www.jetcarrier.com/ som gir deg en fake amerikansk postadresse.

 

Nye Nexus QI laderen er tilnærmet limt fast til underflaten så skal du ha den løs ifra overflaten må du tilnærmet rive den bort og limet under laderen har fått med seg litt maling ifra bordet som det satt på. Så...ikke vær redd for at den faller ned.

Magneten i N5 og nye laderen er så sterk at du kan sette QI-laderen fast til glass og telefonen vil stå der uten å falle ned. Ville ikke ha problem med å benytte den i bil i det hele tatt, tho telefonlader til bil er aktuellt for min del 1-2 ganger årlig.

Eneste "aberet" er at jeg må ha et adapter ifra USA->EU til 99kr ifra Clasern men det er en liten pris å betale for en så sweet lader.

Lenke til kommentar

Er det sånn at den originale Qi-Laderen ikke er til salgs i norge? Er det noen som har ett alternativ å anbefale? Må ikke være billigst i gata, helst noe som er formet som en slags plate og kan lade flere ting ved at du legger de på den.

 

AtW

Jeg har kjøpt ladeplaten til Samsung Galaxy S4.

Den fungerer veldig bra!

Lenke til kommentar

Magneten i N5 og nye laderen er så sterk at du kan sette QI-laderen fast til glass og telefonen vil stå der uten å falle ned. Ville ikke ha problem med å benytte den i bil i det hele tatt, tho telefonlader til bil er aktuellt for min del 1-2 ganger årlig.

Eneste "aberet" er at jeg må ha et adapter ifra USA->EU til 99kr ifra Clasern men det er en liten pris å betale for en så sweet lader.

 

 

Godt å høre at den magneten er såpass sterk. Det er ikke så viktig med billading for min del, men greit at mobilen holder seg på et sted og ikke seiler rundt i det åpne rommet mellom forsetene.

 

Bilen har USB-utgang, så noe adapter trenger jeg ikke. Har uansett nok av USB-ladere. :)

 

Eneste aberet er prisen. Hva havner man på om man bestiller vha jetcarrier?

Lenke til kommentar

 

Er det sånn at den originale Qi-Laderen ikke er til salgs i norge? Er det noen som har ett alternativ å anbefale? Må ikke være billigst i gata, helst noe som er formet som en slags plate og kan lade flere ting ved at du legger de på den.

 

AtW

Jeg har kjøpt ladeplaten til Samsung Galaxy S4.

Den fungerer veldig bra!

 

 

Takk for tips! Sjekket den ut, men virker som den kun kan lade en ting av gangen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Fikk min N5 i dag, fornøyd hittil! Bare lurte på hva som er enkleste måte å importere sms fra den gamle telefonen (Xperia Z), den er rootet og har CM 11 så har Hangout der også.

Denne funker knall uansett. Har ikke hatt problemer med den ennå, og er uansett kjekk å ha. Trenger ikke root eller noe :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...