Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

 

Neste nexus-telefon kommer vel ikke før november. Er det noen som skal "oppgradere" og kjøpe nye toppmodellen fra sony, htc eller samsung i løpet av april/mai?

Hvorfor skal vi det?

 

Helt enig. Ingen grunn til å bytte.

Nexus 5 er en super mobil.

Det beste er at en slipper Touchwiz, Sense osv. :)

Endret av lokmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten bestemt meg for å bytte ut min Galaxy S2 med en Nexus 5, det eneste jeg tenker på nå er lyden fra høyttalerne. Er lyden så dårlig at det ikke går an å se på youtube-videoer på den uten et headset? Ser ofte på youtube når jeg sitter på dass.

Nei, de en er slettes ikke så dårlig og gir mer en nok lyd ifra seg :)

Lenke til kommentar

Lyden er vel ikke det største problemet på N5. Jeg har større problem med å akseptere kameraet på denne.

Hadde det vært et par hakk bedre ville denne vært helt konge.

Nå veksler jeg mellom Z1 Comp. og N5, og er litt usikker på hvem som "overlever" hos meg.

Endret av Svolsten
Lenke til kommentar

Lyden er vel ikke det største problemet på N5. Jeg har større problem med å akseptere kameraet på denne.

Hadde det vært et par hakk bedre ville denne vært helt konge.

Nå veksler jeg mellom Z1 Comp. og N5, og er litt usikker på hvem som "overlever" hos meg.

 

Har ikke kameraet blitt noe bedre etter siste oppdatering? Og hva er problemet med kameraet?

Lenke til kommentar

Litt bedre er det vel blitt, men fortsatt for dårlig (etter min mening da) i moderat lys, og video innendørs blir ikke i nærheten av hva Sony Z1 leverer. Det er to forskjellige verdener.
Hadde også en HTC One som var god på bilder og video.

Men det skal jo forskes og testes videre.... så en har seg selv å takke.
N5 gir "slappe" og dystre bilder med dårlig fargemetning etter mitt syn. Minner litt om tidligere utgaver androidtelefoner fra de fleste produsentene, før det ble fokus på kamera.

Ellers er det jo en drømmetelefon på det meste.

Lenke til kommentar

Litt bedre er det vel blitt, men fortsatt for dårlig (etter min mening da) i moderat lys, og video innendørs blir ikke i nærheten av hva Sony Z1 leverer. Det er to forskjellige verdener.

Hadde også en HTC One som var god på bilder og video.

Men det skal jo forskes og testes videre.... så en har seg selv å takke.

N5 gir "slappe" og dystre bilder med dårlig fargemetning etter mitt syn. Minner litt om tidligere utgaver androidtelefoner fra de fleste produsentene, før det ble fokus på kamera.

Ellers er det jo en drømmetelefon på det meste.

 

Det er jo synd da. Jeg er ute etter en ny mobil som har et bedre kamera enn min S2, og Nexus 5 virker veldig lovende på mange måter, bare ikke kamera (og til dels batteritid).

Lenke til kommentar

Batteriet lever lengre enn kvinnfolkets S2 iallefall. N5 varer gjerne 1,5 til to dager, mens kvinnfolket lader en gang om dagen på det beste, men gjerne to.

Hehe. Jeg har kjøpt meg 2000 mah til min S2, og batteriet varer med mitt bruk i 1,5 dager ca.

 

Men ang. 4.4.2 oppdateringen så ser jeg på youtube at flere rapporterer at kameraet fungerer bedre på N5, litt raskere, litt bedre fargegjengivelse. Og det jeg har sett av videosnutter er positivt det egentlig. Så hvis lydkvalitet og kamera ikke er så verst, så tror jeg at N5 er en god telefon allikevel. :wee:

Lenke til kommentar

Det kan hende at jeg er litt pirkete, men føler dere at LG Nexus 5 sin power knapp er litt løs? Kjøpte min i går og føler at den er litt løs, lurer på om det er vanlig :hmm:

Ja den er litt løs, men det merket jeg først når jeg leste posten din nå og testet.. så ja du er nok litt mer pirkete enn meg hverftfall hehe

Lenke til kommentar

Nexusen er forsåvidt den beste mobilen jeg har hatt med tanke på prisen. Men jeg er så drittlei av kamerabugen, byttet fra Dalvik til ART, føler nesten problemet oppsto oftere. Så blir nok en Z2 hvis det ikke kommer en fix på kamereaet rimelig fort.

Lenke til kommentar

Det kan hende at jeg er litt pirkete, men føler dere at LG Nexus 5 sin power knapp er litt løs? Kjøpte min i går og føler at den er litt løs, lurer på om det er vanlig :hmm:

Ja, power knappen er løs.

Dette er trolig et resultat av at hovedkortet på N5 blir brukt som "vekt" og holde knappene utover, åpner du telefonen og tar ut hovedkortet og skal sette det inn igjen må du jobbe med både hovedkortet og samtidig få korrekt plassering på volum og power. Det virker som power-knappen spretter litt opp pga hovedkortet dessverre.

Nexusen er forsåvidt den beste mobilen jeg har hatt med tanke på prisen. Men jeg er så drittlei av kamerabugen, byttet fra Dalvik til ART, føler nesten problemet oppsto oftere. Så blir nok en Z2 hvis det ikke kommer en fix på kamereaet rimelig fort.

ART er forsatt en developer feature, har selv gått tilbake til Dalvik en så lenge da Ingress ikke ville jobbe helt sammen med ART.

 

Noen tips / sider jeg bør sjekke ut som ny nexus 5 eier? Tidligere telefon er iphone 4 så jeg er ikke helt oppdatert på den androide verden.

Sider?

 

xda-developers og Android Police.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...