Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går jo helt utrolig nok ikke(?) å samle apps i foldere på nexus 5 (altså inne på applikasjonslista), noen som har en grei app som ordner det?

 

AtW

Du kan alltids benytte deg av en tredjeparts launcher, f.ek.s Nova. Den vet jeg at kan legge apper i mapper.

Lenke til kommentar

 

Går jo helt utrolig nok ikke(?) å samle apps i foldere på nexus 5 (altså inne på applikasjonslista), noen som har en grei app som ordner det?

 

AtW

Du kan alltids benytte deg av en tredjeparts launcher, f.ek.s Nova. Den vet jeg at kan legge apper i mapper.

 

 

Litt kjapp research indikerer at jeg da mister endel annen funksjonalitet, bedre om det finnes ett alternativ som kun lager folder i app-lista

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Går jo helt utrolig nok ikke(?) å samle apps i foldere på nexus 5 (altså inne på applikasjonslista), noen som har en grei app som ordner det?

 

AtW

Du kan alltids benytte deg av en tredjeparts launcher, f.ek.s Nova. Den vet jeg at kan legge apper i mapper.

 

 

Litt kjapp research indikerer at jeg da mister endel annen funksjonalitet, bedre om det finnes ett alternativ som kun lager folder i app-lista

 

AtW

 

 

 

 

Er ikke noe funksjonalitet man mister, som jeg kjenner til iallefall, men om du ønsker å unngå tredjeparts launchere er det godt nok for meg. Om du har root access kan du installere Xposed og Gravity box/andre mods. Regner med at disse kan ha den funksjonaliteten, men det er ikke noe jeg kan love.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Irriterer meg at de ikke gjorde sidene på den hvite utgaven av N5 hvit, se så koselig det er med rød ramme rundt skjermen, igjen en ting som får telefonen til å skille seg ut når man ser den ovenifra og ikke bare en sort telefon i rekken som ingen ser forskjell på.

Du har jo den plagsomme røde høytalleren :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Finnes det muligheter for å velge hvilket av panelene på hjemmeskjermen som skal være default?

Nå kan du jo endre rekkefølgen på panelene og sånn sett plassere ønsket panel lengst mot venstre. Dog, det blir jo ikke helt det samme som du etterspør...
Lenke til kommentar

 

Finnes det muligheter for å velge hvilket av panelene på hjemmeskjermen som skal være default?

Nå kan du jo endre rekkefølgen på panelene og sånn sett plassere ønsket panel lengst mot venstre. Dog, det blir jo ikke helt det samme som du etterspør...

 

Ja, ser den, men liker å ha det viktigste i midten. Så kan jeg swipe til høyre eller venstre for å nå de øvrige.

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det muligheter for å velge hvilket av panelene på hjemmeskjermen som skal være default?

 

Nå kan du jo endre rekkefølgen på panelene og sånn sett plassere ønsket panel lengst mot venstre. Dog, det blir jo ikke helt det samme som du etterspør...

Ja, ser den, men liker å ha det viktigste i midten. Så kan jeg swipe til høyre eller venstre for å nå de øvrige.
På LG G2 kan man velge blant flere slike paneler, men det er ikke vanlig. Dog kan man vel på enkelte mobiler velge om man vil ha tilbake-tasten på venstre eller høyre side av panelet, men med hjem-tasten standard i midten. De fleste vil nok foretrekke hjem i midten. Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Hvor får man kjøpt en trådløs lader? Noen som har en root?

Spørs hvilken du er på jakt etter. Du får kjøpt trådløs lader hos dx.com, komplett.no, netonnet.no, osv.

 

Om du tenker på toolkit til root kan du alltids benytte deg av denne eller Wugs. Kan være like greit å gjøre det manuelt med å bruke adb, tror at b-real postet en tutorial for dette noen sider lengre bak...?

Lenke til kommentar

 

Hvor får man kjøpt en trådløs lader? Noen som har en root?

Spørs hvilken du er på jakt etter. Du får kjøpt trådløs lader hos dx.com, komplett.no, netonnet.no, osv.

 

Om du tenker på toolkit til root kan du alltids benytte deg av denne eller Wugs. Kan være like greit å gjøre det manuelt med å bruke adb, tror at b-real postet en tutorial for dette noen sider lengre bak...?

 

 

La oss si man er på jakt etter en som tar flere telefoner og kan kjøpes i norge? Har søkt litt rundt, og har stort sett endt opp med ett par varianter for diverse telefoner (etter par samsunger og noen nokiar) og en sak fra deltaco/oem. Utvalget virker veldig snevert.

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg tenker muligens å skaffe meg en nexus 5 som mobil nr. 2 (har en iphone 5 i bruk nå). vil dette være en overkommelig overgang, eller kommer jeg bare til å rive av meg håret i frustrasjon? hvordan er opplevelsen av android os på denne kontra f.eks. samsung, sony o.l.? er batteritiden kurrant?

 

målet er i grunn å ha en mobil på tvillingsim som støtter vanlige smartmobilfunksjoner (facebook, spotify, skype etc.) har også lyst til å prøve noe nytt.

 

ps: har vært iphone - bruker i mange år. sist jeg var i android-leiren var med min gode gamle htc hero.

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

Noen som får TV2 Sumo-appen til å fungere? Jeg har stock Nexus 5, men bruker ART i stedet for Dalvik. Kan det være det som er problemet, eller får noen av dere med ART appen til å fungere? :)

 

Appen kræsjer allerede før jeg kommer inn i den.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...