Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

 

Da var mitt Nexus i hånda, og jeg er strålende fornøyd.

Ett lite spm: hvordan får jeg opp batteriprosenten øverst på skjermen? Ettersom jeg er på hytta og det er tidvis dårlig dekning så hadde jeg ikke lyst til å lese gjennom tråden for å finne svaret.

Går ikke med stock Android. En av ulempene. Du må laste en app.

 

adb shell content insert --uri content://settings/system --bind name:s:status_bar_show_battery_percent --bind value:i:1
Der har du en enkel kommando for å enable batteriprosent.

Enda en grunn for å installerer Andoid SDK. Bare tull med å benytte rootkits.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Da var mitt Nexus i hånda, og jeg er strålende fornøyd.

Ett lite spm: hvordan får jeg opp batteriprosenten øverst på skjermen? Ettersom jeg er på hytta og det er tidvis dårlig dekning så hadde jeg ikke lyst til å lese gjennom tråden for å finne svaret.

Går ikke med stock Android. En av ulempene. Du må laste en app.

 

adb shell content insert --uri content://settings/system --bind name:s:status_bar_show_battery_percent --bind value:i:1
Der har du en enkel kommando for å enable batteriprosent.

Enda en grunn for å installerer Andoid SDK. Bare tull med å benytte rootkits.

 

Akkurat det samme appen jeg henviste til tidligere gjør, bare at du slipper å bruke Android SDK. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Fikk min Nexus 5 i går, og er meget positivt overrasket. Har hatt tre HTC på rad nå, og ingen av dem har overled mer enn et par dager før de ble rootet og fikk custom ROM installert. Nexusen er så pass fri for bloat, og jeg liker virkelig KitKat sin integrasjon med Google Now, så jeg tror denne skal holdes stock en stund. Alltid gøy med ny telefon. :)

Lenke til kommentar

Vurderer Nexus 5 selv, er det mange bugs på telefonen nå, eller er det meste fikset?

 

Etter oppdatering til KitKat 4.4.2 og Play Services 4.1 er jeg strålende fornøyd. Ingen tregheter, feilmeldinger, krasj eller kamerakrøll. Batteritiden har bare blitt bedre for meg! Rent og pent grensesnitt. Har engelsk systemspråk for å kunne bruke alle funksjonene til Google Now. Fungerer meget bra å stille enkle spørsmål, sette alarmer, nedteller, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Få bugs. Ingen graverende som jeg har merket, annet enn det der jævla kameragreiene som Snapchat forårsaker. Usikker på om det er appen eller selve OSet da.

Det er vel mer appen tenker jeg?

Kan være en kræsj mellom app og OS også, er ikke helt sikker. Har selv ikke merket noe med min HTC One, men det er fult mulig det er noe som bare er hos Nexus eller stock android (?)

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke noe nytt om 32 GB-versjon her til lands?

 

AtW

 

Jeg ville spurt på LG Norge sin FB-side. Der jeg fikk svaret (på høst '13 en gang) at de kun ville ta inn 16GB.

 

Aner ikke hvorfor de er tilbakeholden, tror de fleste som er interessert i N5 ville betalt noe mer for 32GB vs 16.

Lenke til kommentar

Last ned og plasser under androidsdk/sdk/platform-tools/

Åpne terminal og:

adb reboot bootloader
fastboot devices
fastboot oem unlock
adb reboot bootloader
fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-6.0.4.5-hammerhead.img
fastboot boot recovery-clockwork-touch-6.0.4.5-hammerhead.img

Så flytter du over filene du ønsker.
Hvis det er bare root så blir det:

adb push UPDATE-SuperSU-v1.91.zip /sdcard/0/

Benytt ClockworkMod recovery for å installere filen som da skal ligge under /sdcard/0/
Ønsker du enda mer frihet og kos så forsetter du med å flytte over resten:

adb push cm-11-20140103-SNAPSHOT-M2-hammerhead.zip
adb push gapps-kk-20140105-signed.zip

Gjør en Factory-reset før du installerer:

Benytt ClockworkMod recovery for å installere filene som da skal ligge under /sdcard/0/
Tar deg toppen 10 min og gud så kos det er.

Samtidig så har du lært deg hva bootloader er, fastboot og hvordan du kan tilbakestille telefonen uten noe pes :love:


Edit: Tilbake til Stock Android: https://developers.google.com/android/nexus/images#hammerhead
Last ned til androidsdk/sdk/platfom-tools/

Fyr opp en terminal:
og pakk ut:

tar -xvzf hammerhead-kot49h-factory-02006b99.tgz
cd hammerhead-kot49h/
./flash-all.sh

Vips så er du tilbake til 100% stock Android.

 

 

 

 

Gi meg forsatt en gang grunn for å benytte rootkits? PLEASE.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

 

Ja, de fleste klarer rundt 1,5 dager på én lading med 442. :)

 

Kun 1,5 dag? Det var jo ikke all verdens. Min S4 klarer nesten 3 døgn hvis jeg såvidt rører den. Om jeg skal surfe litt på den, ta en eller to samtale, spille litt, så varer den ikke i ett døgn engang.

 

Eh.. 1,5 var ikke all verdens, men under ett døgn er? Hva er poenget ditt?

Skal man ikke bruke telefonen varer den sikkert i 7-8 dager. Det tappes tre-fire prosent iløpet av en natt her uten bruk, og det er ca 7 timer, så kan man regne seg fra fullladet til tomt.

 

Men de aller fleste, MED NORMAL BRUK (som vil si ringing, sms, internett), klarer 1,5 dager og da gjerne 3 timer med skjermtid iløpet av den tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Er heller ikke overasket over at enkelte klarer flere dager. I helga så klarte jeg kanskje 60 timer og endte opp med å ha 80% batteri. Da var wifi, mobildata, sync osv skrudd av, men det var litt morsomt å se hvor lite strøm mobilen bruker. Hadde nok bare 15 min skjerm.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, de fleste klarer rundt 1,5 dager på én lading med 442. :)

 

Kun 1,5 dag? Det var jo ikke all verdens. Min S4 klarer nesten 3 døgn hvis jeg såvidt rører den. Om jeg skal surfe litt på den, ta en eller to samtale, spille litt, så varer den ikke i ett døgn engang.

 

Eh.. 1,5 var ikke all verdens, men under ett døgn er? Hva er poenget ditt?

Skal man ikke bruke telefonen varer den sikkert i 7-8 dager. Det tappes tre-fire prosent iløpet av en natt her uten bruk, og det er ca 7 timer, så kan man regne seg fra fullladet til tomt.

 

Men de aller fleste, MED NORMAL BRUK (som vil si ringing, sms, internett), klarer 1,5 dager og da gjerne 3 timer med skjermtid iløpet av den tiden.

 

 

Jeg trodde du mente 1,5 dag uten aktiv bruk.

Lenke til kommentar

 

Vurderer Nexus 5 selv, er det mange bugs på telefonen nå, eller er det meste fikset?

 

En alvorlig bug som er på alle N5 jeg har testet (4 stk) er lyden ved video/lydopptak når bakgrunnslyden er lav/stille. Da blir det forferdelig lyd på opptaket. Gjelder IKKE når det er "normal" bakgrunnslyd.

 

Så rart...

Det er vel mulig å fikse ved en oppdatering tenker jeg, men virker litt amatørmessig egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...