Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi hvis noe går galt så vet du sannsynligvis ikke hvordan du fikser det.

Det er en god grunn. Jeg bruker det fordi det er enkelt. Men så har ikke jeg noe problem med å fikse ting OM det ikke fungerer.

Største feilen folk gjør er å ikke lese seg opp FØR dei starter :p

Du bør iallefall ha grunnleggende kunnskap før du gjør noe som potensielt kan ødelegge telefonen/nettbrettet.

Lenke til kommentar

Nexus 5 frister. Har et par spørsmål:

 

1. Hvordan er batteriet på Nexus 5 sammenlignet med iPhone 5, brukt under samme forhold, og med noenlunde samme bruksmåte?

 

2. Gode forslag til å synke musikk og spillelister med Mac/iTunes? Noe som faktisk fungerer?

 

Syns batteriet er på det jevne, verken bedre eller dårligere enn andre mobiler jeg har hatt. Ved moderat bruk varer det hele dagen (pluss litt til). Ved mye bruk kan batteriet tømmes på noen timer. Men det gjelder vel de fleste mobiler...

 

Prøv DoubleTwist, den skal synke med iTunes.

Lenke til kommentar

Ga min 5S til kona og gått over til nexus 5. Batteritiden er samme som 5S for mitt bruk. Litt ringing, surfing, whatsapp og viber. Syncer gmail og kalender, men ikke noe Google now eller posisjon.

Har også snapdragon batteri App. Varer i 26-27 timer.

Har 50-60% etter endt arbeidsdag.

 

Liker skjermen og størrelsen. Leker en del med widgets og homescreens.

Går kanskje over til iPhone hvis de kommer med en stor skjerm, inntil da er nexus ganske kul.

Lenke til kommentar

Ga min 5S til kona og gått over til nexus 5. Batteritiden er samme som 5S for mitt bruk. Litt ringing, surfing, whatsapp og viber. Syncer gmail og kalender, men ikke noe Google now eller posisjon.

Har også snapdragon batteri App. Varer i 26-27 timer.

Har 50-60% etter endt arbeidsdag.

Liker skjermen og størrelsen. Leker en del med widgets og homescreens.

Går kanskje over til iPhone hvis de kommer med en stor skjerm, inntil da er nexus ganske kul.

Høres bra ut. Som jeg skrev tidligere i tråden, kunne jeg tenkt meg en Nexus 5, og det er kun batteriet det står på. Nå ser det ut som det med min bruk vil kunne fungere greit.

 

Jeg er fornøyd med iPhone 5, men skjermen er litt i minste laget. Derfor vil, som for ditt vedkommende, en Nexus 5 fungere greit inntil Apple kommer med en iPhone med større skjerm. Og det gjør de neste gang.

Lenke til kommentar

Flere rykter om at apple tester ut 4,7 og 5,5" skjermer. Det blir bra.

Kan egentlig aldri tenke meg annet enn Android med stock ROM. Nexus er perfekt i så tilfelle. Oppdateringene kommer straks Google lanserer ny versjon.

 

Noe jeg øyeblikkelig savnet ved overgang til nexus:

Kameraet var ikke like bra som iphone 5S

 

Og har man vært lenge i iOS verdenen, savner man det. Men bit tennene sammen. etter 2 uker, så er de verste spasmene borte :)

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Som jeg skrev tidligere i tråden, kunne jeg tenkt meg en Nexus 5, og det er kun batteriet det står på. Nå ser det ut som det med min bruk vil kunne fungere greit.

 

Jeg er fornøyd med iPhone 5, men skjermen er litt i minste laget. Derfor vil, som for ditt vedkommende, en Nexus 5 fungere greit inntil Apple kommer med en iPhone med større skjerm. Og det gjør de neste gang.

Er det ikke like greit å holde seg til iPhone et halvår til, til neste iPhone blir sluppet? Må vel være litt hassle å hoppe inn og ut av "økosystem"? Tar sikkert et par mnd bare å venne seg til Android.. eller? Endret av Barabbas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google play services 4.1 update på vei.

Lover bedre batteritid

http://www.androidcentral.com/google-play-services-41-pushing-out-now

 

Google Play Services har automagisk blitt oppdatert hos meg. Litt for tidlig å si kanskje, men opplever bedre battertitid (forlenget standby). Som lovet:

 

First off — and most important to many — is the promise of better battery life if you have location services enabled. Many users see pretty rough battery life while using location services, even if you don't. This is a known issue that Google is always fighting with — we want out phones to do a lot , and that takes juice. Finding the balance point is tough.

 

Fra å miste rundt 10% ila. natta, mister jeg nå kun 3-4% batteri. Det er jeg meget fornøyd med :)

Lenke til kommentar

Da var denne bestillt hos Elkjøp og skal hentes i morgen i Svolvær. Har dessverre kveldsvakt, men hadde håpet at jeg kunne hentet den i ettermiddag.

 

Hadde bestillt en Sony Zperia Z1 Compact, men denne er nå avbestillt. Gleder meg egentlig til å få Android slik Google vil at det skal være :)

Endret av Vigleikh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...