Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli ganske lei av hs selv. Det er rett og slett for mye aggro, for mange kjipe komboer og for mye frustrasjon. I hvert fall for meg som liker control mer enn noe annet. Når jeg kom hjem tidligere så spilte jeg 8 kamper for å fullføre en daily quest, og jeg møtte 2 facehuntere, 1 secret paladin, 1 murloc paladin, 1 mech mage, 1 mech shaman, 1 totem shaman og 1 zoo. Alle enten aggro eller kjappe/billige decks som omtrent konstant har mange minions på brettet fra runde 1. I kampen mot zoo så hadde motstanderen en 7-9 void terror og en 4-4 fra nerubian egg...på runde 4. Da er du i en situasjon hvor du enten har trukket svaret, eller så har du det ikke. Har du ikke det så har du tapt kampen, og det føles veldig som dårlig spilldesign når du taper en kamp på runde 4. Du hadde ikke nok flaks rett og slett.

 

Kanskje er jeg uheldig for tiden, men TGT har virkelig ikke endret på noe for min del. Og mens jeg skriver dette så har jeg spilt 2 kjappe kamper til og queuet nettopp en til. Motstanderne var enda en mech shaman, zoo og facehunter. Det ble 11 kamper på rad det mot denne dritten. Og jeg sier ikke at jeg tapte alle, men fy søren så kjipt det er å spille mot dette hver eneste kamp.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noe fan av dette spillet. Men jeg har kommet meg til rank 20 og nå føler jeg det er umulig å vinne noen kamper.

Alle jeg møter på har kort som jeg aldri har sett snurten av. Har ikke kjøpt noen kortstokker men laget min egen av de jeg har.

Spiller for det meste mage.

Føler at jeg ikke kommer meg videre hvis ikke jeg begynner å kjøpe flere kortstokker -_-

Ja jeg er en newbie og holder forsatt på å lære spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noe fan av dette spillet. Men jeg har kommet meg til rank 20 og nå føler jeg det er umulig å vinne noen kamper.

Alle jeg møter på har kort som jeg aldri har sett snurten av. Har ikke kjøpt noen kortstokker men laget min egen av de jeg har.

Spiller for det meste mage.

Føler at jeg ikke kommer meg videre hvis ikke jeg begynner å kjøpe flere kortstokker -_-

Ja jeg er en newbie og holder forsatt på å lære spillet.

Det er ofte litt vanskeligere på ranked i etterkant av månedsskifte fordi ranken akkurat har blitt resatt og det er mye folk med gode kort rundt rank 19. Etterhvert vil det stabilisere seg mer da de kommer seg litt oppover igjen, slik at de som har begrenset med nye kort vil finne folk på ca samme nivå som seg selv.

 

Når det er sagt så vil det naturligvis være vanskeligere for deg å vinne mot folk som har spillt en stund, både fordi de kan ha bedre kort og spiller bedre enn deg. Hvis du liker å spille mage anbefaler jeg deg å søke opp billige og populære decks, og ta inspirasjon av dem. Da kan du fort vinne litt ekstra :)

 

Her er et eksempel på et billig mage deck som kan gjøre det greit: http://www.icy-veins.com/hearthstone/cheap-mage-gvg-deck

 

De kortene du mangler bytter du bare ut med tilsvarende kort, og du har kanskje littegrann dust du kan bruke til å crafte etpar av dem også :)

Lenke til kommentar

Et tips som har hjulpet meg en del er å titte på diverse instruksjonsvideoer på youtube. Mye taktikkerier man ikke tenker på før man får det presentert!

Men det er jo nå en gang slik at de med flest kort har en svært stor fordel. For å bøte på det har man to alternativer. Enten kan man kjøpe kortstokker for ekte penger - eller smøre seg med tålmodighet. Jeg har valgt det siste. Dersom du gjør daily quests kommer an du i snitt få kjøpt kort annenhver dag.

I tillegg får man gull for andre ting, som å levle alle classer til 10, vinne 100 kamper osv. Lister over dette finnes på nett.

 

Det kan også være slik at man tidlig i sesongen vil møte tøffere motstand fordi alle starter mer eller mindre på nytt hver måned - også de med mange kort og mye erfaring.

Lenke til kommentar

 

Håper alle som spiller facehunter dør en lang og pinefull død. Fy faen for noen skrotinger.

Er jo du som har en elendig deck om du ikke tar dem da.. :)

 

Sa jeg at jeg ikke tar dem? Vil si jeg vinner litt mer mot face enn jeg taper, men det er jo så dørgende kjedelig å spille mot igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen.

 

Tapte mot en Pirat Rogue her om dagen. Synes det var gøyere enn å vinne mot Face.

Lenke til kommentar

For de som vet hvem Sips er på Youtube, så har jeg følgt han da han begynte på en f2p konto. Og han får det "fint" til og han var vel rank 17 på den siste videoen. Noen av de som såg på stream hans sa at det er vanskelig å ranke opp med en helt f2p konto, noe Sips mente ikke helt stemte det tar bare litt lengre tid.

Så jeg ser jo at det er mulig bare at jeg suger og jeg må øve mer og kanskje lese litt på nettet angående kort komboer =)

 

Har egentlig funnet ut at jeg liker å se på andre spill enn å spille selv :p

 

Edit:
Haha jeg fikk hvertfall gjort ferdig med daily greie med å vinne 3 kamper.

Jeg kan ikke tro at når jeg hadde 5 i helse, så fikk jeg en druid ned ifra 25 ned til 0.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Trump går legend uten å bruke en krone. Så mulig er det definitivt.

 

Spørs om det er mulig i dagens meta. Var en annen meta når trump gjorde det. Var vel før goblins vs mechs on jeg husker rett. Men det er vel mulig, men at man spiller med et betydelig handicap er det vel ingen tvil om. 

Lenke til kommentar

For de som vet hvem Sips er på Youtube, så har jeg følgt han da han begynte på en f2p konto. Og han får det "fint" til og han var vel rank 17 på den siste videoen. Noen av de som såg på stream hans sa at det er vanskelig å ranke opp med en helt f2p konto, noe Sips mente ikke helt stemte det tar bare litt lengre tid.

Så jeg ser jo at det er mulig bare at jeg suger og jeg må øve mer og kanskje lese litt på nettet angående kort komboer =)

 

Er du en ny spiller så er det ikke så lurt å lage egne decks, med mindre du synes det er det morsomme med spillet. Men å se på andre spille, det er det mye læring i så fortsett med det. Spesielt om du ser på noen som både er god og som også forklarer litt hvorfor han/hun gjør ditt og datt. Alle kan gjøre fornuftige bytter, men når du skal begynne å spille rundt det motstanderen potensielt kan ha neste runde, det er da det begynner å bli vanskelig. Sånn sett så sier det seg selv at du må ha spilt litt for å gjøre det på en bra måte, da du må vite hva som er i motstanderen sin deck. I hvert fall sånn ca.

 

Så det at du er ny er nok hovedgrunnen til at du sliter. Men det kan selvfølgelig også være andre grunner, som feks at decken du spiller er for dårlig eller at du rett og slett har uflaks. I HS er mye basert på flaks og tilfeldigheter, og det er altså ikke slik at dette jevner seg ut for alle. Ingen har bare uflaks eller bare flaks, men noen har mer uflaks enn andre. Dårlige matchups og dårlige åpningshender er to potensielle årsaker til tap, og selv om du vet hva som er en god åpningshånd så er det langt fra sikkert du får den.

 

Og når det gjelder f2p så synes jeg at det å si "Trump klarte det" ikke beviser så mye, i hvert fall ikke når man sammenligner hans situasjon med situasjonen til en ny spiller. Han er en såkalt profesjonell HS spiller, han vet hva han vil ha i en f2p deck, han vet hvordan alle kortene fungerer, han vet hva han møter, og ikke minst, han har helt andre muligheter enn nye spillere til å skaffe seg gode kort i starten. Og det er pga arena, fordi det er rimelig stor sjanse for at han får minst 7-8 wins i hver arena han starter. Da har du mer å jobbe med. For nye spillere så ville jeg ha anbefalt "hjernedø" aggro (dessverre), fordi omtrent alle kortene du trekker gjør det som trengs for å vinne, eller gi deg en god sjanse til å vinne. Du trenger ikke ha mye kunnskap om andre sine decker heller for å gjøre det bra. Stort sett trenger du bare vite hvordan du skal gjøre mest mulig skade på motstanderen hver eneste runde, noe som kommer med litt trening. Og så er aggro som regel ganske billig å lage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...