Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Mech mage knuser ladder for øyeblikket, jeg cruiset fra 20 til 14 med kun et par tap i dag. Face hunters, patron og secret paladin har ikke sjans.

 

Spørs hvor mye uflaks man har. Fikk en mage quest i dag og tenkte å prøve mech mage siden det er lenge siden sist. Queuet rett inn i control warrior, og de første 6 kortene han spilte var winaxe, shield block + shield slam, execute, acolyte og death's breath (ikke i den rekkefølgen). Med death's breath tok han ut en shredder, som spawnet doomsayer. På det tidspunktet hadde jeg vel egentlig fått nok ;)

 

Men har testet en beast hunter som jeg så reckful spille her en dag, hvor det til og med var skvist inn en scavenging hyena og tundra rhino. Har spilt nesten 40 kamper med den over en lengre periode og har en seiersprosent på over 60, så den funker bra. Dragon priest funker også bra, om du er god på mulligan.. Har også en seiersprosent på over 60 med en slik deck, så det er et tips for de som vil klatre men som ikke gidder å spille aggro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en soft spot for shaman, noen som vet om noen ok totem-deck etter expansionen?

 

AtW

Dette decket fungerer bra for tiden: http://www.hearthpwn.com/decks/325600-9-6asia-legend-banana-shaman

 

Dette er mer et token-deck enn et totem-deck, siden Totem Golem ikke er med og Thunder Bluff Valiant er erstattet med Mukla's Champion. Tuskarr Totemic er med, så jeg håper det tilfredstiller totem-deck kravet ditt? Er det beste Shaman decket mot aggressive deck. Er artig når du når mid-game med board control og decket ditt skifter med en gang gir.

Lenke til kommentar

Tgt kortene suger? Er en del som er rimelig bra, omtrent som de andre expansionene.

Jo det er noen som nye deck er bygget rundt, som den secret saken til Paladin, men det er så godt som ingen auto-include kort slik Naxx og GvG hadde. Da foretrekker jeg å prøve å skaffe kort jeg mangler slik som force of nature, molten/mountain giant, ysera/rag/tirion osv :)

Lenke til kommentar

 

Burde jeg bruke gold på kortpakker eller arena?

Viss du kun trenger nye kortpakker er det kun 1/3 sjanse for å få det i arena. Men viss du ofte får 7+ wins så går det greit uansett. Jeg selv har noen tusen gull nå, men kjøper ikke kortpakker i håp om at de skal fikse arena :)

 

 

Burde kanskje legge til at jeg er relativ ny. Holder på å levle alle heroes til lvl 10 nå for å få gull bonusen. Så med det som bakgrunnsinfo så burde jeg kanskje kjøpe kortpakker eller?

Lenke til kommentar

 

 

Burde jeg bruke gold på kortpakker eller arena?

Viss du kun trenger nye kortpakker er det kun 1/3 sjanse for å få det i arena. Men viss du ofte får 7+ wins så går det greit uansett. Jeg selv har noen tusen gull nå, men kjøper ikke kortpakker i håp om at de skal fikse arena :)

 

 

Burde kanskje legge til at jeg er relativ ny. Holder på å levle alle heroes til lvl 10 nå for å få gull bonusen. Så med det som bakgrunnsinfo så burde jeg kanskje kjøpe kortpakker eller?

 

Jeg anbefaler definitivt å sjekke ut Trump sin Free2play serie som han startet opp denne måneden:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLvEIxIeBRKSi3AogDBQKpWLG5L4yKRuc5

 

Den første videoen spesielt viser han mange lure triks til folk som starter opp, hvordan få litt ekstra gull i starten og litt om hvilke kort som er lure å skaffe i starten.

Lenke til kommentar

 

 

Burde jeg bruke gold på kortpakker eller arena?

 

Viss du kun trenger nye kortpakker er det kun 1/3 sjanse for å få det i arena. Men viss du ofte får 7+ wins så går det greit uansett. Jeg selv har noen tusen gull nå, men kjøper ikke kortpakker i håp om at de skal fikse arena :)

 

Burde kanskje legge til at jeg er relativ ny. Holder på å levle alle heroes til lvl 10 nå for å få gull bonusen. Så med det som bakgrunnsinfo så burde jeg kanskje kjøpe kortpakker eller?

Ah:) Da kan kanskje det være best med tanke på å komme seg noe sted i ranked. Men jeg vil uansett anbefale å prøve noen arena runs for å se om du liker det. Selv synes jeg arena er mye morsommere enn ranked, så jeg har alltid brukt gullet mitt på arena. Kortsamlingen din vil vokse seg stor selv om du barre spiller arena også. Du får dessuten en del dust også så du kan crafte kort for å gjøre det bedre på ranked. Jeg begynte selv en god stund etter release, så jeg likte bedre arena fordi "alle" hadde bedre kort enn meg, i arena hadde dette ingenting å si.

 

Nå sitter jeg med over 22 k dust og 3 k gull, så jeg kan crafte meg så å si det jeg trenger viss jeg bestemmer meg for å gå for ranked.

 

Jeg kommer som oftest på rank 12 til 7 men gjør nesten barre quests i ranked, så det er mulig og gjøre det relativt greit uten å ha kjøpt en eneste kortpakke. Rekorden min er rank 3, så jeg har aldri vært på legendary.

 

Viss du bestemmer deg for å gå for arena vil jeg anbefale mage eller paladin da jeg synes det er disse heroene det er lettest og gjøre kortvalg med som nybegynner.

 

Så anbefalingen min er egentlig at viss du liker ranked best hadde jeg kjøpt kortpakker, synes du arena er kjekkere modus gå all inn der.

Lenke til kommentar

Fatter ikkje at folk får fleire wins i arena no. Er komplett umulig å komme seg over noke som ligner 5 wins. Alltid utslått av noke fullstendig wombocomboaktig.

 

Og draftane eg får er heller ikkje allverden.

 

/sadpandaface.....

Er jo litt random også da, kjenner fort på draftet om du kommer til å komme langt eller ikke.

 

For min egen del er de 5 siste:

5-3

6-3

9-3

12-2

2-3

Så det er stor spredning. Noen ganger får man helt sykt dårlige kort (som 2-3 runden). Runden etter fikk jeg laget meg et dritbra Zoo deck med Jaraxxus og Sea giant som bonus. 

 

Hvilke klasser spiller du? Synes det er noen klasser som er vesentlig dårligere enn de andre, for min del er det Warrior og Hunter som alltid går ræva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...