Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt var at problemet her virka som om han prøvde å bhg en enemy minion også brukte motstanderen faceless på samme minion, så var derfor jeg lurte. Men det kommer jo ikke frem i det opprinnelige innlegget hvem sin minion det var.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Jeg har kommet meg opp på rank 15 for første gang! Ganske kry, altå! ^^.

 

Jeg har spilt i kun et par måneder. Hvor lenge, og på hvilket nivå spiller dere folk her?

 

Rank 4 atm... 

Rank 15 for første gang er alltid gøy:) Husker første gang jeg kom under 15, det er faktisk ganske vanskelig for en som bare har spilt et par mnd og ikke har all verdens kort!

Lenke til kommentar

Viktigheten av å ha Legendaries i et deck er egentlig litt oppskrytt. Det viktigste er å ha et deck med kort som gir hverandre synergier. Fullt mulig å nå legendary rank uten et eneste oransje kort. Det har blitt bevist mange ganger.

 

Også viktig å huske på at det er mye flaks i dette spillet. Topp-spillerne vinner kanskje 60-65% av kampene de spiller. Klarer du å holde 55% burde du være svært fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at er du god nok til å nå rank 5 eller 4 så er du god nok til å nå legendary. Derfra handler det kun om tid. Og så er det jo dette med flaks og hvilken deck du spiller da. Kikket litt på en nordmann på twitch som i hvert fall før helgen var legendary rank nr. 5 eller 6 i NA. Da forventer du skyhøyt nivå, men den korte tiden jeg kikket på han så gjorde han grove feil, faktisk av den størrelsen at han ikke skjønte hvorfor han tabbet seg ut fordi han glemte hva kortet han spilte faktisk gjorde! Han trodde altså at inner rage gjorde 1 dmg, og glemte at det også buffer.

 

Men han spilte patron warrior, fikk disse store komboene gang på gang, kamp etter kamp. Jeg tror han var en av de første, om ikke den første som nådde legendary denne sesongen. Så med en god deck og en god porsjon flaks så når du langt. Det kan også være lurt å ranke mot slutten av sesongen. Nivået under legendary er vanligvis lavere da.

Lenke til kommentar

Hva må til for å komme seg til legendary, egentlig? Er det rett og slett tilstrekkelig med oransje kort, samt rutine?

Har etter hvert nådd legendary rank flere ganger, og min erfaring er at hvor mye arcane dust et deck er verdt har fint lite å si på hvor kompetetivt det er. En kan vel heller formulere det slik at den oransje delen av kortstokken vokser i takt med rutinen(evt timer/penger investert i spillet) :p Det første decket jeg nådde legendary med var for eksempel et Zoo deck helt uten oransje kort og med 3 epic kort (Echoing Ooze og 2x Sea Giant). Dette var etter at jeg hadde feilet å nå legendary med decks som gjerne inneholdt 4-5 oransje kort.

 

Etter hvert som jeg har fått mer rutine, har jeg merket at jeg har blitt mye bedre på å forutse hvilke type decks jeg kommer til å møte over et gitt antall spill (gjerne 30-40). Hvis jeg for eksempel møter eksepsjonelt mange Grim Patron Warriors en dag, vet jeg at det er sannsynlig at flere og flere vil skifte til Control Warrior og Handlock neste dag, to deck som er veldig effektive mot Grim Patron Warriors. I dette scenarioet vil jeg derfor gjerne satse på Midrange Druid, som presterer sterkt mot begge disse deckene. Det er gjerne dette, i tillegg til MASSE tid og en hel del flaks, som skiller de som når legend og de som ofte ender rundt rank 5. Ren "skill" har etter min mening fint lite å si her, da en som holder seg stabilt på rank 5 gjerne spiller på samme nivå som en på rank 1. 

 

På de øvrige rankene, som for eksempel rank 10 - 6, handler det nok mer om erfaring og å luke ut feil. Dette kommer gjerne av seg selv for de aller fleste, etter noen sesonger mengdetrening.

Endret av Bob Sacamano
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...