Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

 

og når reklamen som regel ligger ut i kanten av siden, så har eit fleirtal av menneskene her mistet evnen til å fokusere på det som ligger sentrert i midten av skjermen?

Når uønsket reklame ikke engang er på skjermen så kan ærlige mennesker slappe av uten å få dritten slengt i tryne i sitt eget hjem :)

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

og når reklamen som regel ligger ut i kanten av siden, så har eit fleirtal av menneskene her mistet evnen til å fokusere på det som ligger sentrert i midten av skjermen?

Hva prøver du å komme frem til? Jeg snakket om reklame på TV, da er hele skjermen dekket med reklame. Jeg velger å rett og slett ikke se på TV pga. det og hvor lengre de varer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva prøver du å komme frem til? Jeg snakket om reklame på TV, da er hele skjermen dekket med reklame. Jeg velger å rett og slett ikke se på TV pga. det og hvor lengre de varer.

 

Ja, og eg gikk tilbake til snakk om PC reklame, som var tema :p

 

 

Hvis man går til det steget at man må ta ibruk reklame for å få penger er det kanskje like greit.

 

Så du meiner at dei aller fleste nettsider utenom dei som er ein nettbutikk for ein annen butikk, og regjeringsnettsider burde tas ned?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var det ikke slik at man kunne betale Adblock for at annonsene ikke skulle blokkeres? - Mente jeg leste noe om dette for en liten stund tilbake ...

 

Berre eit sitat som ringer mellom øra nå "This isn't stupid, this is a new level of stupid"

 

Edit: Sikter altså ikkje til deg, men nærme konseptet bak det med adblock

Endret av Reconzile
Lenke til kommentar

Så du meiner at dei aller fleste nettsider utenom dei som er ein nettbutikk for ein annen butikk, og regjeringsnettsider burde tas ned?

Nei.

Jeg mener at jeg, som min egen mediesjef, ikke kommer til å gjøre noe kompromiss for å se reklame.

 

Å hoste en nettside krever ingen reklame, akkurat som jeg har sett mengder av populære og flotte sider som aldri ville gå til det steget å forsøple siden sin med dritt og mishandle de som besøker nettsiden.

 

Er metal-archives en nettbutikk for en annen butikk? Nei. Så er jo heller argumentet ditt ugyldig. Skjerpings!

 

Teknologien er kommet så langt at å kjøre adblock usynlig for webserveren er ikke noe problem. Resultatet er at man sender et signal til serveren om at adblock er skrudd av, mottar innhold, deretter vil adblock fjerne reklame før det vises på skjermen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nei.

Jeg mener at jeg, som min egen mediesjef, ikke kommer til å gjøre noe kompromiss for å se reklame.

 

Å hoste en nettside krever ingen reklame, akkurat som jeg har sett mengder av populære og flotte sider som aldri ville gå til det steget å forsøple siden sin med dritt og mishandle de som besøker nettsiden.

 

Er metal-archives en nettbutikk for en annen butikk? Nei. Så er jo heller argumentet ditt ugyldig. Skjerpings!

 

Teknologien er kommet så langt at å kjøre adblock usynlig for webserveren er ikke noe problem. Resultatet er at man sender et signal til serveren om at adblock er skrudd av, mottar innhold, deretter vil adblock fjerne reklame før det vises på skjermen.

 

Dei nettsidene uten reklame er dei som får penger av folk som er veldig interessert i siden og betaler fra egen lomme eller andre som donerer for å holde den oppe. Eit anna alternativ er at die på ein annan måte får inn stødige mengder med penger som gjere at dei kan holde oppe nettsider. Men fortell meg. Om eg skulle lage ei nettside, ei veldig fin ei som mange hadde likt og elsket, korleis skulle eg da holde den gåande uten reklame? Foruten ein donasjonsmulighet eller utgiftsplitting med andre interesserte så må allt gå frå eigen lomme, og det blir berre eit klassisk bensinaktig pengesluk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Derfor har vi nå sagt at man må velge – man kan lese siden helt gratis med annonser, eller man kan slippe annonser ved å bli betalende medlem.

 

Jeg har lest her i mange år, og sittet på gjerdet siden dere startet med Ekstra for å se om jeg var interessert i å lese artiklene eller ikke. Så vidt jeg husker så var lovnaden noe om at det skulle komme kvalitetsartikler der? Hadde jeg sett noe i særlig grad som jeg så på som interessante kvalitetsartikler hadde jeg kjøpt et abonnement uten å nøle, men det er ikke mange artiklene jeg har sett så langt som har gitt meg den lysten, men det er kanskje fordi jeg forventet dyptgående og tunge tekniske artikler der, og ikke noe om hva som skjer når man sager et skjermkort i to.. Den lille, symbolske summen er ikke noe jeg bryr meg så mye om, selv som student, men jeg bruker ikke pengene mine på ting som jeg ikke mener gir noen merverdi.

 

Formatet på annonsene dere selv velger å vise er også en god grunn, bevegelsen og blinkingen gjør at jeg ikke klarer å være på siden, og jeg er sterkt i mot at folk skal tvinges til å betale for noe andre får gratis (les: ved å se reklamer) bare fordi de har medisinske problemer :thumbdown: I tillegg stoler jeg ikke på annonser med tanke på utrygg kode. Jeg ser mange annonser på mange sider, og brukte tidligere HW.no som inngangspunkt til ukens tilbud på nettbutikkene rundt omkring ved å klikke på annonsene der, bare for å støtte. Men så begynte dere med de <beep> bevegelsene deres :mad:

 

Det er synd at dere velger å legge dere bak en betalingsmur, men det er jo alltid interessant å se hvor lenge de som går rundt og skyter seg selv i foten faktisk klarer å gå rundt. Problemet deres nå er jo at siden mange ikke lenger kan/vil lese noe på siden så vil de heller ikke se at Ekstratilbudet eksisterer. Jeg kan vel også se for meg at færre brukere på HW.no vil gi færre brukere på forumet, som igjen vil være en trist sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette ville resultert i at halve verdens nettsider måtte ha blitt lagt ned grunnet mangel på penger.

Eller så prøver hardware å holde en mye høyere redaksjonell stardard enn f.eks itavisen. I stedet for å utelukkende oversette artikler fra The Verge og macrumors, så lager hw.no egenproduserte artikler. Det koster.

 

Om du ikke er ekstra eller har adblock aktivert -> GTFO

Hardware taper penger på dere.

 

Men når det er sagt, reklamene kunne godt ha vært mindre utpregende, men det er jo spørs om annonsørene vil gå med på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Annonsene er prangende fordi alle blokkerer de, så store annonser drar vel inn mer penger enn små.

Hvis alle skrur av adblock så kan de bruke mindre reklamer for da får de nok penger av de små.

 

(Lei av å få avisa på trappa fra sykkelbudet.. Lås opp postkassa..)

 

Men ja du har eit poeng der. Og til alle dei som truer og gnafser.. Om dere er slik og i tillegg ikkje gidder å bidra med å holde det gående fordi "det ser stygt ut" med reklamer, da kan dere for min del berre gå, personlig synest eg ikkje det blir eit savn. Kva sjlve Tek synest, det er da deira sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, da greide utrolig nok HW.no å sette enda en lavmålsrekord. Etterhvert som leserne rømmer, strammer de grepet og reklamemanien har nå ingen grenser lenger.

 

Absolutt elendig. :hrm:

 

Fra ein annen tråd:

"Hei, jeg er en kunde dere ikke tjener en dritt penger på, slutt å tjen penger på meg, eller så gidder jeg ikke å være kunden deres lenger".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...