Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

 

Slik som her?

 

 

Ja , det er et eksempel på en reklame som ikke passer inn , gir meg null og niks og er helt overflødig.

 

Gode produkter trenger ikke reklame. Reklame er for produkter som ikke er gode. Derfor skal man sky produkter som det reklameres for.

Dette er regelen og som alle regler, har denne også sitt unntak. Unntaket er Coca Cola.

 

Om du skal følge denne regelen må du så og si styre unna : Apple , Windows, så og si alle telefonene på markedet , etc etc...

Er ganske så sikker på at du eier mange produkter per dags dato som det har vært reklamert for en eller annen plass.

 

Og for å være ærlig, hvis du er en liten produsent som kommer med en nyvinning så trenger du markedsføring av en eller annen sort , dette er også en form for reklame som man enten betaler for eller som man får av fornøyde kunder , men du kommer ikke unna at man må nå ut til kundemassen for å selge det produktet man produserer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Hverken Apple eller Windows er gode produkter.

Telefoner er bare et mareritt også...

 

Kan med hånda på hjertet innrømme at jeg til dags dato bare har kjøpt et produkt på grunn av reklame. Produktet var bra langt fra reklamen, så ikke noen overraskelse.

Lenke til kommentar

Hverken Apple eller Windows er gode produkter.

Telefoner er bare et mareritt også...

 

Kan med hånda på hjertet innrømme at jeg til dags dato bare har kjøpt et produkt på grunn av reklame. Produktet var bra langt fra reklamen, så ikke noen overraskelse.

 

Coca cola smaker også dritt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Hverken Apple eller Windows er gode produkter.

Telefoner er bare et mareritt også...

 

Kan med hånda på hjertet innrømme at jeg til dags dato bare har kjøpt et produkt på grunn av reklame. Produktet var bra langt fra reklamen, så ikke noen overraskelse.

 

Coca cola smaker også dritt.

 

 

Den meningen er din private og sannsynligvis ikke deler den med så mange andre, da det ikke finnes noe mer suksessfullt produkt på denne jord.

 

Men du du virkelig skal holde på din mening, så må du kan konsumert begge produktene for å kunne komme med en så nøyaktig sammenligning.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

 

Hverken Apple eller Windows er gode produkter.

Telefoner er bare et mareritt også...

 

Kan med hånda på hjertet innrømme at jeg til dags dato bare har kjøpt et produkt på grunn av reklame. Produktet var bra langt fra reklamen, så ikke noen overraskelse.

 

Coca cola smaker også dritt.

 

 

Den meningen er din private og sannsynligvis ikke deler den med så mange andre, da det ikke finnes noe mer suksessfullt produkt på denne jord.

 

Men du du virkelig skal holde på din mening, så må du kan konsumert begge produktene for å kunne komme med en så nøyaktig sammenligning.

 

 

Men det finnes derimot mer suksessfulle bedrifter med deres produktlinjer. Både i av salg i penger og i form av internasjonal anerkjennelse.

 

Og det ironiske er at begge bedriftene du nevner er over Coca Cola.

Lenke til kommentar

Har du tenk at både du og andre liker Coca-cola bare fordi det er den det reklameres mest med samtidig som det en gang i tiden ikke var så mage alternativer

 

En effekt av dette er at få er villig til bytte favoritt til tross for reklame

for min del har jeg lært at solo var best men har funnet ut at den var lit for Sur og gikk derfor over til Fanta

 

jeg er/ var også preget av at Ringnes la ned produksjonen her i Bodø

 

Det er reklamens makt på godt og vondt

Lenke til kommentar

 

for min del har jeg lært at solo var best men har funnet ut at den var lit for Sur og gikk derfor over til Fanta

 

 

Så du gikk over til det merket det reklameres mest for, og som, ikke overraskende:

Fanta is a global brand of fruit-flavored carbonated soft drinks created by The Coca-Cola Company.

 

Lenke til kommentar

 

 

for min del har jeg lært at solo var best men har funnet ut at den var lit for Sur og gikk derfor over til Fanta

 

 

Så du gikk over til det merket det reklameres mest for, og som, ikke overraskende:

Fanta is a global brand of fruit-flavored carbonated soft drinks created by The Coca-Cola Company.

 

 

nå er det cola det reklameres så mye for da , ikke Fanta , selv om det hører til inn under samme produsent

Lenke til kommentar

Selv drikker jeg mest vann fra springen og synes igrunn det smaker best også for seg selv, det får heller liten reklame... Enig med at gode produkter ikke trenger reklame.

 

Bedre økonomi og mindre søppel blir det også når man ikke handler trendvarer på impuls som er hovedmålet med det meste av reklame vi har for tiden.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Når man leser denne artikkelen, så skjønner man hvor greit det er at man ikke er ekstramedlem. Makan til tynn artikkel. Blir nesten som raske menn som fortalte verdenshistorien på 5 minutt.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Får slengt en gigantisk reklame for Dr. Oetker frossenpizza i trynet når jeg går inn på hw.no nå.

 

Da er det sannelig på tide å enten slå på adblock igjen eller rett og slett unngå TEK nettverket.

 

Er det noe som byr meg imot så er det frossenpizza. Og noe av det absolutt siste jeg ønsker å se reklame for når jeg oppsøker ei nettside for teknologi.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Får slengt en gigantisk reklame for Dr. Oetker frossenpizza i trynet når jeg går inn på hw.no nå.

 

Da er det sannelig på tide å enten slå på adblock igjen eller rett og slett unngå TEK nettverket.

 

Er det noe som byr meg imot så er det frossenpizza. Og noe av det absolutt siste jeg ønsker å se reklame for når jeg oppsøker ei nettside for teknologi.

Du kan jo bli ekstra medlem og så slipper du reklamer :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Da er det sannelig på tide å enten slå på adblock igjen eller rett og slett unngå TEK nettverket.

Du kan jo bli ekstra medlem og så slipper du reklamer :)

 

Hvorfor betale for å bli kvitt noe, når han kan gjøre som han sier - unngå TEK nettverket.

 

Det koster bare 39 i måneden og da kan du lese artiklene uten noe reklame :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det koster bare 39 i måneden og da kan du lese artiklene uten noe reklame :)

Så viktig er det vel ikke å lese der, når man heller kan la det være. 39 kroner her, 73 der, 50 over der, så har vi 27 for den, osv osv ... - Småbeløp blir mye etterhvert. Det er uansett ingen grunn til å kaste 39 kroner rett ut av vindu heller.

 

Jeg syns det er hyggelig med extra tittelen. Føler meg litt ekslusiv ;)

 

Men funker ikke adblock da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg syns det er hyggelig med extra tittelen. Føler meg litt ekslusiv ;)

 

 

Men funker ikke adblock da?

 

Adblock fungerer som normalt. Hver gang hardware.no blokkerer adblock-brukere, tar det ikke lang tid før adblock oppdaterer filtrene, slik at alt går tilbake til normalen. Jeg bruker ikke tek-sidene lenger, så jeg har ingen intensjoner om å se reklame eller ekstra-abonnement de få gangene jeg er innom.

Lenke til kommentar

 

Får slengt en gigantisk reklame for Dr. Oetker frossenpizza i trynet når jeg går inn på hw.no nå.

 

Da er det sannelig på tide å enten slå på adblock igjen eller rett og slett unngå TEK nettverket.

 

Er det noe som byr meg imot så er det frossenpizza. Og noe av det absolutt siste jeg ønsker å se reklame for når jeg oppsøker ei nettside for teknologi.

Du kan jo bli ekstra medlem og så slipper du reklamer :)

 

 

Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot reklame i ordnede former.

 

Det vil for min del si at annonsene må være relevante i forhold til innholde på nettsiden, de må ikke være dominerende og ta opp 2/3 av siden, og de må for all del være uten en masse bevegelse og lyd.

 

En gigantisk hurtigmatreklame på ei teknologinettside blir for meg feil og medfører at jeg styrer unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...