Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg skulle uthevet produsert av Tek......

 

Oversettelse av andre sine produkter, er ikke produsert av Tek.

 

Da får du ta deg tiden til å håndplukke de artiklene som er laget på tek nettverket og som du mener er rene oversettelser og trekke fra den summen på det bildet som er publisert , du har i alle fall fått antall artikler som er publisert så da får det bli opp til deg å komme med et antall.

 

Tips : Misliker du tek svært mye setter du tallet til 0 , har du lest artiklene og mener at de som har skrevet artiklene har gjort jobben sin så legger du til 1 for hver artikel det gjelder , du har i alle fall 98 185 artikler å gå gjennom om du har planlagt å komme til en seriøs konklusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Kanskje jeg skulle uthevet produsert av Tek......

 

Oversettelse av andre sine produkter, er ikke produsert av Tek.

 

Da får du ta deg tiden til å håndplukke de artiklene som er laget på tek nettverket og som du mener er rene oversettelser og trekke fra den summen på det bildet som er publisert , du har i alle fall fått antall artikler som er publisert så da får det bli opp til deg å komme med et antall.

 

Tips : Misliker du tek svært mye setter du tallet til 0 , har du lest artiklene og mener at de som har skrevet artiklene har gjort jobben sin så legger du til 1 for hver artikel det gjelder , du har i alle fall 98 185 artikler å gå gjennom om du har planlagt å komme til en seriøs konklusjon.

 

 

Trodde der var en enkel måte å vise hvor mang artikler som var produsert av Tek.

Du var jo så flink å vise ved hjelp av bilder han som spurte om antallet artikler.

Du får ha takk for all hjelp. Den var som ventet.

 

 

 

Vennligst ikke kom med noe i denne tråden som ikke er nevnt tidligere.

 

 

:hmm:

 

Geir :)

 

 

 

he he :w00t:

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Kanskje jeg skulle uthevet produsert av Tek......

 

Oversettelse av andre sine produkter, er ikke produsert av Tek.

 

Da får du ta deg tiden til å håndplukke de artiklene som er laget på tek nettverket og som du mener er rene oversettelser og trekke fra den summen på det bildet som er publisert , du har i alle fall fått antall artikler som er publisert så da får det bli opp til deg å komme med et antall.

 

Tips : Misliker du tek svært mye setter du tallet til 0 , har du lest artiklene og mener at de som har skrevet artiklene har gjort jobben sin så legger du til 1 for hver artikel det gjelder , du har i alle fall 98 185 artikler å gå gjennom om du har planlagt å komme til en seriøs konklusjon.

 

Hvorfor må medlemmene gjøre det , kan ikke artikkelforfatteren opplyse om hvordan artikkelen er laget

Rene oversettelser er ikke produsert av tek selv om noen later til tro det

Lenke til kommentar

 

Trodde der var en enkel måte å vise hvor mang artikler som var produsert av Tek.

Du var jo så flink å vise ved hjelp av bilder han som spurte om antallet artikler.

Du får ha takk for all hjelp. Den var som ventet.

 

 

Poenget var at jeg ikke har noe magisk verktøy som jeg kan bruke for å plukke ut hva som er rene oversettelser og hva som er artikler hvor skribenten har gjort en grundig jobb.

Når det gjelder svaret du fikk så hadde du trolig fått et hyggeligere svar om du hadde ordlagt deg litt annerledes et par hakk opp , men dette har jo litt med at vi to tidligere ikke har vært på bølgelengde og da er det lettere å tolke feil, så beklager om det var tilfellet.

 

 

Hvorfor må medlemmene gjøre det , kan ikke artikkelforfatteren opplyse om hvordan artikkelen er laget

 

Rene oversettelser er ikke produsert av tek selv om noen later til tro det

 

 

Nå henviser som regel artiklene til kildene som er brukt og jeg antar at det er fult mulig å bruke verktøy for å sammenligne den norske artikelen med den kilden som det er linket til , men jeg personlig har ikke noe sånt verktøy å benytte meg av og ser ikke mer enn feks det du gjør.

 

Og joda, hadde du ikke fått oversettelsen hadde du trolig gått glipp av artikkelen som det linkes til i kilden, med mindre du er svært oppegående ( noe mange av de som leser artiklene i tek er).

Lenke til kommentar

Da blir spørmålet om at man skal godta at ekstra artikler også kan være artikler som er rene avskrifter ( oversatt til norsk ) og så betale for det ?

 

jeg ( og sikkert mange andre ) har hele tiden lurt på hvorfor man ikke kan få et reelt valg mellom artikler ( inkludert ekstra ) ved reklame ( uten å måtte betale for ekstra) og å betale for å slippe reklamen

 

Nå må man jo betale for få lov til lese flere av disse artiklene .

argumentet for å måtte betale for ekstra er noe ullent

 

og så er det jo også de som vill lese artikler gratis uten reklame , men da er det snakk om noe man kan lese andre steder ute å måtte se reklame ,-ihvertfall ikke mye reklame

Lenke til kommentar

Strengt tatt spiller det liten rolle hvem som har laget innholdet. Sålenge det ikke er stjålet, men brukt med tillatelse eller innenfor sitatretten, selvsagt.

 

Det som betyr noe er om innholdet er verd prisen for deg som leser. Enten nå prisen er reklame eller abonnement. Gjør den det så er det fint, selv om årsaken er så prosaisk som at du slipper å selv holde oversikt over ørten utenlandske sider.

 

Jeg er ikke så opptatt av hardware lenger, så personlig leser jeg ikke en gang de gratis sidene. Men hadde jeg vært det er ikke prisen for et Ekstra-abonnement avskrekkende.

 

Vil du og andre ikke betale for "avskrifter" så er det bare å la være. Tilbud og etterspørsel fungerer helt greit her.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

1 Da blir spørmålet om at man skal godta at ekstra artikler også kan være artikler som er rene avskrifter ( oversatt til norsk ) og så betale for det ?

 

jeg ( og sikkert mange andre ) har hele tiden lurt på hvorfor man ikke kan få et reelt valg mellom artikler ( inkludert ekstra ) ved reklame ( uten å måtte betale for ekstra) og å betale for å slippe reklamen

 

Nå må man jo betale for få lov til lese flere av disse artiklene .

argumentet for å måtte betale for ekstra er noe ullent

 

og så er det jo også de som vill lese artikler gratis uten reklame , men da er det snakk om noe man kan lese andre steder ute å måtte se reklame ,-ihvertfall ikke mye reklame

 

1 : Dette er jo en ren løgn. Siden du kommer med en slik påstand vil jeg råde deg til å bevise dette med en link til ekstra artikkelen du mener er en oversettelse.

 

Edit : Om det viser seg at du har misforstått og trodd at jeg mente at ekstra artiklene var en ren oversettelse så må jeg påpeke at jeg snakket om vanlige artikler og ikke ekstra.

Isåfall kan du overse punkt 1 helt , mener du derimot at ekstra er kopier av utenlandske artikler slik jeg forstod deg så ser jeg gjerne ar du svarer på punkt 1.

 

 

2 : Har du fått med deg hva ekstra gir deg? Muligheten til å lese ekstra artiklene , reklamefrie sider , 1 spill gratis i måneden til odel og eie ( Man har fått blant annet : Savant Ascent , Teslagrad , Dreamfall the longest journet , Magicka , Metro Last light , The Blackwell legacy , Defenders Quest , Fortix 2 ) for å nevne noen av fordelene til ekstra.

 

Hvorfor klager du ikke på vg sine artikler? Der har jo så og si hver eneste artikkel henvisninger til Reuters som kilde og tar man en titt der ser man ofte nesten identiske artikler så det er jo veldig troverdig at vg oversetter direkte.

 

Sannheten er at mediehverdagen er en blanding mellom ren informasjon som kommer fra en annen kilde og som er oversatt eller tilpasset språket der den lanseres (i mange tilfeller så må man derfor forklare nye konsepter eller gå enda mer utdypende ) og egenprodusert informasjon som kun kan oppnåes ved at forfatter får brukt tid og ressurser på å utdype og teste det gitte produktet.

 

Og så har man jo selvsagt en viss profesjonalitet og integritet ved at en journalist skriver en artikkel isteden for at ola nordmann skriver en test av favorittproduktet sitt.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå spør jeg om noen av ekstra artiklene kan være ren avskrift , jeg påstår det ikke

grunnen er at det påstått at mange av artiklene som kommer på tek nettverket er rene avskrifter.

dette vil selvsagt ikke stå noen sted i de artiklene , for det vill jo være lit flaut

 

Du må heller ikke glemme at jeg ikke er ekstra medlem og kan derfor bare ( så vidt ) lese en artikkel av den typen i måneden

 

Nå er jeg ikke interessert i data spill på den måten .

jeg har ihvertfall ikke tid til å spille dem

 

jeg er interessert i de fleste artiklene og ikke så mye annet

da er det dumt at man blir tvunget til betale for å få tilgang som dere lokker med bonuser jeg ikke er interessert i

 

Angående VG så leser jeg ikke det

 

spørmålet ( som dere unngår å svare skikkelig på) er hvorfor ekstra artiklene må være betalings artikler ?

De fleste av ekstra medlemmene er interessert i en reklamefri hverdag , ikke betalings artikler som hw later til å tro

Lenke til kommentar

spørmålet ( som dere unngår å svare skikkelig på) er hvorfor ekstra artiklene må være betalings artikler ?

 

De ikke være det. De er det fordi ledelsen i Tek øyensynlig mener at det er fornuftig måte å få inntekter på. Om det er det, vil fremgå av regnskapene og besøktallene for nettverket.

 

De fleste av ekstra medlemmene er interessert i en reklamefri hverdag , ikke betalings artikler som hw later til å tro

 

 

Tek er nok mest opptatt av å ha inntekter til å drive sjappa. De inntektene kan de få gjennom reklame eller gjennom brukerbetaling. Det finnes ikke noe tredje alternativ her. (Du må gjerne komme med slike alternativer om du mener de finnes. Men nei, å jobbe gratis er ikke et reelt alternativ.)

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

spørmålet ( som dere unngår å svare skikkelig på) er hvorfor ekstra artiklene må være betalings artikler ?

 

De ikke være det. De er det fordi ledelsen i Tek øyensynlig mener at det er fornuftig måte å få inntekter på. Om det er det, vil fremgå av regnskapene og besøktallene for nettverket.

 

De fleste av ekstra medlemmene er interessert i en reklamefri hverdag , ikke betalings artikler som hw later til å tro

 

 

Tek er nok mest opptatt av å ha inntekter til å drive sjappa. De inntektene kan de få gjennom reklame eller gjennom brukerbetaling. Det finnes ikke noe tredje alternativ her. (Du må gjerne komme med slike alternativer om du mener de finnes. Men nei, å jobbe gratis er ikke et reelt alternativ.)

 

Geir :)

 

 

Da må ledelse kunne svare slik at vi brukere ikke blir så misfornøyd

 

 

Her finnes det ikke 2 men kun ett alternativ , man får ikke lest alle artiklene uten å måte betale

 

At man gir tilbud om å betale for å unngå reklame er greit nok

Det man reagerer på er at man blir nektet tilgang til en del tilfeldige artikler ute å betale

Hadde det vært et system i det så hadde det vært bedre

 

Hadde det vært 2 reelle alternativer så hadde man kunne velge mellom reklame eller betaling for å slippe reklame og likevel kunne lest alle artiklene

 

En 50 lapp i måneden for noe få artikler virker å være lit dyrt når det ikke kommer ut på papir.

Lenke til kommentar

Da må ledelse kunne svare slik at vi brukere ikke blir så misfornøyd

 

Er brukerne så misfornøyd da? Med unntak av en håndfull gjengangere i denne tråden...

 

Her finnes det ikke 2 men kun ett alternativ , man får ikke lest alle artiklene uten å måte betale

 

Det finnes to alternativer, og Tek har valgt et av dem. Det er deres side, og deres valg.

 

Hadde det vært 2 reelle alternativer så hadde man kunne velge mellom reklame eller betaling for å slippe reklame og likevel kunne lest alle artiklene

 

 

Ja, om Tek ville gi leserne alternativet så hadde det vært en løsning. Det er selvsagt en mulighet, men det er opp til dem. Om det hadde vært regningssvarende er umulig for meg å si noe om.

 

En 50 lapp i måneden for noe få artikler virker å være lit dyrt når det ikke kommer ut på papir.

 

 

Da gjør du som meg, lar være å kjøpe.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 : Hvor mange som er misfornøyde er det vel ikke noen statistikk på.

vanligvis er det jo bare noen få som gidder å klage

 

2 og 3 : Tek hadde mange alternativer men valgte et som skiller brukerne.

( de som godtar betaling og de som ikke godtar betaling )

 

4: Det er ikke et så veldig god alternativ hvis man skal følge med på artiklene

jeg sitter bare og venter til det blir lit bråk mellom de som har lest eksta artiklene og de som ikke har det når det blir diskusjon om en artikkel som er ekstra

Lenke til kommentar

1. Jeg hadde extra i et år og sa opp i sommer.

Hvorfor : Fordi jeg ikke var førnøyd med det jeg fikk.

Så jo - det finns en statistikk . De som har trukket seg fra abbonementet kan ikke sies er/var fornøyde.

2 faktorer (de som velger bevist å ikke betale og de som har trukket seg ) bli vel heller en lit unøyaktig statistikk hvis man skal ta med de som ikke gidder å si i fra ?

 

når får man en spørreundersøkelse ?

Lenke til kommentar

1. Jeg hadde extra i et år og sa opp i sommer.

Hvorfor : Fordi jeg ikke var førnøyd med det jeg fikk.

Så jo - det finns en statistikk . De som har trukket seg fra abbonementet kan ikke sies er/var fornøyde.

 

Forståelig.

Hvilke mangler mener du var avgjørende for at du kuttet ut ekstra?

 

For meg personlig synes jeg at ekstra artiklene burde heve seg et ekstra hakk enn det noen av de er i dag , det er derimot mye variert innhold og til dels mye nyttig som veier opp for dette.

 

Det kan også være andre grunner til at noen trekker seg fra et abonnement , som feks at de får andre interesser , må prioritere økonomien annerledes (spesielt studenter som jeg antar er en del av fokusgruppen til tek ) og andre faktorer som kan spille inn.

Uansett så blir dette kun spekulering fra min side og jeg er enig i at de som trekker seg trolig ikke er fornøyde , det hadde også vært spennende med en statistikk på dette og en spørreundersøkelse til de som har kuttet ut ekstra.

Lenke til kommentar

De var ikke interessante .Utenom et par tre stykker iløpet av hele perioden.

Reklamefriheten var heller ikke bra syns jeg, på note tablet som jeg primært bruker så loades de før de igjen forsvinner (reklamefriheten). Resulterer i et hoppende trekkspill aktig side loading føre den stabiliserer seg (kun irritasjonsmoment).

 

Så jeg optet ut da jeg følte det ikke ga meg noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...