Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil.

 

Fædrelandsvennen har stengt ute gratis-brukerene for alt EGENPRODUSERT innhold. Alle andre artikler som de får fra andre nyhetsider, er åpent for alle.

 

Tatt til etterretning, jeg formulerte meg feil. De differensierer i alle fall innhold mellom betalende og ikke betalende. Hvis en lokalavis begrenser alt egenprodusert, så er det ikke mye lokalnyheter igjen for gratislesere...

 

 

Lederen fikk en lønnsøkning tilsvarende 10 000 måneder med ekstra abonnement. Det var bare hans økning i fjor.

Om du ikke leser de lnkene som postes i denne tråden, så er du med andre ord ikke interessert i argumentasjonen til de som du er uenige med. da vil denne tråden gå i flere sirkler med det faktum at man må hele tiden vise tilbake til saker som har vært postet før. Regnskapstallen til Tek har vært postet flere ganger her i denne tråden, men her er de enda en gang.

http://www.proff.no/selskap/mediehuset-tek-as/oslo/internettoperat%C3%B8rer/Z0IA3IRR/

Regnskaptall er rene tall og sier ingen ting om bakgrunnen for endringene. Du har, som andre har nevnt, formulert deg veldig bombastisk mht lønnsøkningen til "ansatte", hvilket ikke stemmer helt med virkeligheten.

Men en ting har du helt rett i, jeg er ikke lenger så interessert i argumentasjonen din, for den er i all hovedsak basert på sutring/klaging og lite konstruktive forslag.

Jeg kommer til å fortsette å lese artikler både her og i andre medier til tross for reklame, mens du får finne deg andre og 'bedre' arenaer. Det er jo det beste for begge parter og ingen grunn til å krangle mer om akkurat den saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Javel ja tek, vi har kommet til det nivået..

 

Saken er nok med dette som med fildeling hvor vi ærlige folk ikke har noe alternativ til å laste ned "ulovlig". Så lenge det som tilbys ikke leveres på en akseptabel måte blir det adblock og noscript for å unngå reklamen i det hele. Synd. Grunnen til at dette blir en stillingskrig er at dere ikke behandler brukerne på en god måte med heldekkende voldsom reklame som tar fokus bort fra artikkelen.

 

Om dere synes det er kjipt å ikke tjene penger på betalings/reklamevillige brukere som meg så er det i og for seg greit. Ihvertfall så lenge adblock og noscript gir meg mindre plage enn å se voldsomme blinkende reklamer som DERE har valgt å presse på meg.

 

Så snart dere kan tilby meg reklame som ikke blinker eller tar for mye plass på siden er vi venner igjen og dere skal få lov til å tjene det dere klarer på meg, det fortjener dere! :-)

 

Deres valg. Håper vi blir enige..

Lenke til kommentar

Jeg besøkte forumet i går i en nettleser uten adblock, og der så jeg at det var en stor reklameplakat på venstre side under listen av de forskjellige kategoriene. Denne var bredere enn selve margen på siden, slik at den dekket over deler av innholdet i forumet. Da gikk det ikke an å lese første del av navnet på trådene som sto listet.

 

Det var synd jeg ikke tok screenshot, for det så jo ganske morsomt ut. Jeg er glad jeg har adblock her så jeg slipper slike problemer, men det må jo være irriterende for andre.

Lenke til kommentar

Jeg besøkte forumet i går i en nettleser uten adblock, og der så jeg at det var en stor reklameplakat på venstre side under listen av de forskjellige kategoriene. Denne var bredere enn selve margen på siden, slik at den dekket over deler av innholdet i forumet. Da gikk det ikke an å lese første del av navnet på trådene som sto listet.

 

Det var en feil som har blitt fikset. Når reklame er plassert oppå annet innhold, så er det en feil, det er bare til å si fra. Så blir det fikset. ;)

 

Feilen var vel tilstede i ca. 12 timer i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

attachicon.giftek2.PNG

Sånn ser det ut nå.

Bruker du Opera? Jeg vet at hvitelisting av nettsteder i AdBlock Plus fungerer bare delvis der.

For å vise annonser i Opera må du skru av AdBlock Plus helt. Det kan være at det er samme problemet med vanlig AdBlock også.

Har også blitt usansynlig lei den jævla popup`en som kommer hver bidige gang jeg åpner en artikkel.

Både ab og ab+ har hvitelistet Tek.no/hw-nettverket, men jeg må fortsatt logge inn for hver gang selv om jeg haker av "Husk meg."

 

Er det mulig at du ikke tillater cookies på enkelte domener? For at innloggingen skal fungere må du tillatte cookies på auth.tek.no

Lenke til kommentar

Det føles jo litt ut som DRM det her. Som gjør det verre for de "lovlig" enn for de som ønsker å gå rundt sperren.

Om den vanlige mannen i gaten skrur av adblock, og det ikke fungerer, tror dere han gidder å feilsøke problemet i noen grad?

Er det virkelig verdt det i lengden, å drive denne jakten på fåtallet som går rundt sperrene?

 

Skal bli interessant å se hvordan situasjonen er om et par måneder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bruker du Opera? Jeg vet at hvitelisting av nettsteder i AdBlock Plus fungerer bare delvis der.

For å vise annonser i Opera må du skru av AdBlock Plus helt. Det kan være at det er samme problemet med vanlig AdBlock også.

 

Er det mulig at du ikke tillater cookies på enkelte domener? For at innloggingen skal fungere må du tillatte cookies på auth.tek.no

Da lar jeg heller være å lese oversettelsesidene deres. Få orden på dritscriptet dere kjører, isteden for å legge skylden på lesere og 3.-parts-programvare.

Endret av Dragen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er veldig enig i det lain og dragen prøver å få frem her, og kudos til de som har vært aktive i diskusjonen.

 

leste en artikkel på hw for en god stund tilbake. at hw hadde de mest aktive brukerne med tanke på at de brukte forumet til å kommentere artikler, tipper det er iferd med å snu. til lykke når de nye leserne deres også går lei, for jeg trur dere har mistet nok av de som har vært faste lesere i fler år til at dere går dit hen peppern gror.

 

Lenke til kommentar

Det føles jo litt ut som DRM det her. Som gjør det verre for de "lovlig" enn for de som ønsker å gå rundt sperren.

Om den vanlige mannen i gaten skrur av adblock, og det ikke fungerer, tror dere han gidder å feilsøke problemet i noen grad?

Er det virkelig verdt det i lengden, å drive denne jakten på fåtallet som går rundt sperrene?

 

Skal bli interessant å se hvordan situasjonen er om et par måneder.

 

Hei

 

Takk for tilbakemelding!

 

Vi synes det er veldig kjedelig om vanlige brukere skal oppleve å ikke få lese sidene våre.

 

Den tekniske testen som gjøres i bunn nå er derfor veldig enkel: Ser du annonsene eller ikke. Hvis ja, kan du lese oss gratis.

 

Vi har heldigvis ennå ikke opplevd at noen uskyldig blokkeres ute. Ved samtlige henvendelser vi har fått har det etterhvert vist seg at det enten skyldes en plugin i nettleseren eller annonseblokkering i nettverksinnstillingene. Det ene unntaket vi har er Opera, der en bug i AdBlock Plus gjør at hvitelistingsfunksjonen ikke fungerer og man må skru av hele pluginen. Dette er forhåpentligvis noe de får fikset snart.

 

Om noen opplever problemer med å få lese sakene våre, kan de ta kontakt med oss på [email protected] og legge ved skjermbilde og nettleserversjon, så tar vi tak i henvendelsen med én gang.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Hei

 

Takk for tilbakemelding!

 

Vi synes det er veldig kjedelig om vanlige brukere skal oppleve å ikke få lese sidene våre.

 

Den tekniske testen som gjøres i bunn nå er derfor veldig enkel: Ser du annonsene eller ikke. Hvis ja, kan du lese oss gratis.

 

Vi har heldigvis ennå ikke opplevd at noen uskyldig blokkeres ute. Ved samtlige henvendelser vi har fått har det etterhvert vist seg at det enten skyldes en plugin i nettleseren eller annonseblokkering i nettverksinnstillingene. Det ene unntaket vi har er Opera, der en bug i AdBlock Plus gjør at hvitelistingsfunksjonen ikke fungerer og man må skru av hele pluginen. Dette er forhåpentligvis noe de får fikset snart.

 

Om noen opplever problemer med å få lese sakene våre, kan de ta kontakt med oss på [email protected] og legge ved skjermbilde og nettleserversjon, så tar vi tak i henvendelsen med én gang.

 

det er ikke det han mener. han mener det er lettere for "piratene" å få tak i innholdet, enn det er for de lovlige kundene å få tak i innholdet. Skal være enig med han. Det er bare to mus-klikk unna å lese artiklene med adblock og gostery aktivert og javascript deaktivert. Det er en av måtene jeg vet om, så to museklikk virker som noe lettere enn å måtte skrive inn brukernavn og passord hver gang man opner sidene..

ibmcTTcl9Vjjqr.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

det er ikke det han mener. han mener det er lettere for "piratene" å få tak i innholdet, enn det er for de lovlige kundene å få tak i innholdet. Skal være enig med han. Det er bare to mus-klikk unna å lese artiklene med adblock og gostery aktivert og javascript deaktivert. Det er en av måtene jeg vet om, så to museklikk virker som noe lettere enn å måtte skrive inn brukernavn og passord hver gang man opner sidene..

ibmcTTcl9Vjjqr.JPG

 

Vet ikke om jeg er enig i det resonnementet.

 

Som Ekstra-bruker trenger du kun å logge inn én gang på én av sidene våre, og vil da være innlogget på tvers av hele nettverket for fremtiden. Du kan også skru av all tracking og alle scripts i kontrollpanelet. Fremgangsmåten du beskriver vil ikke la deg lese Ekstra-sakene, ei heller gi de nye forsidene med store bilder. Ikke minst vil alle javascript-baserte funksjoner som artikkelkommentarer, søkeforslag, forumfeed m.m slutte å fungere.

 

Er du vanlig bruker trenger du verken skrive inn brukernavn eller passord.

 

Etter min mening høres en fremgangsmåte med å installere plugins for å være gratispassasjer verken særlig mye enklere eller sosial ut.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...