Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vi noe som funker i Tampermonkey? Begynner å blitt litt vel mange blockers som kjøre nå :D Har Adblock, Ghostery og Tampermonkey

pm for ny link

 

Denne funker, laster inn artiklene i et overlay når du trykker på artiklene fra forsiden. Lukk overlayet ved å trykke esc eller ved å trykke utenfor overlayet. Scroller så tilbake til der linken for artikkelen var.

 

edit:

Pandaer invaderer overlayet xD

 

vrSv3qyl.jpg

fra css filen deres:

body #gmOverlayDialog {
background: url(../images/main/panda.png);
}

Heldigvis bare å endre id på overlayet så må de finne på noe nytt, får se hvor lenge denne overlever. Blir nok ikke lenge antar jeg.

Script oppdatert.

Endret av M4rtiniì
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er forbanna for at de skal ha reklameinntekter??

 

Hvis du leser så er poenget at man enten kan betale for IKKE skal ha reklame

Eller ha reklame som de får betalt for.

 

Ingen får sett på artikler MED reklame!

 

Sett deg inn i diskusjonen før du uttaler deg

 

 

 

 

Jeg blir litt matt over at så mange blir så forbanna over det faktum at TEK-nettverket faktisk trenger inntekter.

 

F.eks "Internett skal være fritt". Hvordan har du tenkt å få til det?!

Alt innhold på internett kan ikke fremdrives av idealistisk tankegang, folk skal ha lønn og noe å leve av. Det er så utrolig latterlig å bli sinna over at man må ha en reklamebanner over en artikkel man leser fremfor å betale for innholdet direkte. At enkelte reklamer kan være utrolig dominerende, ha lyd/video og annet herk er nå så, men det er en justering. At man slutter å lese HW.no etter alt fra 1-15år pga et par reklamer så bør man pokker ta meg se seg selv i speilet før man begynner å klage her på forumet.

 

Alternativet er enkelt, har ikke HW.no inntekter så går siden i svart. Sånn er livet,

internett eller ei.

 

Det er tydeligvis endel barnesykdommer som må lukes ut for at ikke "uskyldige" skal bli rammet, så la nå redaksjonen få jobbe litt med det. Dette er et konsept man garantert kommer til å se mer av. Mange aviser i inn og utland har også differensiert innhold til betalende og ikke-betalende lesere, noen har sogar stengt tilgangen for ikke-betalende. Her har man i alle fall et valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde det bare var sider med "malicious software" som kjørte obfuscated Javascripts jeg :)

 

Jeg var tidligere fast leser hos dere, men min subjektive mening er at kvaliteten på artiklene deres var bedre i "gamle dager". Jeg jobber halve året på sjøen, med en satellittlinje på 256 kbs, som skal deles på hele mannskapt. Derfor har jeg tidligere valgt å kjøre adBlock når jeg er ute, men ikke hjemme. Nå som dere har valgt å gjøre dette vanskeligere, så gidder ikke jeg å støtte dere litt engang. Så nå blir det adBlock med ESC metoden eller AntiAntiAB hjemme også, på de artiklene jeg gidder å lese.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Brukere av Safari kan unngå sperrene på følgende måte:

 

  • Disable javascript (Da vil ikke reklamene lastes), men du får følgende beskjed: "Aida! Denne side krever Javascript."
  • Trykk deretter på "Reader" knappen bak adressen i URL-feltet.
  • Les artikelen uten noen forstyrrende elementer i RSS-leseren :)

post-151876-0-31908600-1383740254_thumb.jpg

Endret av caid
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det må være kjipt å være journalist for en så kundefiendtlig arbeidsgiver.

Antar de er ganske fornøyd med at de fortsatt har en jobb jeg :)

Sånn strengt tatt er det enten kundefiendtlig eller arbeidsløs. vet hva jeg ville vært mest fornøyd med.

 

Antar jo så klart at de optimalt sett vil både ha lønn, gi bort produktet sitt gratis og være reklamefritt men det er vanskelig sånn i praksis..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvis man ikke vil se reklamen er det vel enkelt, ikke besøk sidene? :)

 

Eller man kan bruke adblock+

Pluss at der finnes flere måter å få lest artiklene på, men siden programmererne er så "flink" å tette hullene, er det ingen vits på peke på hullene. Hvordan skal man ellers kunne konkludere med at det produktet de skal tvinge på meg ikke er verdt prisen i form av kroner eller bortkastet båndbredde og kvote.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Eller man kan bruke adblock+

Pluss at der finnes flere måter å få lest artiklene på, men siden programmererne er så "flink" å tette hullene, er det ingen vits på peke på hullene. Hvordan skal man ellers kunne konkludere med at det produktet de skal tvinge på meg ikke er verdt prisen i form av kroner eller bortkastet båndbredde og kvote.

Leser du HW under tvang?

Eller er det extra du tenker på, som har 1 gratis måned for de som vil sjekke om det er verdt prisen?

Vet ikke hvor mange år du har brukt adblock, men antagelig mange nok til å ha kommet til en konklusjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...