Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Jeg vet at whitelisting ikke fungerer i Opera, men siste uken har det også sluttet å fungere i Chrome. Det begynner å bli en prøvelse å i det hele tatt bruke sidene i nettverket selv om jeg godtar reklamen.....

Jeg får det faktisk til å fungere i "gamle" opera her nå. Høyreklikk på siden, velg site preferences, og fjern haken i enable content blocking. Dette må gjøres for hver side (hardware.no, teknofil.no, amobil.no, gamer.no).

 

Evt. kan du fjerne haken Enable Javacript under Scripting i site preferences.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at noen annonser kan lastes i en iframe. Dette er opp til hver enkelt annonse og måten den blir levert på.

 

Vi laster ikke annonsene i iframes som standard, men hvis vi får levert ferdig kode til annonsesystemet fra en tredjepart kan det være at den oppretter en iframe,

 

Angående annonsen fra ads.tek.no, så er det en internannonse for Prisguide som vi kjører. Den er et eksempel på en annonse hvor det er lagt inn html-kode med iframe i annonsesystemet.

 

Beklager at jeg var upresis i sted, men i hovedsak lastes ikke annonsene i iframes.

 

Så det du sier er at dere ikke har kontroll på eller kan svare for hva slags kode som kjöres i annonsene deres.....

 

Betryggende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

TEK-Nettverket har skutt seg godt i foten. Undertegnede var en fast leser, men leser ingen artikler lenger og de som gjør har bare tekniske problemer.

 

Håper det var verdt det.

Sitter med samme problemstilling selv, vurdere å gå igjennom og rigge til noe slik at jeg slipper irriterende reklame og ofring av båndbredde på opp siden (Lite å få hos Telenor her)

Eller den enkleste løsningen, og rett og slett flagge ut, dette har andre konskvenser at brukerne som velger å flagge ut tar med seg sin kompetanse og forsvinner fra forumet.

Og tapt kompetanse her er ikke alltid lett å få tilbake, mens nettsteder i utlandet blir mye mer attraktive å besøke.

 

En svært uheldig utvikling for Tek nettverket, det å yte press på brukere / kunder funker ikke, Microsoft har prøvd og prøvd og resultatet er at de drar andre steder når alternativene er der.

I tillegg sier det SVÆRT negative ting om dere som ett firma, signaler dere ikke nødvendigvis vil gi potensielle kunder :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

teknofil og harware har nå begynt med slikt (tull toll). slår av adblockern men sida innsiterer på at jeg har en ad blocker oppe og går. adfender av peerblock av.

visse script fra greasemonkey og facebook skript avslått.

jeg fåreslår å ikke bruke disse mere etter søk av ting som er inntresange. tomsharware er noe som en heller kan bruke. bannlys dem fra søk kriteriene sammen med teknofil.

bruk inspiser element i firefox og get rod av slike plagsomme reklamer. skal prøve på nytt igjen. clear catche med ccleaner ol prg er

Endret av kmo911
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

mange som har kommet med argumenter både for og imot disse nye løsningene, men jeg har enda ikke fått noe svar på hva som skal lokke en ny bruker til å bli en del av "kundegruppen" / brukermassen til Tek-nettverket?

Noen som kan komme med en ting som gjør at en ny bruker vil komme tilbake til denne siden og bruke penger på den?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke vurdere Tek spesielt, men det synes å være dillemmaet for alle. Mange kommentarer om Aftenpostens nye betalingsmur går på det samme: Det virker som den er laget med eksisterende lesere i tankene. Det er vanskeligere å se hvordan den skal hjelpe med å vinne nye.

 

Der må rett og slett det redaksjonelle produktet være godt nok. Det finnes ingen snarveier til suksess her.

 

Eller: Det gjør det helt sikkert. For 15 år siden sa Bill Gates til en skoleklasse: "De kommer til å fortelle dere at det ikke er noe mer å finne opp i verden. Men mens de sier det, går noen andre hen og lager eBay." Listen over nye ideer siden den gang er lang: Wikipedia, Facebook, Twitter, Instagram, ...

 

Problemet for mediehus flest er at de ikke er ute etter å lage Twitter, de er ute etter å lage avis. Om enn i digital form. De vil gjerne at Facebooks brukere skal lese avisen, og at Twitters brukere skal linke til den. men i bunn og grunn selger de fortsatt "papir" med ord og bilder, selv om det idag i stigende grad er levende bilder. (Så konkurrerer de etter 50 år endelig med NRK. Hurra...)

 

Tek har kimen til noe som mediehus flest mangler, nemlig et brukermiljø her på forumet. Hvordan utnytter man det til sin fordel? Ved å gjøre forumet uunværlig. Da må man finne ut hvorfor folk vil ha dette i tillegg til Facebook. Ikke istedet for, den kampen er tapt. (Noen som husker Nettby?) For ikke å snakke om: Hvorfor skal informasjonstilbyderne ha dette i tillegg til Faceook?

 

Sånt har en gammel forumbestefar å gruble på...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Gode artikler som dette, som man uansett kan få fra 800 ulike kilder hvor adblock ikke er et hinder må da vel være et bra eksempel?

 

Klarte ikke å lese den artikkelen, på grunn av den bakoversveisen den gav meg.

Spesielt når man kan få Android 4.4 via CyanFox....

http://galaxys2root.com/galaxy-s2-roms/cm11-rom-with-android-4-4-kitkat-for-galaxy-s2-gt-i9100sgh-i777sgh-t989/

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Siden jeg har sluttet å bruke sidene tar jeg å deler min løsning for å unngå adblock sjekken. Kanskje gjør det at andre holder ut lengre ^^

 

Legg til tampermonkey for chrome, bør fungere med greasemonkey i firefox også, men ikke testet. Installer scriptet som er linket under. Når du nå klikker på artiklene vil de åpnes i et overlay. Esc eller klikke utenfor for å lukke overlayet. Denne måten sparer også litt båndbredde da forsiden ikke trengs å lastes flere ganger.

 

Det bruker et greasemonkeygscript som kan fåes her:

https://gist.github.com/M4rtini89/e6d82ac36fd507d4b9d8

Direktelink: https://gist.github.com/M4rtini89/e6d82ac36fd507d4b9d8#file-hwoverlay-user-js

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden jeg har sluttet å bruke sidene tar jeg å deler min løsning for å unngå adblock sjekken. Kanskje gjør det at andre holder ut lengre ^^

 

Legg til tampermonkey for chrome, bør fungere med greasemonkey i firefox også, men ikke testet. Installer scriptet som er linket under. Når du nå klikker på artiklene vil de åpnes i et overlay. Esc eller klikke utenfor for å lukke overlayet. Denne måten sparer også litt båndbredde da forsiden ikke trengs å lastes flere ganger.

 

Det bruker et greasemonkeygscript som kan fåes her:

https://gist.github.com/M4rtini89/e6d82ac36fd507d4b9d8

Direktelink: https://gist.github.com/M4rtini89/e6d82ac36fd507d4b9d8#file-hwoverlay-user-js

 

Koselig å se denne pandaen igjen.

 

:lol:

 

post-10128-0-01520000-1386751603_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Koselig å se denne pandaen igjen.

 

:lol:

 

attachicon.gif11-12-2013 09-44-35.png

Haha :p Det var heldigvis en kjapp fiks, prøv på nytt nå.

 

Dette var synderen ^^ fra css fila til tek.

body > div.ui-dialog.ui-widget.ui-widget-content.ui-corner-all.ui-draggable.ui-resizable[role="dialog"] {
background: green url(../images/main/panda.png) repeat scroll 0 0 !important;
}

http://userscripts.org/scripts/show/185036

 

Fjerner faktisk reklame. (MEN, de lastes fortsatt)

nice =)

Endret av M4rtiniì
Lenke til kommentar

Kan du gjøre om den svarte bakgrunnen til hvitt? :)

 

Den er hvit om den er satt til det av HW.no og sort når den er satt til det (ofte når de har store flash ads som skal merge med bakgrunnen).

Kommer ikke til å fikse på noe kosmetisk på siden deres. Du kan eventuelt legge det inn selv syns selv det er behagelig å ha mindre lys mot fjeset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...