Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg lest noe oppover her, men for de som fortsatt har adblock og vil lese innpå hardware sine sider, så legg til

@@||hardware.no/js/adtech_ad_v2_av_99999.js

innpå adblock, der det står "tilpass- endre filter"

Denne fungerte ikke lenger. Er det kommet en fiks på dette? Får ikke lest noe på tek nettverket lenger uten fix... Nei, det er uaktuelt å slå av adblock.

Lenke til kommentar

Denne fungerte ikke lenger. Er det kommet en fiks på dette? Får ikke lest noe på tek nettverket lenger uten fix... Nei, det er uaktuelt å slå av adblock.

Så vidt meg bekjent så er CSS-trikset den eneste måten (om man ikke ønsker Ekstra abb) som fungerer.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Er vel egentlig en smule rettferdig.

 

Mtp de som har ekstra abb må laste nettsiden 2 ganger. Første gangen med reklame, så andre gangen uten reklame.

Dvs, har man Ekstra abb, så får tek.no også reklame inntekter fra enkelte sidevisninger fra deg, selv om du ikke ser reklamen (Siden lastes inn 2 ganger raskt).

Lenke til kommentar

Er vel egentlig en smule rettferdig.

 

Mtp de som har ekstra abb må laste nettsiden 2 ganger. Første gangen med reklame, så andre gangen uten reklame.

Dvs, har man Ekstra abb, så får tek.no også reklame inntekter fra enkelte sidevisninger fra deg, selv om du ikke ser reklamen (Siden lastes inn 2 ganger raskt).

 

Derfor de gjør det, de grådige .., hvorfor ikke gjøre det letteste i hele verden og kjøre ekstra valideringen server-side(?) om den ikke gjør det, og om den gjør det er det komplett unødvendig å kjøre tiden 2 ganger.

Lenke til kommentar

 

Derfor de gjør det, de grådige .., hvorfor ikke gjøre det letteste i hele verden og kjøre ekstra valideringen server-side(?) om den ikke gjør det, og om den gjør det er det komplett unødvendig å kjøre tiden 2 ganger.

Så vidt meg bekjent er Tek.no-Teknisk, lærlinger (hvertfall noen av dem). Så da anntar jeg at det er grunnen for at det ikke er helt 100%..

 

Men ja, det kan jo løses veldig veldig kjapt.

Lenke til kommentar

Mtp de som har ekstra abb må laste nettsiden 2 ganger. Første gangen med reklame, så andre gangen uten reklame.

Dvs, har man Ekstra abb, så får tek.no også reklame inntekter fra enkelte sidevisninger fra deg, selv om du ikke ser reklamen (Siden lastes inn 2 ganger raskt).

Så hvis man har internet fra f.eks ICE eller en av de andre leverandørene som benytter seg av kvoter så gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å være ekstramedlem pga. at man laster ned dobbelt så mye data som nødvendig?

 

Er det noen representrater fra TEK som kan bekrefte dette?

Endret av Dromle
Lenke til kommentar

Så hvis man har internet fra f.eks ICE eller en av de andre leverandørene som benytter seg av kvoter så gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å være ekstramedlem pga. at man laster ned dobbelt så mye data som nødvendig?

 

Er det noen representrater fra TEK som kan bekrefte dette?

Man laster ned unødvendig mye mer ja. Men som nevnt, dette gjelder ikke hver sidevisning, men veldig ofte. "Problemet" oppstår veldig random.

Veldig synd for de som har datakvote ja.

Lenke til kommentar

Så hvis man har internet fra f.eks ICE eller en av de andre leverandørene som benytter seg av kvoter så gjør man seg selv en bjørnetjeneste ved å være ekstramedlem pga. at man laster ned dobbelt så mye data som nødvendig?

 

Er det noen representrater fra TEK som kan bekrefte dette?

Hei

 

Dette kan jeg avkrefte.

Siden lastes inn én ekstra gang hvis du har en sesjon i MinTek og ikke har logget inn på en uke.

 

Det er per nettsted og naturligvis per browser/pc.

Lenke til kommentar

Hei

 

Dette kan jeg avkrefte.

Siden lastes inn én ekstra gang hvis du har en sesjon i MinTek og ikke har logget inn på en uke.

 

Det er per nettsted og naturligvis per browser/pc.

Det er jo svada.

 

Det er flere brukere på forumet som har rapportert at de får feilen flere ganger i uken, til og med daglig.

Det du bekrefter her er at du ikke leser meldingene som blir rapportert inn.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1552509

 

Heisan.
Jeg som mange andre begynner å bli lei av att siden deres ikke fungere som tenkt!
En av disse er at man må logge in på nytt hver gang man besøker tek nettverket selv om man haker i knappen som sier "Forbli innlogget". (Med untak av Diskusjon.no) hvor det fungerer. Jeg vet ikke hvordan dere har programmert dette, men jeg forblir ikke innlogget till neste gang jeg kommer till siden.

Sidene laster inn med annonser synlige (teller som en annonsevisning for annonsøre). Så dukker navnet mitt opp øverst til høyre og annonsene blir fjernet. (Under tregt nettverk, og spesielt om jeg går fra en Tek-side til en annen.)

 

Jeg føler både jeg og annonsørenen blir lurt av Hardware Ekstra. De får visnigner som ikke er verdt noe og jeg sparer ingen båndbredde siden jeg må laste inn annonsene uansett.

 

Løsningen deres er ikke god nok. :nei:

 

Synes også dere burde gjøre noe med innloggingen for medlemmer. Veldig ofte må siden lastes 2 ganger. Ofte må man også trykke tilbake 2 ganger for å faktisk komme tilbake. Jeg opplever også ganske ofte å måtte logge inn på nytt, selv om jeg "aldri" lukker fanen som jeg bruker på Tek/forumet. Slik jeg bruker sidene klikker jeg meg frem og tilbake mellom forumet og linker til artikler eller topp-linkene til tek/hardware/amobil osv.

 

Sidene deres oppleves derfor som trege og lite brukervennlige.

 

Jeg ser fremdeles annonser før jeg autologges inn når jeg besøker hw.no. Er innom iallfall to ganger om dagen med de samme maskinene.

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1548193

Jeg veksler mellom 3-5 ulike maskiner daglig.

 

Irrirterende at hw.no logger med ut fra de andre maskinene (diskusjon.no gjør ikke dette) siden jeg da må logge meg inn flere ganger om dagen. Det fører til at jeg ikke gidder å sjekke hw.no/artikler en del ganger.

 

 

 

 

Ironiske her må vel være at det er du som har besvart alle henvendelsene rundt dette problemet, men enda sier du her at det ikke er slik.

 

Men du har rett i at det gjelder på hvert nettsted (Gamer, Tek, Amobil, Mobilen, Hw etc). Dvs problemet er 8 ganger større enn det det burde ha vært, i tillegg.

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har også merket at siden lastes inn først som utlogget, så reloades siden hvorpå jeg er logget inn.

 

Har ikke brydd meg nevneverdig, i og med at jeg ikke har datakvote på hjemmenettet, men det er dårlig business å lure annonsørene på den måten, i tillegg til å gjøre livet bittelitt surere for dem som surfer med datakvote.

Lenke til kommentar

 

Det er jo svada.

 

Det er flere brukere på forumet som har rapportert at de får feilen flere ganger i uken, til og med daglig.

Det du bekrefter her er at du ikke leser meldingene som blir rapportert inn.

 

Vi forbedret auto-innloggingen den 5. november med ytterligere en justering den 11. november. Nå setter vi en cookie ved pålogging som varer i 30 dager, og som automatisk sørger for å logge deg inn direkte neste gang du besøker nettstedet. De fleste kommentarene du viser til er postet før vi gjorde denne forbedringen, men hvis noen har oppdatert informasjon som viser at dette fortsatt ikke fungerer slik det er tenkt vil vi veldig gjerne høre om det.

 

Har også merket at siden lastes inn først som utlogget, så reloades siden hvorpå jeg er logget inn.

 

Har ikke brydd meg nevneverdig, i og med at jeg ikke har datakvote på hjemmenettet, men det er dårlig business å lure annonsørene på den måten, i tillegg til å gjøre livet bittelitt surere for dem som surfer med datakvote.

 

Har du opplevd dette nå nylig, eller er det en stund siden sist? Kan du hjelpe oss med litt informasjon slik at vi kan reprodusere feilen? Hvilken nettleser bruker du? Hvilket nettsted opplever du dette på? Etter at du er logget inn på et nettsted skal du ikke oppleve denne reloadingen med mindre du sletter cookies eller venter 30 dager med å besøke nettstedet igjen.

Lenke til kommentar

Bruker IE helt uten noen addons, men får fremdeles "Du har adblock..."-meldingen. Vet at det er noen filtrering via jobbens firewaller på reklamebannere osv. Betyr det at jeg ikke får lest noe på hardware.no/akam.no osv. lenger? Jeg får nok ikke de ansvarlige til å renvaske disse domenene - vi er over 800 mennesker her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...