Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Så du mener alt burd være gratis?

Kan jeg komme hjem til deg å sove, deretter låne bilen din ? :)

 

Du kan ikke sammenligne å låne en bil med å lese en artikkel som er oversatt til norsk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hvor er bevisene på at de bare kopierer?

Eller er du bare ute å slenger leppa?

 

Si ting som ikke kan dokumenteres og som kan skade bedrifter eller personer er straffbart

 

La meg spørre deg:

 

Hvor er bevisene på at de ikke kopierer?

Lenke til kommentar

Hvor er bevisene på at de bare kopierer?

Eller er du bare ute å slenger leppa?

 

Si ting som ikke kan dokumenteres og som kan skade bedrifter eller personer er straffbart

 

Nå har det vel aldri värt noen hemmelighet at mye av det du finner på tek-nettverket sine sider bare er oversatt fra Engadget, Computerworld etc.

 

Det er litt trist at man skal påtvinges gigantiske reklamer for å lese artikler som for det meste holder en slik kvalitet at man ikke vet om man leser ITAvisen eller hardware.no.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har ikke lagt merke til noe nevneverdig av det :)

Men som jeg rar sagt, hvis man ikke vil se reklame, ikke vil betale og synes at alt bare er ræva så kan man velge å ikke lese siden(e) :)

 

Det er jo akkurat det man advarer hva som vil skje. Man velger å styre unna sidene.

Hva tror du vil skje med Hardware.no uten lesere?

Hva tror du vil skje med Hardware.no uten nye lesere og abonnenter, men samtidig som utgiftene øker?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

En leser som ikke betaler eller ser annonser?

Han bidrar vel like mye til som en som bare går inn på Rema, spiser litt druer og går ut igjen uten å betale :)

 

Eh nei, men en som har vært med på denne siden i 12 år.

Om du skal sammenligne, så er det en som går inn på Rema og ser at druene ikke er noe tiltalende og eller alt for dyr, så går han ut igjen uten noenting. Han kommer mest sannsynlig ikke tilbake til den butikken mer.

Lenke til kommentar

 

Eh nei, men en som har vært med på denne siden i 12 år.

Om du skal sammenligne, så er det en som går inn på Rema og ser at druene ikke er noe tiltalende og eller alt for dyr, så går han ut igjen uten noenting. Han kommer mest sannsynlig ikke tilbake til den butikken mer.

Om gratis-druer er alt han har fått med seg i butikken på Rema de siste 12 årene, tror jeg ikke butikken savner "kunden".

Heller ikke om han kjøpte druer i 10 år, men ikke de 2 siste vil jeg tro

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvor mange lesere har hardware og tek mistet på grunn av idiotien sin? Blokkere ikke reklame selv, men jeg har sluttet å lese hardware.no pga. grådighetskulturen og heller laber kvalitet på journalistikken de leverer. Du kan ikke kalle deg journalist om du kopierer en artikkel fra et annet nettsted og kjører den igjennom google translate.

Lenke til kommentar

En leser som ikke betaler eller ser annonser?

Han bidrar vel like mye til som en som bare går inn på Rema, spiser litt druer og går ut igjen uten å betale :)

 

Jeg synes du går litt lite i dybden når du tenker på den måten, og dette har vært diskutert før.

 

Man må gå litt mer i dybden og tenke at det kan godt være at denne druespiseren er en som kan tipse andre kjente om et bra tilbud eller lignende som han så mens han var innom Rema.

 

Det samme gjelder dem som leser HW uten å se reklame. Det kan godt være de benytter seg av prisguiden eller andre deler av nettverket som fortsatt produserer penger, eller linker en interessant artikkel videre til noen andre. Dessuten hjelper også en som leser med adblock å holde ryktet om HW i livet, noe som også er viktig. Hvordan vet folk at HW eksisterer? Mye går på hva man har blitt fortalt av andre.

 

Jeg var innom en bensinstasjon og så at de plutselig hadde fått opp en plakat om at dassen kun var for deres betalende kunder, og at andre måtte betale 10kr for å bruke dassen. Det er klart det er kjipt å vaske dassen etter folk som ikke legger igjen penger.

Men igjen, man må se på det større bildet, for det er ikke sikkert at det er noe sjakktrekk å sette opp den plakaten selv om det virker som det mest åpenbare å gjøre. Det kan godt være at folk som regelmessig bruker dassen faktisk kjøper med seg noen småting på noen besøk, men ikke andre. Av og til kan det være at folk kommer inn bare for å pisse, men finner ut at "ah, det hadde vært godt med en kaffe nå som jeg først er her, og jeg kan jo fylle bensin mens jeg er her". Men når skiltet først er kommet opp, kan det være at noen av disse finner en annen favorittstasjon i nærheten som nå begynner å tjene på disse småsalgene, rett og slett fordi det ikke er sikkert at man vet hva man vil ha før man er inne på stasjonen.

 

Man må med andre ord tenke bittelitt større for å se. Om så Tek ikke skulle tjene på en eller annen snyltende bruker, så taper de heller ikke på det. Digitalt lesestoff kan kopieres opp i det uendelige, og den eneste ekstra kostnaden er den ubetydelige belastningen på serveren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som anbefaller HW er vel også de samme som hjelper de samme personene med å bli kvitt reklame ;)

 

Så hvor mange lesere har hardware og tek mistet på grunn av idiotien sin? Blokkere ikke reklame selv, men jeg har sluttet å lese hardware.no pga. grådighetskulturen og heller laber kvalitet på journalistikken de leverer. Du kan ikke kalle deg journalist om du kopierer en artikkel fra et annet nettsted og kjører den igjennom google translate.

De svarte på det for noen sider siden, var vanskelig å si da tallene går opp og ned en del uansett, men de hadde vist ikke merket noe nedgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvor mange lesere har hardware og tek mistet på grunn av idiotien sin? Blokkere ikke reklame selv, men jeg har sluttet å lese hardware.no pga. grådighetskulturen og heller laber kvalitet på journalistikken de leverer. Du kan ikke kalle deg journalist om du kopierer en artikkel fra et annet nettsted og kjører den igjennom google translate.

 

 

Hei,

 

Det er TNS Gallup som måler trafikken vår. Sammenliknet med for ett år siden har vi nå i uke 44 (forrige uke) ca 10% mer trafikk.

 

Du kan se utviklingen her: http://www.tnslistene.no/?list_id=1&metric=new&week=44&year=2013&num_g=1&report=week (merk at du så må velge Tek.no etterpå).

 

 

Mvh,

 

Per Øivind / Tek

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hei,

 

Det er TNS Gallup som måler trafikken vår. Sammenliknet med for ett år siden har vi nå i uke 44 (forrige uke) ca 10% mer trafikk.

 

Du kan se utviklingen her: http://www.tnslistene.no/?list_id=1&metric=new&week=44&year=2013&num_g=1&report=week (merk at du så må velge Tek.no etterpå).

 

 

Mvh,

 

Per Øivind / Tek

20 Tek.no 591 285 1 107 050 4 365 645 neg_test.png-2.27 neg_test.png-9.75 neg_test.png-7.38

 

Virker nå som det er en nedgang.

 

http://www.tnslistene.no/?list_id=1&week=44&year=2013&report=week&metric=pi

Lenke til kommentar

Definer mer hva du mener med mer trafikk? Er det antall brukere, unike sessjoner eller sidevisninger.

Den TNS listen går jo ikke så langt tilbake.

 

 

 

 

Med mer trafikk mener jeg unike brukere. Du kan sammenlikne med eldre tall for oss her:

http://www.tnslistene.no/?list_id=2&metric=new&week=44&year=2013&g_list=41

 

 

Vi endret litt på oppføringene våre, men tallene er basert på samme nettsteder.

 

 

Lolliken: Tallene svinger fra uke til uke. Det er trendene vi ser på og ikke nødvendig vis hver enkeltuke.

Lenke til kommentar

 

Med mer trafikk mener jeg unike brukere. Du kan sammenlikne med eldre tall for oss her:

http://www.tnslistene.no/?list_id=2&metric=new&week=44&year=2013&g_list=41

 

 

Vi endret litt på oppføringene våre, men tallene er basert på samme nettsteder.

 

 

Lolliken: Tallene svinger fra uke til uke. Det er trendene vi ser på og ikke nødvendig vis hver enkeltuke.

 

Antallet unike brukere ligger ganske likt med hva dere hadde for et år siden, mens antallet sidevisninger er 20k lavere. Er det en god trend?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Antallet unike brukere ligger ganske likt med hva dere hadde for et år siden, mens antallet sidevisninger er 20k lavere. Er det en god trend?

 

Et fall (basert på en uke) på et par-tre prosent spiller mindre rolle i det store bildet. Husk at så mye som 50% av leserne våre hadde blokkert annonser. Nå er tallet ca 8% på HW (og på vei ned).

 

Vi er selvsagt klar over at vi mister noen lesere med tiltakene. Heldig vis ser det ut til at endrigene har vært vellykket og at svært få har sluttet å lese oss (ref netto økning i antall brukere).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...