Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Jeg har ved flere anledninger spurt, uten å få svar på følgende:

 

"Man kan tjene penger på reklame eller abonnement. AdBlock-brukere genererer ikke inntekter.

Hvordan ville du løst utfordringen?"

Spørsmålet er selvsagt myntet på alle de som klager, men uten å komme med et eneste konstruktivt forslag på alternativer. Har dere ikke noe svar? Klager dere for klagingens skyld?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ved flere anledninger spurt, uten å få svar på følgende:

 

"Man kan tjene penger på reklame eller abonnement. AdBlock-brukere genererer ikke inntekter.

Hvordan ville du løst utfordringen?"

Spørsmålet er selvsagt myntet på alle de som klager, men uten å komme med et eneste konstruktivt forslag på alternativer. Har dere ikke noe svar? Klager dere for klagingens skyld?

 

De har ikke svart, for det er ingen andre måter å tjene penger på for ei nettside. Alternativet til å tjene penger er selvsagt at Hardware.no legger ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har ved flere anledninger spurt, uten å få svar på følgende:

 

"Man kan tjene penger på reklame eller abonnement. AdBlock-brukere genererer ikke inntekter.

Hvordan ville du løst utfordringen?"

Spørsmålet er selvsagt myntet på alle de som klager, men uten å komme med et eneste konstruktivt forslag på alternativer. Har dere ikke noe svar? Klager dere for klagingens skyld?

 

 

 

De har ikke svart, for det er ingen andre måter å tjene penger på for ei nettside. Alternativet til å tjene penger er selvsagt at Hardware.no legger ned.

 

Dette er svart på tidligere i tråden og der er flere måte å tjene penger på enn reklame, men istedet for å diskutere det videre, foreslår jeg at dere blar noen sider tilbake i tråden å leser igjen det som er skrevet.

Lenke til kommentar

Jeg har ved flere anledninger spurt, uten å få svar på følgende:

 

"Man kan tjene penger på reklame eller abonnement. AdBlock-brukere genererer ikke inntekter.

Hvordan ville du løst utfordringen?"

Spørsmålet er selvsagt myntet på alle de som klager, men uten å komme med et eneste konstruktivt forslag på alternativer. Har dere ikke noe svar? Klager dere for klagingens skyld?

Åroduktplassering, betal mest og få høyest score på testene er jo nevnt.

Frivillige donasjoner er også nevnt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg håper at den som kom med det forslaget ikke var alvorlig.

 

Geir :)

Forslaget var "produktplassering" uten noe videre spessifisering, noe som strengt tatt hører hjemme i filmerbransjen der de f.eks bruker iPhone fordi Apple betaler. Ettersom HW ikke lager film antar jeg at det var det de mente, plassere produkter i tester og tilsvarende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå er tallet ca 8% på HW (og på vei ned).

Nå har dere jo ikke oversikt over hvor mange som "laster ned" reklamen, men skjuler den med feks CSS, slik jeg gjorde i starten, når dere satt opp sperre for Adblock.

 

Men det gjør jo forsåvidt ingenting da både dere og de som bruker CSS-trikset "vinner" på det.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på dette og reklame? I mitt hode er dette nettopp reklame.

Tja.

Ville du tolker det som reklame når tek skriver "vi har testet alle mobiler og Nokia er best", fordi Nokia har betalt mest i testen?

 

Er jo en form for reklame, men i stedet for at det er på siden er hele artikler reklame. Liker bedre de greiene på siden enn å fundere på om tester og anbefalingerer ekte eller betalte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Synes de som ikke vet hva produktplassering er for noe, skal først finne ut hva det er, før de prøver å drite i andre bukser.

For de som ikke vet hva produktplassering er, så se på 71 grader nord. Eller på hjul med dag Otto Lauritsen. Hvordan man kan produktplassere ting på Hardware.no vil jeg ikke ut med av den grunn at man selger ikke noe uten å få betalt for det. Å avvise at man kan tjene penger på det uten å vite hva produktplassering er er rett og slett mangel på kunnskap. Det er i samme gaten som å hevde jorden er flat siden man ikke kan se buen på jordskorpen. Men for all del. ikke la egen uvitenhet stoppe dere fra å poste her inne. Det er underholdning i seg selv.

Lenke til kommentar

"Det nye 760ti ble levert i en ellers så vakker Volkswagen golf."

*Bilde av et skjermkort i bagasjen på en golf.*

 

Så må jeg ellers si jeg er nysgjerrig på om VW, eller andre bilmerker, er så fryktelig interessert i å reklame på tek sine sider.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har ingen interesser av å gi Tek en hjelpende hånd. Det her jeg gitt greit uttrykk for i tidligere innlegg.

At du er overbevist om jeg skjuler min uvitenhet, det må jeg bare si er fantastisk at du klarer å komme til den konklusjonen, når du ikke engang klarer å komme med et eksempel på produktplassering.

Jeg vet om iallefall tre andre måter å tjene penger på en side som Hardware.no, men det skal de neste eierne få vite. Reklame og abonnement er to kjente. Jeg nevnte at man kan tjene penger på produktplassering og sponsing. Disse to måtene jeg nevnte er kjente måter fra sports miljøet. Jeg vet om iallefall tre måter til, men det kommer sikkert andre til å komme med. Fra meg får du det ikke.

 

Så du får nå bare drifte videre med din overbevisning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jeg skjønt for lenge siden, men allikevel kommer du jevnt og trutt i denne tråden og mener dette er bedre alternativer til reklame enn dagens løsning uten å kunne komme med et konkret eksempel eller hvordan dette kan fungere bedre i praksis enn dagens løsning.

Av den grunn har jeg valgt å konkludere med at du velger å skjule din uvitenhet om hvordan slik reklame fungerer frem til du velger å bevise meg det motsatte.

Hvorvidt du vil dette eller ei er opp til deg, og strengt tatt bryr jeg meg fint lite.

 

Videre har jeg og skrevet til deg tidligere og stilt tvil rund disse formene for reklame i forbindelse med at sidene til tek-nettverket leverer tester og anmeldelser over produktet og hvordan slik type reklame kan påvirke slike tester.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

At du tviler er vel bare et resultat av uvitenhet og eller usikkerhet. Det er jo ikke snakk om å erstatte reklamen med produktplassering, men det er et tillegg.

Det er helt feil å sammenligne produktplassering og reklame. Det kalles for skjult reklame og er ikke lovlig.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...