Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere er noen egoistiske småunger! Føler dere dere tvunget går dere automatisk i trassmodus og luller dere inn i en illusjon om at dere blir urettferdig behandlet. Dere koser dere med artiklene deres mens Tek på den annen side lider av pengemangel. Dere stjeler datakraft, og fortsetter å gjøre det ved å hyle og grine på sidene deres.

 

Tek gjør en formidabel jobb, og jeg håper virkelig ikke nettverket går under pga dere drittsekker!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Tek gjør en formidabel jobb, og jeg håper virkelig ikke nettverket går under pga dere drittsekker!

Om nettverket skulle gå "under" så er det nok ikke pga folkene som bruker adblock e.l. Tror ikke nettverket hadde overlevd noe særlig lengre om alle adblock-brukerene ikke besøkte nettsiden i det heletatt, men jaja. ditt synspunkt. :)

Lenke til kommentar

Gisselsituasjon var ny for meg. Er det ditt innhold som Hardware.no har tatt som gissel og krever løsepenger eller reklametitting for?

HAHAHA!

 

Takk for en god latter:-) Det var dagens.

 

Nei, man skal høre mye før øra detter av. Jeg tror jeg får sove et par timer før boksekampen begynner.

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

 

At du kan finne på å ytre noe så useriøst har overbevist meg om at det vil være fuldstendig bortkastet tid å fortsette denne diskusjonen. God kveld.

 

Useriøst? Hva er useriøst her? Mediehuset TEK har kjøpt serveren og betalt for innholdet som du trykker deg inn på. Du kan velge å ikke trykke deg inn på det, men likevel gjør du det og samtidig sniker deg unna alt som heter reklame. Så du benytter deg av tjenesten og sniker deg unna betalinga.

 

 

Det er et FRIVILLIG valg å trykke seg inn på denne siden. Greia her er at du blir bedt om å betale for å få tilgang til innholdet. Hvis du har i hele ditt liv opplevd å måtte betale for en vare på en butikk, så skjønner du mekanismen. Problemet er at du er bortskjemt med "gratis" innhold på internett og ikke forstår hvordan verden fungerer.

 

At folk snakker om tvang og "gisselsituasjon" fordi de ikke får tilgang til det andre har skapt gratis er så latterlig at ord ikke strekker til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I denne tråden blir en møtt med raseri, banning og demonisering av mennesker som jobber for diskusjon.no og/eller TEK-nettverket. Dette kun fordi en bruker sin stemme til å delta i debatten.

 

Hadde jeg visst at det er slik en skulle bli behandlet som trofast leser gjennom mange år, ville jeg forlatt nettverket for lenge siden.

Ånei, jeg synes virkelig synd på deg. Det første innlegget ditt i denne tråden var å anklage noen for å være korrupt og at de hadde en (øknomisk) agenda, utelukkende fordi de synes at mennesker som benytter seg av en tjeneste også burde gi litt tilbake. Er det rart at du får et "hva faen? Anklager du meg for korrupsjon fordi jeg kritiserer deg?".

 

En "trofast leser" som fjerner reklamen og roper korrupsjon når de får rettmessig kritikk for å være gratispassasjerer er ikke mye "trofaste".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Eg kan stadfeste at Rampage ikkje får ei krone frå Tek.

 

Du kjem frivillig inn på Hw.no, det er ingen som tvinger deg inn. Dei som brukar adblock er årsaken til at dette tiltaket er blitt iverksatt. Hw.no venta lenge, brukte pandaen for å prøve å appellere til samvitet til brukarane, men resultatet var at adblockandelen gjekk opp. For å unngå at brukarandelen med adblock går opp mot 100%, som effektivt er med på å ødelegge Hw.no, vart det gjort nokre tiltak. Du kan like det eller du kan ikkje like det, men dersom du brukar adblock så er du ein del av problemet. Det er ingen som tvingar deg inn her.

 

Si meg, hvor mye penger tjener dere på at brukere besøker siden med Adblock, kontra brukere som ikke har Adblock men heller ikke besøker siden?

 

Dere tjener ingenting uansett, sant?

 

Men de brukerne som bruker Adblock er kanskje engasjert på forumet, hjelper folk med problemer, linker artikler til venner (som kanskje ikke har Adblock) og betaler for seg på den måten. Om dere velger å utestenge brukerne som hjelper andre, så kommer mange til å forflytte seg til andre forum og nettaviser, ergo: Ta vare på brukerne, så tar brukerne vare på dere.

Lenke til kommentar

 

Si meg, hvor mye penger tjener dere på at brukere besøker siden med Adblock, kontra brukere som ikke har Adblock men heller ikke besøker siden?

 

Dere tjener ingenting uansett, sant?

 

Men de brukerne som bruker Adblock er kanskje engasjert på forumet, hjelper folk med problemer, linker artikler til venner (som kanskje ikke har Adblock) og betaler for seg på den måten. Om dere velger å utestenge brukerne som hjelper andre, så kommer mange til å forflytte seg til andre forum og nettaviser, ergo: Ta vare på brukerne, så tar brukerne vare på dere.

 

Problemet med å "betale for seg" ved å bruke forumet er at det ikkje gjev ei einaste krone i kassa. Skal journalistane i Hw.no heve løn ved å lese innlegg på forumet?

 

Dessutan er det mykje antagelser i det du skriv. Hw.no er besøkt av ein større brukarmasse enn forumet.

 

Om du har forslag til kva me kan gjere så er eg sikker på at redaksjonen lyttar. Problemet er at dei har prøvd å iverksetje tiltak, men resultatet var at det vart berre fleire Adblock-brukarar. Kva kan Hw.no tilby eller korleis kan dei legge fram saken for å unngå at Adblock-prosenten fortset å stige? Allereie er andelen på 50%, dvs. at Hw.no mistar halvparten av reklameinntektene, som er ganske store summar.

 

Det er ingen som har lyst å legge restriksjonar på Hw.no, men det er blitt nødvendig for å kunne drifte sida. Kva skjer om dei ikkje gjer noko, og Adblock-andelen går opp mot 100%? Då forsvinn inntektene og med det forsvinn Hw.no. Repeterer du denne prosessen med alle andre nettstader som ikkje får inntekter frå andre område eller blir støtta, så forsvinn dei og.

 

Du får altså 100% gratis innhald på Hw.no, mot at du lar dei vise deg litt reklame. Høyrest ut som ein veldig god deal for brukarane, men det er visst ikkje godt nok, dei skal ha vekk reklamen og. Samtidig ser det ikkje ut som mange her er i stand til å forstå at reklamen er inntektene til Hw.no, som finansierer nettsida. Tar du vekk inntektene så bør dei fleste over 10 år kunne sjå at det ikkje vil gå rundt. Me får håpe at dei som ropar høgast er i eit mindretal, og at fleirtalet er oppegåande nok til å forstå grunnen til at restriksjonen vart iverksatt.

 

Diverre har Internett ført til at mange ser på det som ein menneskerett å få tilgang til gratis filmar, musikk og anna digitalisert materiale. Når nokon gjer forsøk på å hindre dette så blir det opprør og folk ropar om gisseltaking og gudane veit kva anna tøv. Det er vanskeleg å samanlikne situasjonen med noko utan for Internett, sidan brukaren enkelt kan fjerne måten dei betalar på, men tenk på det som at du er snekker og kun får betalt for halvparten av jobbane du får.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg synes at Hardware.no begynner å bli grådige. Vi kan ikke akkurat si at de har pengemangler, når de drives av nye Cisco servere til 400.000, de har råd til å reise globalt til Asia, Amerika, rundt om i Europa, og ellers i Skandinavia for å besøke mange bedrifter og messer. Også har de råd til å drive og oppdatere nettsiden, ansette flere journalister, og ikke minst at de tester meget dyrt Hardware.

 

For meg så ser det ut at Hardware.no er i en storhetstid, og at de ser at de tjener mye penger på det, og nå vil de tjene enda mer penger via påtvunget obligatorisk deaktivering av Adblock.

 

Så bakgrunnen her er ikke økonomiske problemer og trussel om konkurs, men rett og slett grådighet :)

 

Jeg hadde Adblock på en treg 15,4" bærbar skole PC, men jeg hadde det ikke på min kraftige stasjonære PC med 24" skjerm. Men nå er Adblock i drift på alle mine datamaskiner, skole PC, stasjonær PC, og servere pga dette tullet.

 

Jeg fant tilfeldigvis ut at Hardware.no har testet den dritt skole PCen. http://www.hardware.no/artikler/hp_compaq_6715b/42421

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg bruker AdBlock, og ikke er betalende medlem.

 

Jeg ville i utgangspunktet gjerne støtte HW, og betale den lave prisen, og gikk til det skrittet for å registrere meg. Men jeg ble nektet pga er en eller annen teknisk årsak for at nettstedet ikke aksepterer epostadressen min. Jeg gidder ikke begynne å maile en eller annen hos HW for å få fikset problemet, har nok av andre ting å gjøre. Så derfor pga en eller annen feil hos HW får jeg ikke til å betale for å lese nettstedet. Alternativet nå er å lese nettstedet med reklame, som er uaktuelt. Så mye bevegelse og piss, annonser som dekker svære felt, innkapsler redaksjonelt stoff osv, siden blir bare en forstyrrende grøt av kommersielt piss som jeg ikke er interessert i å kjøpe. Hadde reklamen vært av mindre intrusiv karakter, og ikke dekket en så stor prosentandel, og i tillegg ikke vært av den bevegende og blinkende typen, så hadde jeg mer enn gjerne skrudd av AdBlock, men sålenge siden er så forpestet av dritt, lar jeg blokkeren stå på.

Nå må det da nevnes at jeg besøker siden 90% fra iPhone, hvor jeg ser reklamen. Akkurat for øyeblikket er reklamemengden og annonsetypen der helt akseptabel, og samme mengde og type skulle vært på vanlig PC utgave. Men for noen dager siden hadde Stjelehor en reklamekampanje på HW, som hadde svære annonser som dekket like mye som et helt skjermbilde, og annonsen ble gjentatt flere ganger. Slikt er totalt uakseptabelt. Først og fremst irriterer det meg, og da klikker jeg i hvertfall ikke på annonsen, så det er penger rett ut av vinduet for Stjelehor.

Så inntil HW kommer med en moderert mengde annonser, og begrenser formatet sitt til å dekke mindre av skjermen både på mobil og pc, vil jeg bruke blokkeren der den kan brukes.

 

Ser at det skrives mye om at HW har ansatt så mange journalister, men må si det er begredelig hva disse produserer. Er ikke mange saker som legges ut her. De fleste er klipp og lim saker sakset direkte fra utenlandsk presse etter en omgang google translate, og det fåtallet ordentlige saker som skrives går kun som ekstra-materiale, dvs at det HW ønsker å få betalt for, er en kjapp google translate klipp og lim sak, noe man ikke akkurat trenger journalister til.

 

Eneste journalistikk som er av nogenlunde kvalitet blir finansiert av ekstra-medlemmene, så HW, slutt å syt.

Endret av spiffers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@@||hardware.no/js/adtech_v3_av_99999.js

 

<3

 

fungerer helt utmerket. Takk for at du tok deg bryet med å oppdatere fixen. Spørs hvor mange ganger jeg gidder å gå inn hit for å finne en fix i stede for å bytte over til utenlandske nettsider som gir meg akkurat samme infoen, artikklene og testene litt før Hardware.no kommer ut med dem. Håper Hardware.no selv ser at dette leder bare til at dere kommer til å miste flere lesere en dere klarer å få over til å kjøre uten adblock/bli ekstra medlemmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

 

fungerer helt utmerket. Takk for at du tok deg bryet med å oppdatere fixen. Spørs hvor mange ganger jeg gidder å gå inn hit for å finne en fix i stede for å bytte over til utenlandske nettsider som gir meg akkurat samme infoen, artikklene og testene litt før Hardware.no kommer ut med dem. Håper Hardware.no selv ser at dette leder bare til at dere kommer til å miste flere lesere en dere klarer å få over til å kjøre uten adblock/bli ekstra medlemmer.

Du trenger ikke å komme hit for å oppdatere den.

 

For Google Chrome nettleser.

  1. Besøk Hardware.no
  2. Trykk kontroll U
  3. Trykk kontroll F
  4. Søk etter "hardware.no/js/adtech"
  5. Finner den langt nede på siden som et Script, for eksempel:

<script src="http://www.hardware.no/js/adtech_v3_av_99999.js"></script>

 

Så legger du den inn i Adblock med syntaksen: @@|| foran URL som for eksempel:

 

@@||hardware.no/js/adtech_v3_av_99999.js

 

Ja du ser sammenhengen.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

 

Diverre har Internett ført til at mange ser på det som ein menneskerett å få tilgang til gratis filmar, musikk og anna digitalisert materiale. Når nokon gjer forsøk på å hindre dette så blir det opprør og folk ropar om gisseltaking og gudane veit kva anna tøv. Det er vanskeleg å samanlikne situasjonen med noko utan for Internett, sidan brukaren enkelt kan fjerne måten dei betalar på, men tenk på det som at du er snekker og kun får betalt for halvparten av jobbane du får.

 

Jeg kan ikke fri meg fra tanken om at Hardware.no møter seg selv i døra her. Dere har i mange år hatt en unik posisjon som nettsamfunn rundt data her i landet. Dette har gitt dere mulighet til i en viss grad å påvirke databrukerne.

 

Etter min mening har den mest framtredende holdningen, både på nettsiden og i forumet, vært at det meste på nett skal være gratis og at deling ikke er stjeling; det er sogar lov å diskutere detaljer omkring ulovlig nedlasting på forumet (noe jeg ikke har funnet på noen andre sider jeg leser). Dere snakker opp alt som handler om ulovlig nedlasting og fildeling, og heltene bak Pirate Bay får stort sett si si hva de vil uten motforestillinger fra deres side, mens de aller fleste saker hvor MPAA og IPFI er involvert vinkles negativt. Opphavsrett bør visstnok vike for det meste, og det bare blåses av at mange har sin inntekt fra produksjon, distibusjon og salg av programvare, spill, musikk, film og bøker.

 

At dere reagerer når dere oppdager at folks manglende vilje til å delta nå truer deres eget inntektsgrunnlag er forståelig, men dere kan da vel ikke være overrasket over denne utviklingen som dere tross alt har vært en del av? Var det ikke dette dere ønsket?

Lenke til kommentar

Ifølge tallene du viser til, så er det en forbedring i inntekter, og i resultat, så hvis det er en fortsettende trend, vil 2013 tallene være veldig bra. HW har enorme inntekter, og tydeligvis også enorme utgifter. Jeg kjenner ikke HW godt nok til å uttale meg bombastisk om det, men har en teori.

 

For at en bedrift i det hele tatt skal gå bra, så må man fokusere på hva som er selve forretningskonseptet, og for HW er det å utgi lesestoff. Alt annet enn dette må kuttes ut, det er totalt unødvendig å bruke penger og personell på andre ting enn konseptet.

Har forstått det slik at HW kjøres på egne servere. Her bindes det opp personell og kapital. Tull, kutt det ut, lei inn tjenesten eksternt. HW har egne utviklere som knoter på en eller annen egenutviklet publiseringsløsning. Også tull. Kutt dritten ut, og bruk hyllevare. Store nettsted med mange ganger flere lesere og publiseringer enn det HW noen gang kan drømme om kjører på hyllevare. Er totalt unødvendig at HW skal lønne folk til å lage noe som allerede finnes. Hjulet skal ikke finnes opp stadig vekk.

 

HW trenger kun dyktige journalister, en redaktør, og en som tar seg av det administrativet. Resten kan settes bort. Med en slik stab, så ville HW ha minimert sine utgifter, totale lønnskostnader ville neppe vært mer enn 6-7 mill, og med 37 mill i driftsinntekter, skulle det være en god slump igjen til aksjonærene.

 

Konklusjonen er: Det går ikke så dårlig med HW som noen her prøver å forespeile oss.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...