Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Åpenbart forskjellige kriterier for hva som er annonser. I din er linker til hardwares egne tester blitt annonser, det samme er linker til alt innhold på Ekstra, og videre guidene, linker til søstersidene etc.

 

Geir :)

 

Enig med denne, Stillingsutlysningen er jo ein annonse. Men den er også for så vidt såpass relevant at eg ser på den som ein del av sida, og i tilegg er det ein fast annonse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har merket alt som er linker til internt stoff med blått, resten er eksterne annonser. (Så kan man selvsagt diskutere om linker til egne søstersider eller til Ekstra er annonsering.)

 

Det grønne er det område den "scrollende" annonsen bruker.

 

Edit: Her er stillingsannonsene fortsatt røde.

 

post-52698-0-94635900-1379073087_thumb.png

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her er scriptet som sjekker for AdBlock (se Spoiler):

 

Du kan finne det helt nederst i artiklene.

Inntil videre kan man bare legge til @@||hardware.no/ fremfor script source koden (se linken (i spoiler) som er vist rett under). Det vil da se slik ut denne gangen:

 

@@||hardware.no/js/adtech_ad_v2_av_99999.js

Den er bare til å legge inn i filter listen til Adblock Plus, så er du forbi sperren.

 

 

 

 

<script id="__inline">
(function($) {
Tek.onload.push(function() {
function checkAdBlock(again) {
if (!/*@cc_on!@*/false && (window.adblock || typeof(adblock) == "undefined")) {
$(window).trigger("adblockEnabled");
}
}
$(window).bind("adblockEnabled", function() {
Tek.Stats.ish.trackView({
req: 9,
pid: 7
});
if (!!window.localStorage) {
var block = parseInt(window.localStorage.getItem('block')) + 1 || 1;
window.localStorage.setItem('block',block);
if (block >= 2 && article.access == "public") {
Tek.Stats.ish.trackView({
req: 99,
pid: 7
});
if (screen.width > 750) {
Tek.adBlockMessage("popup");
}
}
}
});
checkAdBlock();
});
})(jQuery);
</script>

Lenke til kommentar

@tigerdyr

 

Hvis alt her er bare dritt, artikklene suger, websiden ser forferdelig ut. Hvorfor i all vide verden er du her??

Det er ingen logikk i at hvis alt er bare helt jævlig på en side så bruker du masse tid og energi på og påpeke dette når du åpenbart ikke har noen interesse av å være her?

 

Eller senser vi en aldri så liten hykler her?

 

Senser jeg en aldri så liten troll her?

 

Slutt iøvrig å legge ord i min mund.

 

Har du ingen argumenter, hadde det kanskje vært best om du holdt kjeft?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg bare påpeker at det er en logisk brist i din iver til å argumentere for noe du åpenbart ikke bryr deg filla om.

 

Overhodet ikke. På samme måte som jeg ville ha stoppet og hjulpet en gammel dame over veien selvom jeg ikke har noe som helst forhold til denne, tok jeg meg tiden til å informere folk herinne om fundementale økonomiske realiteter. Det står dem selvsagt fritt å ignorere det, men da jeg i al fall gjort mitt.

 

Syns iøvrig det er ganske rart at du forsøker å gå etter mannen istedet for ballen. Prøv å holde deg til emnet eller har du intet konstruktivt å bidra med?

Endret av tigerdyr
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Her er scriptet som sjekker for AdBlock (se Spoiler):

 

Du kan finne det helt nederst i artiklene.

Inntil videre kan man bare legge til @@||hardware.no/ fremfor script source koden (se linken (i spoiler) som er vist rett under). Det vil da se slik ut denne gangen:

 

@@||hardware.no/js/adtech_ad_v2_av_99999.js

Den er bare til å legge inn i filter listen til Adblock Plus, så er du forbi sperren.

 

Funker ikke lengre. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

 

@@||hardware.no/js/adtech_v3_av_99999.js

Takk der var den oppdatert :)

 

De kjemper virkelig imot. Opprinnelig hadde jeg bare Adblock på en treg skole PC med en liten skjerm.

 

Dette medfører nå at jeg aktiverer Adblock på alle mine datamaskiner inkludert stasjonær PC med 24" skjerm, og Adblock vil nå være PÅSKRUDD FOR ALLTID PÅ HELE TEK NETTVERKET :)

 

For et terroristregime...

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

@@||hardware.no/js/adtech*

 

 

Your move Tek.

Jeg vedder på at det er Teknisk (gul administrator) som står bak dette, ellers så har de fått Hardware.no til å endre den kildekoden automatisk etter en bestemt tidsintervall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Personlig har jeg bare sperret for alt av javascript på tek.no sine sider, så slipper jeg alt av pop-uper osv.

 

Under Ad Blocking Rules la jeg inn:

 

||static.tek.no/js/*

 

Det funka, men et lite problem:

asdas.PNG

 

Takk der var den oppdatert :)

 

De kjemper virkelig imot. Opprinnelig hadde jeg bare Adblock på en treg skole PC med en liten skjerm.

 

Dette medfører nå at jeg aktiverer Adblock på alle mine datamaskiner inkludert stasjonær PC med 24" skjerm, og Adblock vil nå være PÅSKRUDD FOR ALLTID PÅ HELE TEK NETTVERKET :)

 

For et terroristregime...

 

Har hatt på Adblock siden jeg først hørte om det for rundt 3 - 4 år siden. Har aldri vært mer fornøyd med nettet, da jeg slipper dette skvipet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...