Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg skal være solidarisk for annonser? Det bare irriterer meg.

De fleste nettaviser og andre gir deg ikke info gratis fordi dem er snille, men fordi dem får inntekter av reklamen.

Fjern inntekten og de fjerner det som er gratis...

Så, annonsene er en ting men det gjelder å se hakket lengre enn nesa ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har hatt på Adblock siden jeg først hørte om det for rundt 3 - 4 år siden. Har aldri vært mer fornøyd med nettet, da jeg slipper dette skvipet.

Hadde alltid trodd at en som er så glad i Rødt at han har partilogoen som avatar, ville vært mer enn glad nok for å støtte fellesskapet ?

 

EDIT: Skrev på mobil, og hoppet over den siste siden i tråden, så jeg fikk ikke med meg at det allerede hadde blitt kommentert. Likevel, I stand by my point.

Endret av pederlh
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å betale for Hardware Ekstra, så bra er ikke Hardware sine artikler i utgangspunktet. Jeg har faktisk prøvd å ikke ha adblock aktivert på HW.no sine sider, men reklamene er bare alt for irriterende og tar alt for mye fokus vekk fra selve nettsiden.

Anandtech for eksempel der har jeg ikke adblock da reklamene der er akkurat store nok til at man ser dem men ikke så store at dem blir i veien og tar vekk fokus.

 

Så den eneste grunnen til at dette stuntet av HW irriterer meg er at dem prøver å tvinge oss til enten betale for Ekstra eller se fantastisk irriterende reklamer som tar vekk fokus og da gidder faktisk ikke jeg lese HW før dem endrer seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja det er jo i grunn det. Spesielt når flere og flere gjør som deg. Det minste dere kan gjøre er å ikke oppfordre og lære folk å komme rundt sperrene mot Addblock. Holder det ikke at dere selv slipper reklame, må dere lære flest mulig å bli gratispassasjerer

Overraskende lite solidarisk du er med tanke på ditt politiske ståsted.

 

De fleste nettaviser og andre gir deg ikke info gratis fordi dem er snille, men fordi dem får inntekter av reklamen.

Fjern inntekten og de fjerner det som er gratis...

Så, annonsene er en ting men det gjelder å se hakket lengre enn nesa ;)

 

Jeg har full forståelse med nettaviser at de har mye reklame, men dersom de vill at jeg skal slutte å bruke Adblock på deres sider, må de få reklamen slik at det ikke blir for irriterende. Jeg gidder ikke å la Adblock være av dersom f.eks det er flash reklamer.

 

Som flere har skrevet i tråden, så blir det både irriterende, men også vanvittig vanskelig å fokusere på det man leser. Dersom HW skal tjene penger på meg, så vil jeg at de skal ha TEKST (og bilde) basert reklame. Det er greit med store bannere, men ikke med flash elementer.

 

Dersom de gjør det, kan jeg love å slå av Adblock, men det skjer trolig ikke, og da får de meg ikke til å ta av det.

 

HW vet å irritere folk, de er flinke, bare hold på slik, så har de mistet store deler av oss lesere.

 

Ironisk nok jobber jeg med å komme meg inn i den bransjen som produserer reklame, og selv kan jeg ikke fordra det.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Fikk nå samme beskjed selv.

 

Å lokke med gode artikler til Ekstra-abonnementer kan jeg leve med, men å aktivt utestenge lesere som ikke ønsker å bli bombardert med lite relevant, tivolireklame som blinker og støyer er ikke noe jeg setter pris på.

 

Dette vil ikke bidra til at flere blir Ekstra-abonnement, men snarere at flere velger å besøke konkurrerende sider med samme innhold.

 

Satt svært lite pris på dette. Her finnes det alternative metoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...