Gå til innhold

Spillstøtten kan få kutt med borgerlig regjering (3DS, PS3, PS4, WiiU, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Statsstøtte til spill, film, musikk, presse, kunst og religiøse organisasjoner bør kuttes til null.

 

Det siste er jeg enig i, ettersom religion i all hovedsak dreier seg om hjernevask og annen drit.

Bortsett fra det synes jeg det er bra at kultur får støtte. Det er kun én eneste grunn til at jeg lever, og det er musikk. Jo mer, jo bedre. Dessuten er ofte ting som ikke er kommersielt best, og er ofte det jeg liker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg antar at du har lyst til å gå ned til lønnsnivået i polen også? Slik at vanlige arbeidsfolk må ut til land som Norge for å tjene penger?

 

Er ganske lei av beskyldninger om at media er venstrevridd så fort det kommer en artikkel som informerer om "ulemper" med en borgelig regjering. En av grunnene til at jeg går grundig lei av kommentarfelt til de store nyhetsavisene.

 

Å stemme FRP er å kutte kraftig i støtten til spill og film i norge, og da vil det garantert bli produsert færre. Slik er det bare. Støtter du FRP støtter du også dette. Alt denne artikkelen gjør er å opplyse. Så klart du kan ha andre gode grunner til å stemme FRP som trumfer kulturstøtte.

Vil ikke ha det "som Polen" i det hele tatt, men det er et ekstremt eksempel på hvor lite konkurransedyktige vi er (og det er det eneste tallet jeg husker fra spillbudsjetter). Et mer realistisk eksempel kan være USA.

 

Såvidt jeg så utifra min egen kommentar klaget jeg ikke på venstrevridd media, men jeg klager definitivt på sensasjonsmedia som ofte ikke tar seg tid til å vurdere saker opp mot en helhet. Et eksempel kan være denne saken om kutt i støtte uten å vurdere andre aspekter av en økonomisk politikk kan redusere behovet for støtte i utgangspunktet (mindre penger fra lomma til staten). Slike simplistiske vinklinger føler jeg ikke opplyser spesielt mye i det hele tatt fordi de er så unyanserte. Klikknyheter er et generelt problem, ikke bare mot 'høyresiden'.

 

Dersom jeg sa at man under nåværende regjering bruker mer penger på helse så vil vel de fleste synes det er flott i seg selv, men man må jo naturligvis vurdere om man får like mye for pengene som tidligere, ellers er det ikke spesielt nyttig informasjon.

Lenke til kommentar

FRP er verken rasister eller høyreradikale, man skal ha et ganske forvridd syn for å mene noe sånt. FRP er kun beviste på hvilken vei samfunnet er i ferd med å ta, og vil bremse utviklingen for å beholde velferdsstaten slik den er og styrke den. Man skal egentlig ha ganske tykke briller hvis man ikke klarer å se at nesten alle piler peker nedover for velferdsstaten vår. Helsekøene øker, veiene blir dårligere, ikke råd til politi i gatene, de gamle får ikke hjelp, pensjonsalderen vil økes, skatter og avgifter økes, hadde ikke vært for at jeg er så trøtt nå kunne jeg bare fortsatt!

Altså jeg sier ikke at dagens rødgrønne regjering er fullstendige håpløse, de har gjort mye bra, men de må begynne å innse hva som er i ferd med å skje. Man er heller ikke rasist for å bremse ned innvandringen!!!

 

Selvfølgelig er FRPs politikk rasistisk. Det blir ikke mindre rasistisk når man skjuler budskapet bak at innvandring ikke er bærekraftig for velferdsstaten. Da blir rasistisk og idiotisk. Jeg savner en tid da man i det minste hadde baller til å innrømme at man var dum nok til å være rasist.

 

At noen kan stemme på et parti der Per Sandberg er nestleder er for meg helt ubegripelig. Mannen har stått full på talerstolen i Stortinget. Han er ilagt en bot på 3000 kroner etter å ha skallet ned en asylsøker. Han mistet lappen i 8 måneder etter å ha kjørt i 100 km/t i en 60-sone. Han foreslår å bygge en vegg mellom Hellas og Tyrkia for å stoppe innvandring. Bokstavelig talt en vegg. Han bør se sesong fire av Arrested Development.

 

Og når de snakker om at innvandring ikke er bærekraftig for velferdsstaten, da lurer jeg på en ting. Er det bærekraftig å gjøre nullskattytere av de som tjener mest i samfunnet? 90% av formueskatten i Norge blir betalt av landets 10% rikeste. Og se rundt i Europa, alle land som har fjernet formueskatt, har endt opp med en langt høyere eiendomsskatt. Men neida, den skal også bort. Så skal man gi ytterlige 25 milliarder i skattelette. Samtidig skal man bygge nye veier over hele landet, uten bompenger. Og handlingsregelen? Til helvete med den tydeligvis.

 

Ja, alt dette høres jo ut som skikkelig ansvarlig økonomisk politikk, i en tid der land etter land kneler rundt oss pågrunn av økonomisk krise. Kom igjen, prøv å se litt lengre enn din egen nesetipp. Vær litt realistisk i det minste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En finansminister (Kristin Halvorsen) uten noen form for økonomisk utdannelse attpåtil. Jeg mistenker heller at det var rådgiverne hennes som hadde den reelle styringen her.

 

Om det var rådgiverene eller ikke er jo irrelevant, all den tid Norge kom seg helberget ut av finanskrisen. Vi kommer til å kjøre rett tilbake i stormen med Siv Jensen som finansminister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi kommer til å kjøre rett tilbake i stormen med Siv Jensen som finansminister.

Jens eller Kristin, er det deg?

Hvis ikke er du en rødgrønn fanatiker, som kjører akkurat samme skremseltaktikk som du har lært av Juge Jens. Skal bli deilig med regjeringskifte, får FRP og Høyere gjennom de viktigste sakene,tror jeg det kan bli LENGE til AP kommer til makten igjen, forhåpentligvis er de snart en mikroparti som SV.

Lenke til kommentar

Jens eller Kristin, er det deg?

Hvis ikke er du en rødgrønn fanatiker, som kjører akkurat samme skremseltaktikk som du har lært av Juge Jens. Skal bli deilig med regjeringskifte, får FRP og Høyere gjennom de viktigste sakene,tror jeg det kan bli LENGE til AP kommer til makten igjen, forhåpentligvis er de snart en mikroparti som SV.

 

Her argumenterte du godt. Klassisk FRP. Det blir heldigvis ikke regjeringsskifte. Høyre vil beholde handlingsregelen, men det vil ikke FRP. Høyre vil ha bompenger, men det vil ikke FRP. KRF og Venstre vil styre sammen med Høyre, men ikke med FRP. Høyre, Venstre og KRF er ikke store nok sammen.

 

Heldigvis blir det ny rødgrønn regjering. :) Og det er ljuge, ikke juge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis man legger støtte til norsk spill-kultur som grunnlag for hvilket parti man stemmer er man såpass virkelighetsfjern og lite voksen at man ikke burde fått lov til å stemme.

 

Det er så mange og langt viktigere saker enn dette som må tas tak i at dette burde foreløpig bli liggende rimelig langt ned på lista.

Ja, helt enig.

 

Dette er bare en lavpanna artikkel for å få folk til å ikke stemme Frp. Vennligst hold politikk og sånt unna, er greit å kunne gå noen steder som ikke bare skriver om politikk.

 

Latterlig eksempel for hvor viktig norsk spillutvikling er. Norske trolls vs vikings? Hahahahah! Ser bare ut som en elendig plants vs zombies klone, og jeg har 0 respekt for blindkopier.

 

Ownboy? Ohh please.. Spillet ser bra ut, men jeg forventer ikke spillet er ute før jeg bor på gamlehjem.

 

Dreamfall chapters derimot, der forventer jeg litt, og tror de leverer. Tiden får selvsagt vise der og.

Dette er et lavpanna innlegg. Gamer.no skriver om spill, og statsstøtte til spillindustri er ganske viktig for mange. Ser ikke hvorfor dette er en "anti-FRP" artikell som du antyder. Han fra FRP sier jo rett ut at de helst ser støtten kuttet og Gamer.no informerer om det.

Bare fordi dette er negativt for FRP når det gjelder de som er interessert i norsk spillindustri, så betyr ikke det at Gamer.no ikke skal skrive om det.

Endret av Hansoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som grunder vil jeg sette langt mer pris på et fritt marked (frafall av skatter, avgifter og offentlig byråkrati) enn å være avhengig av statlig "veldedighet".

 

Jeg vil få en størst mulig sjanse til å leve av det jeg skaper selv, ikke gå rundt med en krykke som når som helst kan røskes vekk fra meg.

Lenke til kommentar

 

Om det var rådgiverene eller ikke er jo irrelevant, all den tid Norge kom seg helberget ut av finanskrisen. Vi kommer til å kjøre rett tilbake i stormen med Siv Jensen som finansminister.

Det er svært så relevant, med mindre du mener at det er helt OK at en minister ikke trenger ha det minste peiling på posten de skal fylle, for hva er meningen med å ha en minister da?

Lenke til kommentar

Om spillet trenger støtte fra staten, så er det ikke bra nok til å begynne med. Også noe som heter kickstarter så ser ikke helt problemet med dette. Markedet burde bestemme hvilke spill som blir produsert, ikke kulturdepartementet.

 

Det er ikke helt sånn kultur (eller for den saks skyld, støtteordninger) fungerer.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er FRPs politikk rasistisk. Det blir ikke mindre rasistisk når man skjuler budskapet bak at innvandring ikke er bærekraftig for velferdsstaten. Da blir rasistisk og idiotisk. Jeg savner en tid da man i det minste hadde baller til å innrømme at man var dum nok til å være rasist.

 

Det er langt fra idiotisk. Om Per Sandberg er rasist eller ikke, det vet jeg ikke. Det jeg vet er at han har helt rett i det han snakker om her hjemme. Ikke bare er politikken ikke bærekraftig; den er farlig, for ikke å snakke om naiv. Tusenvis av identitetsløse folk som vi ikke aner hvor er i landet, er helt på jordet i en tidsalder med terror. For de uskyldige som blir rammet av dette primitive hatet så hjelper det ikke å være etterpåklok.

 

 

Som grunder vil jeg sette langt mer pris på et fritt marked (frafall av skatter, avgifter og offentlig byråkrati) enn å være avhengig av statlig "veldedighet".

 

Jeg vil få en størst mulig sjanse til å leve av det jeg skaper selv, ikke gå rundt med en krykke som når som helst kan røskes vekk fra meg.

 

Det er presist slik jeg ser på det selv. Og nå ser det heldigvis ut til at vi får mer slik politikk fremover. ;)

 

Stat og kultur sammmen er for meg noe som skurrer ganske kraftig (rocker/artist med klippekort på staten anyone?). Gi folk friheten til å enklest mulig skape (og eventuelt leve av) kultur selv... Dette burde ikke ha noen verdens ting med staten å gjøre. Og ikke kall det for egoisme. Dette er særnorsk politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er langt fra idiotisk. Om Per Sandberg er rasist eller ikke, det vet jeg ikke. Det jeg vet er at han har helt rett i det han snakker om her hjemme. Ikke bare er politikken ikke bærekraftig; den er farlig, for ikke å snakke om naiv. Tusenvis av identitetsløse folk som vi ikke aner hvor er i landet, er helt på jordet i en tidsalder med terror. For de uskyldige som blir rammet av dette primitive hatet så hjelper det ikke å være etterpåklok.

 

 

 

Det er presist slik jeg ser på det selv. Og nå ser det heldigvis ut til at vi får mer slik politikk fremover. ;)

 

Stat og kultur sammmen er for meg noe som skurrer ganske kraftig (rocker/artist med klippekort på staten anyone?). Gi folk friheten til å enklest mulig skape (og eventuelt leve av) kultur selv... Dette burde ikke ha noen verdens ting med staten å gjøre. Og ikke kall det for egoisme. Dette er særnorsk politikk.

 

Solidaritet er fremmedord her i gården forstår jeg.

Lenke til kommentar

 

Solidaritet er fremmedord her i gården forstår jeg.

Det handler om økonomi, tydeligvis et fremmedord for den naive kommunisten CommanderKeen.

Jeg på min side er veldig for u-hjelp, men det skal foregå i gjellende land, ikke la en brøkdel av de trengende få nyte "luksuslivet" her oppe.

Lenke til kommentar

Det handler om økonomi, tydeligvis et fremmedord for den naive kommunisten CommanderKeen.

Jeg på min side er veldig for u-hjelp, men det skal foregå i gjellende land, ikke la en brøkdel av de trengende få nyte "luksuslivet" her oppe.

 

La oss si at det er rett, at det handler om økonomi. Er det da økonomisk forsvarlig politikk å fjerne formueskatten? 90% av formueskatten betales av 10% av landets innbyggere. De aller rikeste med andre ord. Nå skal de bli nullskattytere. Løsningen til H/FRP på ting som ikke fungerer, er altså å fjerne dem i stedet for å fikse dem. For ordens skyld er det sånn at den rødgrønne regjering har doblet bunnfradraget, og gjort at 230.000 færre nordmenn betaler den.

 

Så skal de fjerne eiendomsskatten. Det lar seg ikke gjøre. Hvis historien viser noe, er det at alle andre land som har gjort på kål på formueskatten, har sett en mangedobling i eiendomsskatten. Det lar seg altså ikke gjøre å fjerne begge.

 

For å oppsummere en del av det som skal skje med en blå regjering. Fjerne formueskatt, fjerne eiendsomsskatt, skattelette på 25 milliarder, bygge veier uten bompenger, fjerne handlingsregelen. Her er det veldig mange utgifter, men ingen inntekter. I tillegg vil FRP opprette et fond på 1000 milliarder kroner KUN for vei, og betegnet det som "et såpass lite beløp". For å få det i perspektiv er det en fjerdedel av dagens oljefond. FRP er tydeligvis heller ikke klar over at en fond må ha avkastning for å være et fond, hvis ikke er det bare en utgiftspost.

 

Og når vi først er inne på fond. Er det noen som vet hva oljefondet egentlig heter? Det skal jeg fortelle deg. Det heter Statens Pensjonsfond Utland. Det skal altså brukes på min og din pensjon, og mine og dine ungers pensjon. Vi har allerede brukt svimlende 2000 milliarder av det fondet, altså halvparten av dagens verdi, for å dekke hull i statsbudsjettet, og det på bare 40 år. Da sier det seg selv at vi ikke kan innsette en regjering som vil bruke enda mer. Hvor mye er det igjen av fondet om 40, 50, 60 år? Ikke mye vil jeg anta, for grunnlinjen i et hvert økonomisk regnestykke handler om å ha MERE inntekter enn du har utgifter. Dette virker fremmed for de blå.

 

Og bare for å slå hull på myten om at det ikke er mulig å være konkurransedyktig i Norge. Det er et faktum at det blir stadig flere rike her i landet, og de er dessuten rikere enn før. Ti prosent av befolkningen kontrollerer nå 70 prosent av finansformuen, noe som er en klar økning. Den øverste prosenten har mest og er i ferd med å utvikle seg til en klasse av superrike med stor økonomisk og politisk innflytelse. På enkelte målinger er Norge helt i verdenstoppen når det gjelder antall ultrarike i forhold til folketallet. Ifølge Kapitals årlige oversikt bor det nå 180 milliardærer i Norge, og rett bak følger flere hundre med enorme formuer. Norge har for lengst passert Sverige og Danmark når det gjelder rikingtetthet. I seg selv er dette en nokså god pekepinn på at både er mulig å bli- og forbli- rik i dette landet.

 

En helt fersk rapport fra World Economic Forum viser at Norge er i rask framgang når det gjelder konkurranseevne. Vi er nå på 11. plass på lista som omfatter 148 land. Det høye norske kostnadsnivået kompenseres med at vi er langt fremme teknologisk. Vi har dessuten gode institusjoner, lav korrupsjon, høy stabilitet, lav arbeidsløshet, gode finansmarkeder og et fleksibelt arbeidsmarked. De siste åtte årene er det skapt 250000 arbeidsplasser i privat sektor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...