Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, oppdaget nettopp at den andre innsatsen til ladedocken ikke var til bruk med deksel på. Så da lurer jeg på om det er noen som har tips til et bra flipp deksel som har mulighet for å benytte ladestanden samtidig?
Kjøpte ett på iutstyr, men dette var amatørmessig, manglet bl.annet hull til mikrofon og høytalere :p
Så, feedback taes med glede, gjerne via PM.

 

Ellers, en liten update på min sak vedrørende nettet som faller ut på telefonen. Mottok idag den nye returtelefonen for DOA, feilen med utfall fra nettverk oppstod i løpet av 30 min så må være en feil på nettverket her ute som gjør det. Så tar løpet videre med Netcom nå :)

Lenke til kommentar

Hei. Er det noen andre enn meg som har problemer med at skjermen på z1 blir helt svart? Telefonen et fortsatt på og jeg hører at den reagerer når jeg trykker på skjermen og skrur volumet opp og ned.

 

Velkjent problem. Har hatt det selv. Bytta telefon en gang, har ikke det problemet på denne. Men det kan dukke opp når som helst.

 

Det som har skjedd er at det er en bug med auto brightness (du må skru det av). Den kødder seg til når den skal avgjøre og justere lysstyrken. Så du må restarte ved å holde på-knappen samtidig med volum opp inne til den durer.

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar

 

Velkjent problem. Har hatt det selv. Bytta telefon en gang, har ikke det problemet på denne. Men det kan dukke opp når som helst.

 

Det som har skjedd er at det er en bug med auto brightness (du må skru det av). Den tror det er lyst, men så er det mørkt. Så du må restarte ved å holde på-knappen samtidig med volum opp inne til den durer.

 

 

Velkjent problem. Har hatt det selv. Bytta telefon en gang, har ikke det problemet på denne. Men det kan dukke opp når som helst.

 

Det som har skjedd er at det er en bug med auto brightness (du må skru det av). Den tror det er lyst, men så er det mørkt. Så du må restarte ved å holde på-knappen samtidig med volum opp inne til den durer.

Lenke til kommentar

 

Interessant, men jeg kan ikke se å ha fått "tilbud" om denne oppdateringen. Er det ikke en global oppdatering?

Jo det er en global oppdatering, men den kommer til forskjellig tid til forskjellig land. Og etter hva jeg har forstått av oppdateringer i England, kommer det også an på hvem de (teleselskap) har "låst" mobilen til.Foreløpig har jeg sett at de har fått oppdateringene i Nederland, Malaysia og et par andre land. Så selv om det står på Sony sin norske side at oppdatering har kommet, slippes den ikke før alt er "helt klart". Forrige oppdatering (til .534) fikk ihvertfall ikke jeg før det var gått et par dager etter første melding om den kom.

Lenke til kommentar

Har fortsatt .534, og den påstår hardnakket at jeg har siste versjon, rett fra telefonen. Den sjekker vel på nettet via WIFI.

Som jeg skrev i sted, "problemet" er at det ligger ut på sidene til Sony at det har kommet oppdatering, men det er ikke gitt ut i alle land. Har sett at Sony har lagt ut det på sider i Sverige og Italia at det er kommet oppdatering, men ingen får oppdatert ennå...og også i Norge da..så fortsatt er det .534 versjon som gjelder som siste oppdatering..men snart....:)

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Z1 på mandag, og er så langt imponert over hvor rask og glatt alt oppfører seg på telefonen.

 

Skjermen er bra, men har problemer med innsynsvinkel, noe som er påpekt en rekke ganger.

 

Det er jeg mest skuffet over er kameraet. Jeg føler bilder tatt med min gamle Galaxy S2 er bedre. Har så langt ikke prøvd å ta bilder i mørket.

 

post-52018-0-52599000-1382107145_thumb.jpg post-52018-0-95109800-1382107145_thumb.jpg

 

post-52018-0-38596600-1382107146_thumb.jpg post-52018-0-90125800-1382107146_thumb.jpg

 

Bildene til venstre er tatt med Samsung Galaxy S2 og bildene til høyre med Sony Xperia Z1. De er croppet til 100%, sånn cirka samme sted. På Xperia Z1 har jeg brukt Auto-modusen i 8 MP.

 

Under er bildene i full oppløsning. Ingen endringer, untatt fjerning av GPS-tagg.

 

post-52018-0-47629700-1382107432_thumb.jpg post-52018-0-38257200-1382107429_thumb.jpg

 

post-52018-0-08929300-1382107434_thumb.jpg post-52018-0-13114400-1382107431_thumb.jpg

 

Forventer jeg kanskje for mye?

 

 

Lenke til kommentar

Er av samme oppfatning som deg, Remsan. Har selv en gammel S2 liggende og bildene fra den er LANGT bedre på detaljer enn Z1. Skal sies at jeg ikke har Z1, men har fulgt med på denne modellen veldig nøye og har sett minst 2-300 samples fra den på nett i både 8 og 20 mpx.

 

Håpet er at det kommer en firmware-fix som retter opp den overdrevne støyreduksjonen/glattingen som har blitt gjort fra Sony sin side. Det kom visst en slik firmware til Z.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...