Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg tatt noen diverse bilder med Z1 mot Lumia 920. Må si jeg ble skuffet over kamerakvaliteten på Z1. Nevnte ikke amobil at den hadde et helt rått kamera? Jeg synes ikke min har det, eller så er det Lumia'en som har et helt overlegent kamera. Begge telefonene har blitt satt i automodus, og ikke fiklet noe mer med innstillingene.

Tok et par bilder i litt mørke også istad, og det virker som xperiaen er litt bedre når det er mørkere, og når blitz brukes.

 

Bildene jeg tok mot Lumiaen, mistenker nesten at det er noe galt med kameraet mitt!?

 

Se og bedøm for dere selv hvertfall, bilder i fleng her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er lyden med dem da ? Å fikk du ikke med headphones ? Aldri hørt at de ikke har fulgt med tidligere...

Mener forøvrig det ikke sto noe om at lyden/headphones skulle være dårlig på denne i testen på amobil

 

Syns noen nevnte at telefoner fra Telenor/Djuice ikke fikk med verken beskyttelsefilmer eller ørepropper, noe som stemmer i mitt tilfelle. Parrot Zik headsettet leverer likt over BT som det gjorde på iPhonen altså, ettersom det har sine egne EQ innstillinger via den medfølgende appen. Støykanselleringen er gull på skiftbussen til jobb altså. Men selve lyd ut av mobilen via minijack er nok bedre på One, ettersom den har en litt kraftigere integrert dac(?) så ingen overaskelser der. Har faktisk ikke testet med lyd ut av jack på noen av headsettene jeg har liggende.

 

Bra jobba Pixi, skal ta meg en kikk nedover :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Syns noen nevnte at telefoner fra Telenor/Djuice ikke fikk med verken beskyttelsefilmer eller ørepropper, noe som stemmer i mitt tilfelle. Parrot Zik headsettet leverer likt over BT som det gjorde på iPhonen altså, ettersom det har sine egne EQ innstillinger via den medfølgende appen. Støykanselleringen er gull på skiftbussen til jobb altså. Men selve lyd ut av mobilen via minijack er nok bedre på One, ettersom den har en litt kraftigere integrert dac(?) så ingen overaskelser der. Har faktisk ikke testet med lyd ut av jack på noen av headsettene jeg har liggende.

 

Bra jobba Pixi, skal ta meg en kikk nedover :)

 

Det kan nok stemme. Jeg også fikk fra telenor og ingen ørepropper fulgte med!

 

Np, bare å slå seg løs! :)

Lenke til kommentar

 

Niks, det er desverre bare slik den er med dagens firmware. Grunnen til at jeg returnerte min, uferdig produkt.

 

Det skal sies at det blir litt bedre i manual modus, men ikke stort.

Mistenkte FW'n selv. Vurderer å legge inn en annen ROM på den, for å se om det hjelper på kameraet. Synd, da telefonen er helt knall på alle andre områder.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk (etter 2 dager):

34% igjen av batteri = not bad, med tanke på den er blitt brukt veldig mye (musikk film osv)

skjerm = Fra samsung S3 til denne, for en drøm!

Bilder = Har ikke tatt så mye bilder med den ennå

Lyd = Gir bedre output enn S3

 

Men det beste av alt er nok responstiden Ting skjer med en gang, Nå hadde kanskje jeg et litt dårliger utgangspunkt for å uttale meg, men har testet en del nyere tlf fra venner og i butikk (Android/WP)

 

Noe jeg merket med en gang er at jeg ikke mister datasignaler like ofte som min gamle S3, noen som merket at den virker mer stabil innenfor nettverket? Bruker pr nå telenor, men skal gå over til netcom nå og lurer på hvordan 4G funker med denne tlf og netcom?

 

 

Litt rar post, men men, håper noen får glede av den :)

Lenke til kommentar

4g fungerer bra med netcom på min htc one faktisk. siden netcom har dobbel hastighet som telenor fra senderne så får man generelt god ytelse. samt netcom har flere sendere:)

 

 

ikke testet på denne tlf enda da jeg kjøper den om 2 uker

 

Irriterer meg at telnor setter begrensning, derfor tenkte jeg det var på tide å bytte når man har 4G. Godt å høre netcom har bra 4g.

 

Da er det bare å glede seg om 2 uker! :)

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i går, kjempefornøyd. Men har merket en ting, og lurte på om noen andre som har den har merket det samme. Telefonen mister kontakt med nettverket og den bruker ca 30 sekunder på å registreres igjen. Første mistanken var at dette var stamina mode, men selv etter denne ble deaktivert skjedde det igjen.

Så lurte derfor på om det var noen andre som hadde feilen her?

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i går, kjempefornøyd. Men har merket en ting, og lurte på om noen andre som har den har merket det samme. Telefonen mister kontakt med nettverket og den bruker ca 30 sekunder på å registreres igjen. Første mistanken var at dette var stamina mode, men selv etter denne ble deaktivert skjedde det igjen.

Så lurte derfor på om det var noen andre som hadde feilen her?

Jeppz, har samme problem. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...