Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Nylig fått meg Z1 selv, og er sålangt fornøyd.

Det er uansett noe som irriterer meg grenseløst. Finnes det ikke mulighet til å aktivere/våkne displayet på noen annen måte enn å trykke på knappen på høyre side? Det hadde vært utrolig greit å fått displayet våknet på mottak av SMS, Mail etc. I tillegg er det ekstra frustrerende ved bruk av BankID via telefon. Man må først manuelt aktivere displayet, slide bort start-screen, deretter får man først opp BankID aktivering/tjenesten :<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er svaret jeg fikk på Sony mobile sin FB side da jeg klagde på at den mistet nettet.

Sony Mobile NO Du skulle kunna testa med att ställa in telefonen på ett bestämt nätverksläge. Tex. Endast GSM eller 3G (WCDMA). För att se ifall du upplever någon skillnad. Om du inte gör det kan det vara en god idé att testa med ett annat SIM-kort.

Skulle det fortfarande vara problem så kan man testa att ominstallera telefonens programvara via Update Service.
http://www.sonymobile.com/no/tools/update-service/

Hör av dig om det fortfarande inte skulle fungera.

/Johan
Sony Mobile

 

Det virker desverre som et standar svar de har blitt opplært til å gi.......

Jeg har ikke prøvd det som står der. Noen andre som har?

Endret av larax62
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt det ja. Fabrikkresett der hadde ikke så mye og si.

Derimot fikk jeg et langt 'bedre' svar fra Sony Mobile, linker inn her:)

(https://www.facebook.com/sonymobile/posts/10151898235048390)

 

"Hi Sir. I want you to do a couple of things, verify that your service carrier has this frequencies: LTE 800 / 850 / 900 / 1700 / 1800 / 1900 / 2100 / 2600 - C6903 If it doesn't then the unit may not connect properly. Second try a software repair using this instructions: http://talk.sonymobile.com/thread/54636

Here is what I think, since this is not a carrier phone it could have being flashed with a version of the software not intended for that phone. Either that or it has a hardware issue. The PC companion should repair the software or tell you that in fact the software has being modified. In any case write us a direct message and tells us what happened when you finish this 2 suggestions. -Francis."

 

Jeg sjekket og Netcom som er min operatør, benytter 1800 og 2600 LTE frekvens.

Det eneste jeg er litt skeptisk til her er at det skjedde også på 2g/3g, men ellers et veldig bra forslag.

Når det gjaldt Johan sitt svar( Jeg fikk nøyaktig det samme, så ja;P) så testet jeg på 2g, og det skjer langt mer sjeldent da, problemet virker som antenna / OS eller telefonen har store problemer med å logge seg på når den mister dekningen.

Lenke til kommentar

Hallo. Er helt ny bruker på Android og trenger litt hjelp. Er ute etter å ha forskjellige ringe toner på forskjellige kontakter. Kunne tenkt meg en ringetone til kollegaer og en annen til ukjente nr pluss en egen til kona. Finner ikke ut dette på Z1 min. noen som kan hjelpe ?

 

 

Takk

Det er bare å åpne kontakten du vil angi ringetone til og trykke på de tre prikkene oppe i høyre hjørne og velge angi ringetone.

Lenke til kommentar

Hei. Tips når telefonen ikke finner sd-kort? Det har fungert i ca 2 uker nå, men i dag ville det ikke dukke opp på telefonen. Skrudde av, tok det ut å renset det litt. Dukker forsatt ikke opp. Prøver jeg å trykke på minne i meny restarter telefonen seg.Tok det ut å prøvde det i daten, der virker det.

En annen ting er jeg installerte ett eller annet i morges uten å helt huske hva det var, noe google greier å holde mobilen sikker? Tror det ble pushet ut fra play.store, så det sto bare vil du installere blabla og jeg tykket ok. Noen som vet hvilke program det er snakk om? Tror det kan ha noe med det å gjøre!

En annen ting er at den restartet seg selv når jeg satt å drakk morgen kaffe. Noe jeg ikke har opplevd før i dag.

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Det er bare å åpne kontakten du vil angi ringetone til og trykke på de tre prikkene oppe i høyre hjørne og velge angi ringetone

Takk.

 

Det vet jeg, men tenkte mer på å kunne gi alle som ligger under kollegaer en og samme ringetone uten å gjøre det på hver eneste en. På min kompis sin s3 kan han velge at alle som ligger under kollegaer for en type ringetone og de som ligger under familie en annen. Han fir da hele gruppen ny ringetone med en gang. ikke en og en.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne telefonen på Mandag.

 

Problem 1: Siden da har jeg opplevd at den har VESENTLIG dårligere dekning enn iphone 4 på WIFI. Den er så dårlig på wifi at den kan finne på å droppe den og gå over til 3G/4G selv om jeg er vegg i vegg med routeren. Jeg får ikke engang fullt signal når jeg står rett ved den. Signalstyrken går opp og nedd som en jojo. Er det noen som har opplevd dette?

Jeg ser også at den dropper ut på vanlig mobildekning. Altså at det kommer et rødt kryss over mobilsignalet. Er det rett og slett dårlig sammenskruing av telefonen, akkurat som radioenhetene har dårlig tilkobling.

Har prøvd alt fra software repair til å skru av wifi optimization, ha den på always on during sleep etc. INGENTING hjelper.

 

Problem 2: Enkelte ganger når jeg låser opp så går den i svart. Man må ta force restart på den ved å trykke volume opp + power/wake-knappen... Dette har skjedd 3 ganger hittil.

 

Er det noe jeg burde gå til elkjøp og kreve en ny telefon for? Det er jo vanskelig å påvise hvis jeg står der og så viser den plutselig full dekning. Jeg tok heldigvis video av den sorte skjermen. Jeg får vel ta bilder av trådløsdekningen også vel. Jeg vil IKKE høre at den skal inn til service. Jeg vil ha en ny telefon eller en annen telefon.

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar

Hei John,

Problem 1 merket jeg ikke noe til her, men har du prøvd å endre kanal eller frekvens på routeren det gjelder?

 

Problemstilling 2 skal være løst ved den nyeste (.154) software oppdateringen, ifølge det jeg har sett rundtforbi.

Men ville anbefalt deg å tatt kontakt med utsalgsstedet å sjekket om de ville tatt det som DOA eller ei.

Men det må gjøres fort for at utsalgsstedet skal kunne ta det som DOA:)

Lenke til kommentar

Hei John,

Problem 1 merket jeg ikke noe til her, men har du prøvd å endre kanal eller frekvens på routeren det gjelder?

 

Problemstilling 2 skal være løst ved den nyeste (.154) software oppdateringen, ifølge det jeg har sett rundtforbi.

Men ville anbefalt deg å tatt kontakt med utsalgsstedet å sjekket om de ville tatt det som DOA eller ei.

Men det må gjøres fort for at utsalgsstedet skal kunne ta det som DOA:)

 

Takk for svar!

 

1) Jeg har prøvd på flere forskjellige routere, og det er som regel dårlig over alt. Den viser ikke engang streker det meste av tiden, bare den rundingen i bånn. Jeg er alene på Kanal 9 hjemme, så burde ikke være noe problem... Jeg har skrudd av mobilnett om natta for å ikke våkne opp som en fattig mann.

Og det kan ikke være slik at jeg skal henvende meg på flyplasser, kunder og kafeer og si "Hei, kan dere endre kanal på routeren deres? Telefonen min liker ikke deres innstilling!" :)

 

2) Jeg har hørt med de på telefon sentralt og de sa det var greit at jeg kom med den på Mandag, og han mente det var en DOA. Men etter å ha lest på sonys egne forumer så er jeg ikke alene. Problemet eksisterer fortsatt med nyeste oppdatering. Det første jeg gjorde var faktisk å oppdatere telefonen...

 

Jeg er kanskje uheldig, men jeg vil advare andre mot å kjøpe denne telefonen "usett". Test den ordentlig mot trådløs før dere tar den med hjem.

 

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1/Poor-Wifi/m-p/383421#U383421

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1/Xperia-Z1-Black-Screen-Completely-Dead-already-PLEASE-HELP/m-p/386511#U386511

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1/xperia-z1-wifi-issue/m-p/404363#U404363

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1/WiFi-Probelm-Can-t-see-network-when-every-other-device-can/m-p/403771#U403771

http://community.o2.co.uk/t5/Android-Devices-Samsung-HTC-Sony/Poor-WiFi-Reception-on-Xperia-Z1/td-p/534476

 

osv...

 

Sinnsykt synd... For jeg elsker virkelig denne telefonen.

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar

Hehe, neida, tenkte i hovedsak dersom det kun var testet på en router:) Så dersom det skjer på alle ville jeg tatt det på en DOA selv om du eventuelt blir uten telefon en stund da ja.

 

Går for øyeblikket selv å venter på min i retur fra noobi, TTT!

 

Det er dessverre ofte slik med nye utgivelser av telefoner at de 2-3 første batchene er "dårlige", så angrer litt på at jeg ikke ventet selv. Men antar det også blir ordnet med SW updates i løpet av ikke lange tiden alle slike startproblemer:)

 

Selv var jeg også SUPERfornøyd med opplevelsen av telefonen, var kun dekningen som irriterte meg, ettersom den slet veldig med å bytte mellom 2g/3g/4g:)

Lenke til kommentar

Jeg leser i tester at batteriet får mye skryt. Mitt kan lade seg ut i løpet av et døgn med moderat/minimal bruk. På batteribruk ser jeg da at skjermen står for 70% av forbruket.

Har skrudd på Stamina og Wifi-stedsbundet. 4G er skrudd av.

 

Noen tips/ide om hva som er feil elle rnoe jeg bør sjekke?

 

For eksempel rart at skjermen forbruker når den ligger ubrukt nattestid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...