Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke merket noe til å miste kontakt med nettverket. Er det slik at du kan se på telefonen at du har mistet dekning? Høres ut som en mandags tlf.....

 

Når det er sagt lurer jeg på om dere som har telefonen har lagt merke til knitring når du snakker i tlf? Først trodde jeg dette var i andre enden da jeg ringte til et kundesenter. Så for å teste tok jeg ringerunde, da merket jeg at det var tlf min. Samboeren min har Iphone 4 og sa at sånt var hun vandt til fra hun snakket i sin tlf. Jeg er da vandt til veldig god lyd fra min S3 og ble derfor veldig forbauset da jeg testet ringe til min tlf.

 

Lyden kommer nå fra jeg ringer og varer hele samtalen, dette er en veldig lav knitre-lyd som om det er noe som forstyrrer signalene. Da jeg har testet å ringe fra samme rom kan ikke det være problemet.

 

har noen av dere merket noe tilsvarende?

 

At samboeren min aksepterer så dårlig lyd som det var i Ihone 4 forstår jeg ikke. Jeg forventer faktisk en telefon med god samtale-lyd i 2013 når den ligger i 5000,- klassen og skal være toppmodell.

Lenke til kommentar

For min del skjer det også 3-5 ganger per dag ja, ca.. Ser det i form av at det er ikke dekning og rødt kryss(tror jeg) istedenfor. Så i drawdown menyen står det ikke registrert på nettverk. Dette er vel og merke tatt litt etter hukommelse, så er ikke helt sikkert det er ordrett. Det ses iallefall og den er ute ca 30-45 sekunder.

 

KAN være relatert til bytte av nettverk så har forsøkt å sette telefonen til å ikke bruke 4g, siden det ikke er så god 4g dekning inne her. Skal iallefall innom netcom butikken og høre om de har hørt noe, og om de eventuelt vet hva det er.

 

Lydkvaliteten virker ok på min, men kan dette være relatert til nettet, at du har litt dårlig dekning på 4g/3g, så den gir dårligere lydkvalitet? Merket det på den gamle telefonen min iallefall.

 

Det virker ikke som det er noe som gjelder alle, eller - det er ikke noe som skjer for alle, men kan være en batch f.ex som har denne feilen, vi får se hva de mener, om det er noe garantisak eller ei.

Lenke til kommentar

jeg jobber i en netcom butikk og har ikke vært bort det problemet du nevner på noen av de jeg har solgt, men hadde noe lignende på min htc one der den mistet all signal i en liten stund. det løste seg med en fabrikkresett.

 

du bør prøve det først samtidig å ha 4G av. 4G er enda ganske ny teknologi og det er vesentlig mindre master med 4G en 3G og man kan da ha mindre signal. på min htc one har jeg kun 3G på og får i gjennomsnitt ca 12-18 Mb i hastighet så jeg har ikke bruk for 4g:)¨

 

hvilken farge har du på tlf?

 

 

 

noen som vet om dert er flere produsenter denne gangen av skjerm og om det er forskjeller?

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

Er dårligere dekning på 3g enn på 4g her jeg bor, så skulle helst hatt valget for 2g+4g, men dessverre er det alle eller ingen når det gjelder 4g :)

Og forskjellen jeg merket på 3g og 4g tilsier at dersom det fungerer så skal det brukes, men jeg må jo veie litt opp. Som det blir nevnt kan det jo være en feil på telefonen, så sjekker litt rundt.

Tenkte bare høre om det var andre som hadde opplevd samme feilen.

 

Ble sort her, var innom tanken på hvit også, men sort er mest nøytral:)

Lenke til kommentar

Hadde ikke noe å si i forholdt til nettverket dessverre, men takk for tipset.

 

Det ser ut til at jeg får ta med meg begge tlf til netcom også får de høre lyden selv, regner ikke med å få ny tlf på dagen, men må si det skuffer å få en tlf med et problem ingen andre har :( Bhooo

Lenke til kommentar

Hvordan er telefonen i forhold til støv. Min Sony Z syntes jeg er veldig statisk og trekker til seg støv. Skjermbeskyttelsen som sitter der originalt blir fort ripete. Hvordan e denne i forhold?

 

Skjermbeskytteren er dårlig. Hatt telefonen under en uke, å det er minst like mye riper som på min over ett år gamle samsung glaxy s3. Heldigvis er det bare en skjermbeskytter :-D Med støv føler jeg den er ca samme som andre telefoner jeg har hatt.

Heldigvis er det mye bra også med telefonen :-D som f.eks super rask og kanon batteri :-D

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Skrives mye rart her inne om telefonen, men jeg vil skryte jeg. Foruten dårllig lyd utifra de medfølgende hodetelefonene og at den slo seg av en gang så er dette den uten sidestykke beste android telefonen jeg har hatt ( jeg kommer forevig til å holde 3 knapper på Iphone)

Telefonen er kanonrask og har alt av teknologi

Når det gjelder kamera så holder den og veldig høy klasse, jeg har hatt nokia sin 808 (som jeg har solgt) men kan ikke sånn i farten si at den tok så utrolig mye bedre bilder, det samme ble testet opp mot "kamerakongen" 1020 der den stilte nesten like sterkt (mente det var dinside som hadde testen men finner den ikke igjen) Helheten sto på hvilket operativsystem du foretrakk. Kort fortalt, 1020, pittelitt bedre bilder, Z1 mye sterkere operativsystem

Så di som sitter på gjerdet så mener jeg det ikke er mye tenke på, kjøp

Jeg er forøvrig kanskje litt sær i denne tråden da jeg som nr 1 holder Iphone 5s som soleklart valg(men den er ikke ute enda) så Sony z1 før både htc one, lg osv. Om noen savner Samsung så er jeg like klar som jeg holder Iphone som kongen(for meg) at jeg ikke kjøper samsung slik de ser ut pr dags dato :-)

Lenke til kommentar

Er selv veldig fornøyd med denne telefonen jeg da. Finnes ikke antydning til tregheter her for fem flate øre, med mindre det er snakk om en lite optimalisert app. ANDROID 4.3 skal vel være hakket vassere når det kommer til ytelse også,så det skader jo ikke, når den en gang kommer.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...