Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å roote Z1 med 4.4.4, og legge inn vanilla android eller CM?

Har noen evt lyst til å forklare en amatør hvirdan man går frem for å gjøre det?

Det er veldig enkelt å roote z1. Guide finner du her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900

 

Jeg har rootet, lagt inn dual recovery og xposed. Alt er veldig greit beskrevet i linken over.

 

For å legge inn vanilla eller cm må du unlocke bootloaderen. Det har jeg ikke gjort enda. Husk backup av drm keys (ta backup).

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det noen som vet om det er mulig å roote Z1 med 4.4.4, og legge inn vanilla android eller CM?

Har noen evt lyst til å forklare en amatør hvirdan man går frem for å gjøre det?

Det er veldig enkelt å roote z1. Guide finner du her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900

 

Jeg har rootet, lagt inn dual recovery og xposed. Alt er veldig greit beskrevet i linken over.

 

For å legge inn vanilla eller cm må du unlocke bootloaderen. Det har jeg ikke gjort enda. Husk backup av drm keys (ta backup).

 

 

Personlig er jeg ikke glad i slike one-click-root ting som det blir linket til her. Min anbefaling er å gjøre prosessen manuelt. Det tar ikke lang tid, er ikke vanskelig, og gir deg full kontroll over hva du gjør med telefonen din. :) Lås opp bootloader, flash recovery og installer CM. Full guide her.

Lenke til kommentar

Noen fler som får opp varsel at kamera ikke er tilgjengelig..?!

Det gjør jeg! veeeldig ofte! startet allerede uka etter jeg kjøpte mobilen. Kamera fryser..må slå av skjermen for og få det igang igjen..

i tillegg begynte mobila og lage noen rare, dype, vibrerende pipelyder....da sendte jeg den til Deltaservice. De sier ingen ting er feil, og returnerte den. Allerede dagen etter jeg fikk den i retur, så streika kamera igjen!!

skikkelig irriterende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min Z1 omtrent en mnd og i morgen tror jeg at jeg leverer den inn til butikken igjen. Skjermen går helt amok når den trykkes på. Å skrive tekst er håpløst når skjermen tror jeg trykker ett helt annet sted enn fingern er. Det går greit en liten stund hvis jeg skrur av helt og starter opp igjen, men så er det på igjen. Ikke imponert.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min Z1 omtrent en mnd og i morgen tror jeg at jeg leverer den inn til butikken igjen. Skjermen går helt amok når den trykkes på. Å skrive tekst er håpløst når skjermen tror jeg trykker ett helt annet sted enn fingern er. Det går greit en liten stund hvis jeg skrur av helt og starter opp igjen, men så er det på igjen. Ikke imponert.

Da er det nok noe galt med telefonen. Den skal ikke være slik :)

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min Z1 omtrent en mnd og i morgen tror jeg at jeg leverer den inn til butikken igjen. Skjermen går helt amok når den trykkes på. Å skrive tekst er håpløst når skjermen tror jeg trykker ett helt annet sted enn fingern er. Det går greit en liten stund hvis jeg skrur av helt og starter opp igjen, men så er det på igjen. Ikke imponert.

 

Samme skjedde med min. Leverte på service, vært inne to ganger nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt min Z1 ca 6 mnd nå, og jeg har aldri opplevd maken til bugs på en telefon:( Er dette vanlig på Sony telefoner? Jeg har alltid hatt Nokia, og de har jeg aldri hatt problemer med, bare måttet bytte p.g.a. utslitt batteri eller at jeg har ødelagt den. Jeg elsker Sony og kjøper ikke annet innen elektronikk, men telefoner er kanskje ikke deres sterke side?

 

Noen eksempler på problemer jeg har hatt/ har:

Kan ikke ringe p.g.a. "funksjonen ikke tilgjengelig, prøv senere" (lol jo da, det er en telefon, tror jeg..)

Kameraet fryser, lagrer ikke bildet

Skjermen reagerer ikke når jeg tar på den

Bildet "rister", får ikke brukt telefonen siden skjermen ser ut til å ha fått nervøse rykninger

Kan ikke skrive melding, får en flekk på tastaturet som gjør at den skriver andre ting enn jeg taster inn

Åpner apper av seg selv

Skjermen henger seg opp, ødelegger for meg på Ruzzle :nei:

Telefonen blir varm

Dårlig dekning, står på laveste signalet selv om det burde være full dekning

GPSen finner ikke ut hvor jeg er, evt. er treg og følger ikke med hvor jeg beveger meg

 

Jeg slår telefonen av og på et par ganger om dagen, noe som hjelper der og da.

 

Jeg har vært i kontakt med Sony noen ganger og fått råd, bl.a. har jeg reparert softwaren. Fikk ikke sikkerhetskopiert innholdet skikkelig, da den stoppet opp underveis fire ganger da jeg prøvde. Uansett så hjalp det bitte litt, men problemene er der fortsatt.

Burde levert telefonen tilbake, men har en mistanke om at det bare vil ta masse tid og at en evt. reparasjon ikke vil gjøre telefonen bra.

Er det noen som har hatt telefonen lenger enn et par måneder og fortsatt er fornøyd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt min Z1 ca 6 mnd nå, og jeg har aldri opplevd maken til bugs på en telefon:( Er dette vanlig på Sony telefoner? Jeg har alltid hatt Nokia, og de har jeg aldri hatt problemer med, bare måttet bytte p.g.a. utslitt batteri eller at jeg har ødelagt den. Jeg elsker Sony og kjøper ikke annet innen elektronikk, men telefoner er kanskje ikke deres sterke side?

 

Noen eksempler på problemer jeg har hatt/ har:

Kan ikke ringe p.g.a. "funksjonen ikke tilgjengelig, prøv senere" (lol jo da, det er en telefon, tror jeg..)

Kameraet fryser, lagrer ikke bildet

Skjermen reagerer ikke når jeg tar på den

Bildet "rister", får ikke brukt telefonen siden skjermen ser ut til å ha fått nervøse rykninger

Kan ikke skrive melding, får en flekk på tastaturet som gjør at den skriver andre ting enn jeg taster inn

Åpner apper av seg selv

Skjermen henger seg opp, ødelegger for meg på Ruzzle :nei:

Telefonen blir varm

Dårlig dekning, står på laveste signalet selv om det burde være full dekning

GPSen finner ikke ut hvor jeg er, evt. er treg og følger ikke med hvor jeg beveger meg

 

Jeg slår telefonen av og på et par ganger om dagen, noe som hjelper der og da.

 

Jeg har vært i kontakt med Sony noen ganger og fått råd, bl.a. har jeg reparert softwaren. Fikk ikke sikkerhetskopiert innholdet skikkelig, da den stoppet opp underveis fire ganger da jeg prøvde. Uansett så hjalp det bitte litt, men problemene er der fortsatt.

Burde levert telefonen tilbake, men har en mistanke om at det bare vil ta masse tid og at en evt. reparasjon ikke vil gjøre telefonen bra.

Er det noen som har hatt telefonen lenger enn et par måneder og fortsatt er fornøyd?

 

Jeg er strålende fornøyd med min Z1, men nå kjører ikke jeg stock firmware heller. Jeg skaffet meg min da den kom ut på markedet og har ikke hatt noen problemer med den.

 

Utifra det du forklarer høres det ut som om det er noe galt med telefonen og du bør vurdere å sende den inn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Registrerte meg for å fortelle følgende:

Min telefon har nå blitt sendt inn for tredje gang.

Første gang knuste touch delen av skjermen av seg selv.
Andre gang døde batteriet og de byttet hovedkortet i samme slengen.
Nå har batteriet tatt kvelden igjen og telefonen er på nytt sendt inn.

I mellom gang nummer 2 og gang nummer 3 har jeg rootet og låst opp bootloaderen.
Dette vet jeg så godt at jeg er nødt til å krangle på for å få dekket igjen, men som kjent er det opp til verkstedet å bevise sammenhengen mellom root/opplåsing av bootloader og det faktum at en del av maskinvaren tar kvelden.

Men allikevel forbereder jeg meg nå på å være uten telefon over en lengre periode.
Jeg skal ALDRI kjøpe en eneste Sony telefon noen gang igjen, har hatt én og kommer aldri til å skje at jeg vurderer de noen gang igjen.

Kona sin telefon skal snart sendes inn for 3. gang på skjermfeil, som nevnt lenger oppe trykker den alle andre steder enn der man trykker.
Hun gikk fra iPhone til Z1 og skal tilbake til iPhone igjen på grunn av denne telefonen.

 

Vil på det sterkeste fraråde folk å kjøpe denne telefonen brukt eller ny. Skulle ønske jeg fant tråden før og fikk fortalt historien, slik at mange kunne unngått bomkjøp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har byttet skjerm på denne? Mistet min ned på hjørnet på pc laderen i dag....

 

Hater sånn som dette. Tror eg vil prøve å fikse den selv vha youtube, godt mot og billige deler.

 

Hvor anbefales det å kjøpe? Får man alt man trenger til denne jobben? Tenker på evt lim etc for å gjøre den sånn noenlunde tett igjen....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kameraet virker, men nå har telefonen min bøyd seg...

Jeg har ikke behandlet den noe dårligere enn andre telefoner jeg har hatt, den har aldri vært i bakken, aldri vært i baklomma eller klemt på noe vis.

Får se om jeg har noe som dekker det av forsikringer, regner med at det blir vanskelig å få det igjen på garantien, selv om den ikke har blitt utsatt for noe "uvanlig"

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Registrerte meg for å fortelle følgende:

 

Min telefon har nå blitt sendt inn for tredje gang.

Første gang knuste touch delen av skjermen av seg selv.

Andre gang døde batteriet og de byttet hovedkortet i samme slengen.

Nå har batteriet tatt kvelden igjen og telefonen er på nytt sendt inn.

 

I mellom gang nummer 2 og gang nummer 3 har jeg rootet og låst opp bootloaderen.

Dette vet jeg så godt at jeg er nødt til å krangle på for å få dekket igjen, men som kjent er det opp til verkstedet å bevise sammenhengen mellom root/opplåsing av bootloader og det faktum at en del av maskinvaren tar kvelden.

 

Men allikevel forbereder jeg meg nå på å være uten telefon over en lengre periode.

Jeg skal ALDRI kjøpe en eneste Sony telefon noen gang igjen, har hatt én og kommer aldri til å skje at jeg vurderer de noen gang igjen.

 

Kona sin telefon skal snart sendes inn for 3. gang på skjermfeil, som nevnt lenger oppe trykker den alle andre steder enn der man trykker.

Hun gikk fra iPhone til Z1 og skal tilbake til iPhone igjen på grunn av denne telefonen.

 

Vil på det sterkeste fraråde folk å kjøpe denne telefonen brukt eller ny. Skulle ønske jeg fant tråden før og fikk fortalt historien, slik at mange kunne unngått bomkjøp.

 

Min mor har en Z1, aldri vært problemer. Har selv hatt en Z, som min far har nå - aldri problemer.

 

Min bror har hatt en Z, og har nå Z3, det samme med dama hans - aldri hatt problemer.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Kameraet virker, men nå har telefonen min bøyd seg...

Jeg har ikke behandlet den noe dårligere enn andre telefoner jeg har hatt, den har aldri vært i bakken, aldri vært i baklomma eller klemt på noe vis.

Får se om jeg har noe som dekker det av forsikringer, regner med at det blir vanskelig å få det igjen på garantien, selv om den ikke har blitt utsatt for noe "uvanlig"

Det samme har skjedd med min Z1, øverste del av telefonen er litt bøyd. Synes det er rart fordi den aldri har vært i baklomma og i tillegg så har den alltid hatt deksel på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...