Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

@Untouchab1e

Hvordan opplever du kamera på Aosp vs stock? Har aldri vært så fornøyd med stock som jeg er på Sony, men det frister litt med Custom rom nå kjenner jeg. Kamera er derimot ganske viktig for meg, så det er det som holder meg igjen.

Det er en liten snag med kamera lib'en takket være Sony som gjør at kameraet er litt tregt å starte opp første gang etter boot. Men bildekvaliteten virker å være like god som stock. Når det er sagt har jeg ikke noen bilder fra stock å sammenlikne med.

 

EDIT: Tok et bilde nå og legger det ved.

post-29220-0-43913700-1405619040_thumb.jpg

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Får se om jeg gir det et forsøk når jeg får tid. Er jo bare å gå tilbake dersom man ikke er fornøyd.

 

Litt kjedelig at man ikke kan bruke tv2 sumo med root, men det er veldig sjeldent det er aktuelt uansett.

Hah har TV2 lagt inn sperre på det. Jeg kan jo fikse på applikasjonen og fjerne den sperren hvis det skulle være av interesse for noen.

Lenke til kommentar

 

Takk. Får se om jeg gir det et forsøk når jeg får tid. Er jo bare å gå tilbake dersom man ikke er fornøyd.

 

Litt kjedelig at man ikke kan bruke tv2 sumo med root, men det er veldig sjeldent det er aktuelt uansett.

Hah har TV2 lagt inn sperre på det. Jeg kan jo fikse på applikasjonen og fjerne den sperren hvis det skulle være av interesse for noen.
Jepp. Så kjipe er de. Slik jeg har forstått det, så ligger root-sjekken på kernel-nivå. Hvis jeg ikke har misforstått det, så vil ikke Root cloak osv fungere på annet enn stock kernel. Dette er langt over mitt hode og kunnskapsnivå, så dersom det er en smal sak å fikse på apk fila, så sier jeg ikke nei takk. Bruker sumo bare sporadisk til for eksempel Tour de France.
Lenke til kommentar

 

 

Takk. Får se om jeg gir det et forsøk når jeg får tid. Er jo bare å gå tilbake dersom man ikke er fornøyd.

 

Litt kjedelig at man ikke kan bruke tv2 sumo med root, men det er veldig sjeldent det er aktuelt uansett.

Hah har TV2 lagt inn sperre på det. Jeg kan jo fikse på applikasjonen og fjerne den sperren hvis det skulle være av interesse for noen.
Jepp. Så kjipe er de. Slik jeg har forstått det, så ligger root-sjekken på kernel-nivå. Hvis jeg ikke har misforstått det, så vil ikke Root cloak osv fungere på annet enn stock kernel. Dette er langt over mitt hode og kunnskapsnivå, så dersom det er en smal sak å fikse på apk fila, så sier jeg ikke nei takk. Bruker sumo bare sporadisk til for eksempel Tour de France.

Kan inline-patche bytekoden til appen og se om det funker.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Kan inline-patche bytekoden til appen og se om det funker.
Supert!

 

 

Hmm, vet du når appen klager over root? Jeg har ikke sumo-konto så jeg får ikke logget inn, men jeg får ihvertfall startet appen uten problemer.

 

EDIT: Ah, den kommer når du prøver å spille av ja.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Hey! Sendte telefonen min inn på service, siden gitteret foran høyttaler og mic hadde falt av. Sa samtidig at touchen var litt bugga.

 

Ser ut som at de har satt på nytt display og speaker panel, som det står på meldingen. Tror dere de mener selve skjermen med displayet?

 

Hvis de skrev at de byttet display, så har de sikkert byttet skjermpanelet ja.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet med Z1 noen dager (for det meste brukt den til å ta bilder) og jeg skikkelig skuffa. Utendørs i godt lys blir de fleste bildene flotte, MEN å ta portrettbilder innendørs av f.eks barna mine eller bilder i litt skumring\lite lys fører til elendig bildekvalitet, masse støy og uklare bilder samme hvilke bildemodus jeg velger. Skivebom på fargene ved nattbilder av f.eks hus og gatebelysning i nærheten (noen blir nærmest blå, andre tilfeller blir de mer brunrøde under samme forhold). Telefonen er oppdatert til 4.4.4. Helt ærlig så mener flere av de jeg kjenner i en blindtest av bildene tatt med min Samsung S3 i flere tilfeller var bedre enn Z1 sine. På nært hold ser man at S3 "jukser" og fjerner støy etc, men det ser bedre ut enn sandkornhælvete man får med Z1. S3 treffer også bedre med fargene. Vaskerombildet er tatt i totalt mørke, kjøkkenbenkbildet i lett skumring\middels lys (mao ganske vanlig innendørsbilde). Jeg tok mange bilder av samme motiv og prøvde flere modus og Z1 var konsekvent dårligere enn S3 alle gangene foruten et par når jeg bevega litt for mye på S3en mens jeg tok bildene.

 

Z1 rotete vaskerom: http://postimg.org/image/ro197b9cl/

S3 rotete vaskerom: http://postimg.org/image/56y32i8p5/

Z1 kjøkkenbenk: http://postimg.org/image/76gavnx91/

S3 kjøkkenbenk: http://postimg.org/image/wvkqa0vpl/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...