Gå til innhold

Sony Xperia Z1 - Sonys flaggskip høsten 2013


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er egentlig kameraet på Z1? De fleste testene av telefonen skryter stort av det, men på forum har jeg lest at en del er misfornøyd med det. Hvordan stiller det seg i forhold til Iphone 5 som jeg har nå? :)

Jeg synes kameraet er knallbra men jeg er enig at det sliter litt i dårlig lys. Du får nesten se bilder fra tester og bedømme selv ;) er nok av bilder der ute å se på.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig kameraet på Z1? De fleste testene av telefonen skryter stort av det, men på forum har jeg lest at en del er misfornøyd med det. Hvordan stiller det seg i forhold til Iphone 5 som jeg har nå? :)

Helt ærlig så ble jeg kjempeskuffa. Utendørs i godt lys blir bildene meget bra, men innendørs tar min gamle samsung S3 generelt bedre bilder. I mørket er den generelt elendig, det blir ekstremt mye støy\sandkorn! Den manger multifokus, du kan ta nærbilde og fokuset kommer på nesa mens resten av ansiktet blir mer uklart. Støynivået og kompresjonen er uakseptabel i mine øyne. Noen ganger, spesielt i litt dårlig lys bommer den totalt på hvitbalansen og bildene blir alt fra for blå til for røde. Tok endel blindtester hvor andre skulle vurdere bildene tatt med Z1 og S3 og i mange tilfeller likte de andre S3 sine bedre. Jeg la ut 2 innendørsbilder på forrige side som illustrerer problemet mitt, og dette var de beste bildene av mange forsøk. Jeg har eksperimentert mye med kameraet ift ulike modus, og har fotografert mye før så det skyldes ikke amatørfeil selv om jeg ikke er noen prof. Jeg vet at endel foretrekker litt støy i bilder framfor oppskrapingsfiltre, men jeg synes Samsung og LG sine måter å gjøre det på fungerer bedre. Jeg kjøpte telefonen primært pga kamera og der feila den totalt i min verden.

 

Om Sony kunne laget multifokus, kutta ned på kompresjon og heller fokusert på støyredusering samt fjerna mulighetene for å få ekstremt blå eller røde nyanser i dårlig lys så hadde den vært veldig mye bedre.

 

Når det skal sies, det er en veldig bra telefon ellers, foruten at skjermen var kanskje ikke så bra etter å ha levd med amoled et par år (dårlig innsysvinkel og generelt litt blasse farger) og den elendige plastfilmen som lett riper, men den er rask, bra batteri, menysystemet er bra, lite bloatware, ser stilig ut osv.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å bruke/ta backup med appen Titanium. For å bruke denne appen må man roote telefonen.

Har aldri jailbreaket/rootet en telefon før.

 

Hvilke fordeler og ulemper innebærer dette ?

 

Jeg har android ver 4.4.4.

Kan noen hjelpe med link til guide av prosessen med instalasjonen ?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å bruke/ta backup med appen Titanium. For å bruke denne appen må man roote telefonen.

Har aldri jailbreaket/rootet en telefon før.

 

Hvilke fordeler og ulemper innebærer dette ?

 

Jeg har android ver 4.4.4.

Kan noen hjelpe med link til guide av prosessen med instalasjonen ?

Jeg rootet forrige uke, og det var en ganske så smertefri prosess. Brukte denne guiden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900

 

Jeg tok først backup av telefonen med Sony sin egen backupløsning, men det var bare for å være på den sikre siden. Ingenting slettes på telefonen, og den er helt uforandret ut over at du har root tilgang. Jeg har og lagt inn dual recovery for å kunne flashe filer derifra, samt kunne ta nandroid-backup. Fordelen med Nandroid-backup er at det er veldig enkelt å få telefonen tilbake til backupen (både rom og apper). Alt står beskrevet i tråden jeg linket til.

 

Jeg har foreløpig ikke unlocket bootloaderen.

 

Lykke til :)

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Er det meningen at wifi/ mobildata tegnet skal forsvinne fra statuslinjen npt man har på staminamode? Jeg legger merke til at når jeg bruker Juicedefender, så gåt symbolet for wifi og mobildata vekk,når telefonen er i dvalemodus, men ikke npr jeg bruker staminamode. Lurer kanskje på om staminamode ikke fungerer?

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...